Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze tussen Vista Ultimate en Home Premium

Pagina: 1
Acties:

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik ben nu in het bezit van een 64 bits versie van Vista Ultimate, maar omdat hij erg onstabiel loopt wil ik een stapje terug naar 32 bit. En dan kom ik ook gelijk bij de twijfel of ik nu Home Premium of toch nog Ultimate ga draaien. Ik heb op de Microsoft site de 2 verschillende editie's al vergeleken, maar dit is alleen softwarematig.

Krijg ik dan ook prestatieverlies of valt dat wel mee?
Dat mijn systeem onstabiel loopt roept toch vragen op van, ligt het nu aan de 64 bit versie of aan mijn hardware?

Mijn Specificaties:

Intel e8500
MSI P7N Platinum
XFX gtx 280 xxx
OCZ 2gb geheugen
Coolermaster Real Power M520
Samsung Spinpoint F1 640GB

Alvast bedankt _/-\o_

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Dat mijn systeem onstabiel loopt roept toch vragen op van, ligt het nu aan de 64 bit versie of aan mijn hardware?
Zoek dat eens uit voor je geld uitgeeft aan een ander OS. Speel wat met de drivers, deze kunnen nog wel eens problemen veroorzaken met x64, echter dit zou tegenwoordig niet meer echt onoplosbaar moeten zijn. Definieer onstabiel... BSOD's? Traag? Scan je geheugen op fouten, controleer je voedinglijnen, temperaturen etc.

Specs

• mattdice
Ik heb van alle hardware de nieuwste drivers geinstalleerd en met onstabiel bedoel ik dat Windows Media Player soms wat stotterd en dat games opeens niet willen opstarten.

De voedingslijnen bleken uit een ander topic in orde zijn incl. temperaturen.
Het geheugen kun je testen met http://www.memtest86.com/ alleen staat die 86 nu voor 32 bit?

Groeten Mathijs

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

asfaloth_arwen schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Zoek dat eens uit voor je geld uitgeeft aan een ander OS. Speel wat met de drivers, deze kunnen nog wel eens problemen veroorzaken met x64, echter dit zou tegenwoordig niet meer echt onoplosbaar moeten zijn. Definieer onstabiel... BSOD's? Traag? Scan je geheugen op fouten, controleer je voedinglijnen, temperaturen etc.
Aanvulling op hier boven.

Hier kun je het up-daten van je drivers voor MSI on-line doen: http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadindex

Kijk eens naar een nieuwe BIOS versie.

Het ligt waarschijnlijk niet aan welke bit versie je van Vista hebt, je hebt allemaal hardware wat Vista 64-bit moeiteloos aan moet kunnen.

Test je opzet eens met een Live-CD van Ubuntu 32-bit / 64-bit

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

djmathijs schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:10:
Ik heb van alle hardware de nieuwste drivers geinstalleerd en met onstabiel bedoel ik dat Windows Media Player soms wat stotterd en dat games opeens niet willen opstarten.
Al eens een herinstallatie van Vista gedaan?! Alle updates van Vista uitgevoerd?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• mattdice
Jep ik heb hem helemaal opnieuw geinstalleerd en alle updates geinstalleerd, maar ik moet toegeven dat het een illegale versie betreft. Ik ben denk ik niet de enige, maar dit even terzijde.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dan kan er vanales mis zijn met je software waar hier geen ondersteuning voor gegeven kan worden. probeer een keer een legale.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
disjfa schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:50:
Dan kan er vanalles mis zijn met je software waar hier geen ondersteuning voor gegeven kan worden. probeer een keer een legale.
Hmm, illegale spullen werken meestal even goed als legale, hoor ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer het toch maar eens met een Echte Officiéle DVD en niet met een download kopie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
alt-92 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:19:
Probeer het toch maar eens met een Echte Officiéle DVD en niet met een download kopie.
Als aanvulling......als de Windows Vista Ultimate officieel had gekocht dan had je naast een 64-bits DVD ook een 32-bits DVD gehad....dan had je het dus gewoon kunnen proberen ;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
djmathijs schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:03:
Ik ben nu in het bezit van een 64 bits versie van Vista Ultimate, maar omdat hij erg onstabiel loopt wil ik een stapje terug naar 32 bit. En dan kom ik ook gelijk bij de twijfel of ik nu Home Premium of toch nog Ultimate ga draaien.
Aangezien je al een x64 licentie hebt kun je gewoon de x86 versie installeren met dezelfde licentiecode, geen reden dus om te downgraden en apart een Home Premium versie te bestellen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
maartena schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:32:
[...]

Aangezien je al een x64 licentie hebt kun je gewoon de x86 versie installeren met dezelfde licentiecode, geen reden dus om te downgraden en apart een Home Premium versie te bestellen.
djmathijs schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:47:
Jep ik heb hem helemaal opnieuw geinstalleerd en alle updates geinstalleerd, maar ik moet toegeven dat het een illegale versie betreft. Ik ben denk ik niet de enige, maar dit even terzijde.
Volgens mij is hij in het bezit van een illegale Ultimate ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik denk dat het aan je hardware ligt, ik heb nml. een P7N bordje "geprobeerd", deze werkte dus gewoon helemaal niet.
Ik ben van te voren ook gaan lezen, en ik lees dus dat het vaak voor komt dat die dingen aal DOA zijn, als ze het wel doen hebben ze last van onstabiliteit, en dat ze niet koud willen booten, je moet dus 10x op de reset knop drukken om er leven in te krijgen, heb je dat probleem niet?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik denk dat wij geen ondersteuning bieden aan illegale software. :+ stond iets in de voorwaarde hierover die we getekend hebben. :P

Los daarvan moet je natuurlijk wel eerst even weten of je hardware goed draait. Begin dus maar eerst even te testen of alle hardware onderdelen goed werken in bijvoorbeeld ubuntu of een andere windows, en draai eens wat diagnostisch tools.

Raad je aan om als nog een legale windows licentie te kopen, dan kunnen wij en microsoft je wel helpen met je probleem, en is ook wel zo netjes om geen software te stelen.

Paar optie die legaal zijn.
Windows 7 beta mag je gratis proberen en linux varianten zijn er die gratis zijn, maar linux is denk ik geen optie voor jou omdat je games speelt en dat gaat niet zo goed op linux OS.

-Andere hobby- -

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Petervanakelyen schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:08:
[...]

Hmm, illegale spullen werken meestal even goed als legale, hoor ;)
Ik weet zeker dan mijn legale installatie van WHS véél beter draait dan me illegale installatie. Dus je opmerking is kort door de bocht en je weet nooit wat de warez groepen ermee gedaan hebben.
Pagina: 1