Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office extensies automatisch managen

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:43
Ik heb meerdere Terminal Servers en wil hierop Office 2003 en Office 2007 installeren. Dit heb ik op een test-server al draaien en dit gaat goed (behalve dat je maar 1 Outlookversie kan hebben, maar dit is niet erg).

Het probleem zit 'm erin dat sommige gebruikers gebruik moeten gaan maken van Office 2003 voor al hun documenten en andere gebruikers gebruik maken van Office 2007. Via Security groepen kan ik de goede snelkoppelingen uitrollen, maar als er een bestaand document geopend wordt zal altijd Office 2007 gestart worden.
Nu kan ik wel via een bestand aangeven welke Excel/Word versie standaard gestart moet worden, maar dan zou ik dat voor alle gebruikers en per gebruiker voor alle extensies moeten gaan doen. Graag zou ik dit via het inlogscript willen doen door bijvoorbeeld een registerwijziging.

Ik heb al wel in het register zitten zoeken naar deze verwijzingen in de HKCU en kom dan in HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Extensions tegen, maar het wijzigen van deze paden helpt niks.
Ook in HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts zie ik vele extensies staan, maar als ik dan bv bij .xls kijk dan zie ik onder de key OpenWithList alleen maar excel.exe staan en dus niet het path naar Office 11 of Office 12.

Hoe kan ik op een of andere manier toch via het register of een ander commando dat vanuit een inlogscript aan te roepen is bepaalde extensies aan een applicatie koppelen?

Verwijderd

waarom maak je geen OU groepen aan één voor office 2003 en de andere voor office 2007, hier koppel je mensen aan en geeft aan de snelkoppeling via security de groep mee.

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:43
De snelkoppeling is ook niet het probleem, deze is inderdaad uit te rollen door de groepen te controleren. Het gaat om het feit dat als er een bestaand document geopend wordt dat er dan door windows de standaard applicatie gestart wordt.
Ergens zou de standaard applicatie bijgehouden moeten worden voor een gebruiker, want als het het handmatig voor een extensie instelt (via de eigenschappen van een bestand) dan werkt het wel goed.