[Vista] Wireless network wil niet aan WPA-enterprise

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 20:38
Goedemiddag tweakers,

Ik zit sinds kort met een vervelend probleem. Mijn laptop (MSI wind) wil sinds kort het netwerk van school niet meer op. Na een verse windows installatie wil er geen verbinding meer komen met het draadloze netwerk van de Fontys. Voorheen werkte dit wel.

Als ik via de wizard wil verbinden krijg ik de melding "er is een onverwachte fout opgetreden". Verder valt hier niks meer te doen, want de diagnostic weet me niet meer te vertellen. Handmatig een profiel toevoegen geeft ook de "onverwachte fout opgetreden".

Thuis werkt het draadloos wel op WPA personal. Ik denk dat het aan de beveiliging van school ligt. Het netwerk gaat daar via 802.1x of WPA-enterprise, hier mag je zelf uit kiezen. Als ik eerst handmatig een profiel aanmaak met WPA personal, wat dus wel lukt, en kies er daarna voor de beveiliging te veranderen naar WPA-enterprise of 802.1x krijg ik de foutmelding "Er is tijdens het opslaan van het draadloos profiel een fout opgetreden. Het netwerkverbindingsprofiel is beschadigd." Dan kan ik op OK klikken en veranderd er niets in het profiel wat ik om wilde zetten.

De wi-fi kaart verwijderen en opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Ik ben een beetje ten einde raad hier. Ik denk dat om de een of andere rede mijn laptop WPA-enterprise en 802.1x niet meer pikt, maar waar ligt dit aan? Wat kan ik anders nog doen? :/

• PaulCobben
  • Laatst online: 02-02-2022
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door PaulCobben op 20-02-2009 16:18 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:52

allure

Titaan fase 2/3

Wat voor OS gebruik je?

• Valigarmanda
Vista ;)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
foutje

[ Voor 93% gewijzigd door lamko op 20-02-2009 20:21 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
darkliquid schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:08:
Goedemiddag tweakers,

Ik zit sinds kort met een vervelend probleem. Mijn laptop (MSI wind) wil sinds kort het netwerk van school niet meer op. Na een verse windows installatie wil er geen verbinding meer komen met het draadloze netwerk van de Fontys. Voorheen werkte dit wel.
[...]
Had je, toen het nog werkte, extra programma's geïnstalleerd om de verbinding op school werkend te krijgen? Vroegah, toen ik nog op school zat moest je SecureW2 installeren om een (stabiele) verbinding op het schoolnetwerk te krijgen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Valigarmanda
Nee voor het netwerk heb je geen andere progjes nodig. Die heb ik ook nooit gebruikt toen het wel werkte :/
Pagina: 1