Toon posts:

[Omgeving]IT inventaris

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello Guys,

Al enkele maanden (tussen het werk door) ben ik op zoek naar software (liefst open source/free) waar wij onze inventaris (IT) van klanten kunnen in beheren.

We zoeken geen monitoringsoftware maar een programma/database/appliance waar we alles kunnen inputten en waar we alles kunnen raadplegen. (concurrent werken zou leuk zijn, dit gaat nu heel moeilijk in excel

Voorlopig werken we hier met excel sheets die we van elke klant bijhouden maar ik vind dat zeer onhandig werken zeker als we met meerdere personen op een project zitten.

Waaraan denken we dan als we de inventaris willen bijhouden:
- desktops, laptops, servers
- printers, netwerkapparatuur, backup
- licenties
- inbrengen van een netwerkschema (via jpg/html)

Ik heb reeds gezocht op google, sourceforge,..., termen als network inventory, networklist, inventory it,...

Jullie zijn mijn laatste strohalm om te zoeken naar een programma dat in de buurt komt, want anders wordt het zelf ontwikkelen en dan is het een project van lange adem :-).

Ik vermoed dat als hier een mooi antwoord komt, dat we veel mensen kunnen blijmaken.

Michel

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kom je verder met CMDB denk je?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:33:
Ik heb reeds gezocht op google, sourceforge,..., termen als network inventory, networklist, inventory it,...
Als ik ga [google=network+inventory] kom ik toch al gauw dingen als auditing, asset management en dergelijke kretologie tegen waar je nog veel meer resultaten mee kan vinden.

Heb je concrete eisen en pakketten onder de loep genomen, of wil je een boodschappenlijstje samengesteld zien ? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb wel al degelijk gezocht, meermaals zelfs maar ik kom altijd op dingen uit die ofwel niet volledig voldoen of juist teveel doen.

Concrete eisen; meerdere users (concurrent), meerdere it omgevingen, licenties moeten gekoppeld kunnen worden, alles zelf ingeven (geen scan),... (graag ook nog opensource/freeware)

Pakketten al getest;
1. Spiceworks ; geen meerdere omgevingen
2. onceCMDB ; omgeving scannen via nagios (omgeving voor datacenters)
3. alle kleine windows applicaties hebben een probleem met concurrent users.

Nu ga ik even de term assetmanagement opzoeken maar ik hoop een beetje dat iemand zegt, wij hebben zoiets :-)

Michel

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:33:
Hello Guys,

Al enkele maanden (tussen het werk door) ben ik op zoek naar software (liefst open source/free) waar wij onze inventaris (IT) van klanten kunnen in beheren.

We zoeken geen monitoringsoftware maar een programma/database/appliance waar we alles kunnen inputten en waar we alles kunnen raadplegen. (concurrent werken zou leuk zijn, dit gaat nu heel moeilijk in excel

Voorlopig werken we hier met excel sheets die we van elke klant bijhouden maar ik vind dat zeer onhandig werken zeker als we met meerdere personen op een project zitten.

Waaraan denken we dan als we de inventaris willen bijhouden:
- desktops, laptops, servers
- printers, netwerkapparatuur, backup
- licenties
- inbrengen van een netwerkschema (via jpg/html)

Jullie zijn mijn laatste strohalm om te zoeken naar een programma dat in de buurt komt, want anders wordt het zelf ontwikkelen en dan is het een project van lange adem :-).

Ik vermoed dat als hier een mooi antwoord komt, dat we veel mensen kunnen blijmaken.

Michel
Kijk eens naar IBM Tideway (wel duur)

Verwijderd

Michel, ik zit momenteel met hetzelfde issue. Zoek ook een fatsoenlijke tool voor outsourcende klanten waar de inventaris in kaart moet worden gebracht.
Ik kwam dit nog tegen maar heb het nog niet getest: http://www.ocsinventory-ng.org
ervaringen mee?

edit; niet exact hetzelfde issue.
Check eens easyCMDB (https://caesar.easycmdb.co.nz)
Kun je een trial aanvragen van 30 dagen. Ben die nu aan het testen. (CSVimport, AD import etc, handmatig inkloppen is ook mogelijk natuurlijk. Meerdere klanten ook)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 15:33 ]

Verwijderd

Upje,

Heeft iemand nog tips voor een pakket?
Ik zoek nog steeds exact hetgeen wat de TS ook vraagt.

hartelijk dank.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
Misschien eens kijken naar HP Universal CMDB. Erg goed pakket om alle asceten in kaart te brengen
Pagina: 1