Toon posts:

Raid functie en overclokken van p III op ABIT SA6R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen gebruik willen maken van de extra ide bussen op m'n ABIT SA6R(aid). Maar ik krijg dit niet aan de gang. Ik loop tegen de volgende problemen aan:
1. Kan de raid config bios niet binnen komen (met ctrl+H). Wat ik ook voor combo probeer niets werkt.
2. De controller gebruik IRQ 11 samen met nog 3 apparaten (oa VGA, NIC en nog iets...)
3. Kan ik uberhaupt de extra controller gebruiken zonder gebruik te maken van de raid functie (alla een extra losse ide controller)?

Verder lukt het me niet om m'n p III 866 op bijv. 900 te krijgen (ook 933 gaat niet). Het hele zaakje crasht dan? Ik kan de multiplier niet instellen etc.

Is er mischien iemand die hier iets van afweet want dit doet toch wel een beetje afbreuk aan m'n bord plezier :'(

bvd dank

Verwijderd

1 Als het goed is kan je met ctrl-h in de bios van HPT370 controller komen.
2zeker Windows 2000, die doet automatisch, heeft te maken met ACPI. Je kan de IRQ's trouwens ook handmatig in de BIOS instellen.
3Ja dat kan je hebt dus in totaal 4 kanalen UDMA 100, waarvan 2 RAID, je kan er in totaal dus 8 devices op aansluiten.

Bij Intel Pentium III is de multiplier gelockt, je kan deze niet veranderen. Je kan alleen de bussnelheid in de BIOS veranderen, zodat je hem hoger kan clocken.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Je kunt alleen in de bios van de HPT370controller komen als er een schijf aanhangt.