Hallo, ik heb een vraagje. Ik zou graag een omgekeerde 360 graden foto willen maken. Dus om een object heen. Een draaischijf ofzo lukt niet want het object is 10 meter lang en 5 meter breed. Weten jullie misschien een goed programmatje voor dit probleem?
Euh. Zonder het over software te hebben, als je dit netjes wilt doen zul je toch of een draaischijf moeten hebben, of de camera aan een draaiarm oid moeten hangen, anders gaat het nooit echt vloeiend.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Wil je er vervolgens een panorama-achtige foto van maken of daadwerkelijk iets waar je 'door heen kan bewegen'?
Een idee:
Benodigdheden:
• stuk touw
• stuk krijt
• fototoestel
• statief
Stap 1:
Trek een cirkel met behulp van het touw en het krijt rond het grote te fotograferen object
Stap 2:
Plaats op constante afstand steeds een kruisje op de circel. Bv om de 2 meter.
Stap 3:
Plaats het statief met 2 poten op de cirkel op je beginplaats en neem 1 foto.
Stap 4:
Verplaats het statief (wijzerzin of tegenwijzerzin) een constante afstand op het volgende kruisje met opnieuw 2 poten op de circel en neem opnieuw een foto.
Stap 5:
Herhaal stap 4 totdat je rond bent.
Stap 6:
Plak al je foto's samen met softwarepakket (stitcher/flash/quicktime/...).
Opmerking:
Hoe meer incrementele foto's je maakt, hoe vloeiender je eindresultaat zal zijn.
Ilustratie:
Benodigdheden:
• stuk touw
• stuk krijt
• fototoestel
• statief
Stap 1:
Trek een cirkel met behulp van het touw en het krijt rond het grote te fotograferen object
Stap 2:
Plaats op constante afstand steeds een kruisje op de circel. Bv om de 2 meter.
Stap 3:
Plaats het statief met 2 poten op de cirkel op je beginplaats en neem 1 foto.
Stap 4:
Verplaats het statief (wijzerzin of tegenwijzerzin) een constante afstand op het volgende kruisje met opnieuw 2 poten op de circel en neem opnieuw een foto.
Stap 5:
Herhaal stap 4 totdat je rond bent.
Stap 6:
Plak al je foto's samen met softwarepakket (stitcher/flash/quicktime/...).
Opmerking:
Hoe meer incrementele foto's je maakt, hoe vloeiender je eindresultaat zal zijn.
Ilustratie:

▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Dankjewel Neobahamuth.
En sOid het liefst wel een soort van ronddraaiende beweging als het kan.
spNK Nee, dat lukt niet want er lopen allemaal mensen omheen. Het is natuurlijk niet professioneel, maar toch
En sOid het liefst wel een soort van ronddraaiende beweging als het kan.
spNK Nee, dat lukt niet want er lopen allemaal mensen omheen. Het is natuurlijk niet professioneel, maar toch
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 18:27 ]
Is dat als dit bij Photozone? Hier draait onderwerp en vervolgens zijn foto's in 'n flash animatie omgezet. Misschien kan je met de beheerder iets regelen voor 'speciaal project' om dit afgezonderd van publiek te fotograferen.
Dit hoort natuurlijk in FGW! Een move die kant op
Kun je niet gewoon dezelfde software gebruiken en je camera 90" draaien?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik weet niet ofdat jullie '' van onder de rivieren zijn '' . Maar het is dus tijdens een optocht (tijdens opstellen v.d. wagens), en filmen kan ik niet zo goed. Maar ik weet dat ik een free trail kan downloaden van autodesk stitcher, die is 15 dagen geldig dus daar kan ik nog wel even mee vooruit.
Pagina: 1