Toon posts:

Router geeft om de (4?) weken nieuw IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hier op het werk hebben we een router -> http://www.hardware.info/...less_Router_11G_LC000070/

Nu stond eerst in de config het ip op 'dynamic ip' maar dat hebben we sinds kort veranderd naar 'static ip' (de reden hiervoor is omdat we op FTPs werken van klanten waar alleen bepaalde ips zijn toegestaan, als het ip adres steeds veranderd moeten wij dit elke keer doorgeven).

Wij dachten dat het hiermee opgelost zou zijn, maar echter tot mijn verbazing zie ik dat het IP adres wederom veranderd is! Heeft iemand enig idee hoe je echt 1 IP adres kan behouden? Internet is overigens van UPC

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

UPC bellen en een vast IP adres vragen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ah, het is je externe ip. Dan zou ik UPC bellen idd

[ Voor 70% gewijzigd door Hooglander1 op 20-02-2009 15:29 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je met UPC een overeenkomst dat je een vast IP van ze krijgt? Zo nee, dan is er geen garantie dat je IP adres hetzelfde blijft.

Het vreemde is dan nog dat je blijkbaar een vast IP adres hebt ingesteld en dat het toch verandert. Ik zou dan eerder verwachten dat je internetverbinding eruit zou vliegen.

Overigens is een Sweex 11G bakje nou niet echt een apparaat waar je een bedrijf op wilt laten draaien...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer deelt UPC static IP adressen uit? Tenzij je een of ander zakelijk product hebt, heb je gewoon DHCP en kan je IP dus veranderen.

Heb je wel een zakelijk product met vast IP, dan moet je gewoon het IP wat je van UPC gekregen hebt (zal vast ergens op je contract staan) invullen. Maar voorzover ik weet heeft UPC momenteel geen dergelijk product :o

Oslik blyat! Oslik!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Laat eens raden , je interne adres is nu statisch, maar je externe adres wat de klant ziet ( whatismyip.com ) veranderd omdat UPC geen statische adressen uitdeelt in de meeste gemeenten.

Kun je niks aan doen. De klant kan wellicht autoriseren op basis van (dyndns) hostname of via een extra certificaaat (sftp) of via vpn?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het ip-adres die je via www.mijnip.nl bekijkt veranderd steeds. Meestal als het IP-adres veranderd vliegt internet er ook voor enige tientallen minuten uit. Dan reboot ik de router en werkt het weer.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Je kan bij upc een statisch ip krijgen,maar daar betaal je extra voor.en ik denk niet dat je zoiets via de klantenservice moet regelen,maar via de zakelijke ingang

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:37:
Ja het ip-adres die je via www.mijnip.nl bekijkt veranderd steeds. Meestal als het IP-adres veranderd vliegt internet er ook voor enige tientallen minuten uit. Dan reboot ik de router en werkt het weer.
Ik denk eerder dat het andersom gaat:

Je router raakt z'n verbinding om een of andere reden kwijt (bij deze Sweex zou het me niet verbazen als hij gewoon vastgelopen is oid), vervolgens reboot je het en op dat moment vraagt hij een nieuw IP aan :z

Ik sluit me aan bij Herko, dit is geen apparatuur om zakelijke functionaliteit van af te laten hangen. Dat wil niet zeggen dat je een Cisco ding van EUR 1k+ moet kopen, maar een fatsoenlijke Linksys of Draytek oid is wel het minste.
vincedd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:29:
Je kan bij upc een statisch ip krijgen,maar daar betaal je extra voor.en ik denk niet dat je zoiets via de klantenservice moet regelen,maar via de zakelijke ingang
Oh? Ik heb even op www.upc.nl gekeken en ik vind echt niets over een vast IP...

Oslik blyat! Oslik!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dion_b schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:24:
Oh? Ik heb even op www.upc.nl gekeken en ik vind echt niets over een vast IP...
upc business heet http://www.priority.nl/

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En op die website lees ik "corporate internet" als eenvoudigste product. Tenzij dat een heel misleidende term is denk ik niet dat dat ook maar in de buurt komt van prijs+opties van wat mediaart nu heeft, dus dat hij daar weinig aan gaat hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• vincedd
Ik denk dat het "corporate internet" best duur uit gaat vallen,omdat ze dan ook de lijn monitoren.Mediaaart kan beter dan dasl met vast ip nemen als het verkrijgbaar is bij hem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dion_b schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:24:
[...]

Ik sluit me aan bij Herko, dit is geen apparatuur om zakelijke functionaliteit van af te laten hangen. Dat wil niet zeggen dat je een Cisco ding van EUR 1k+ moet kopen, maar een fatsoenlijke Linksys of Draytek oid is wel het minste.
[...]
en dan nog, dan moet je dat ding om een stomme reden rebooten, heb je weer een ander ip

een fixed ip is in dit geval wel een pre zo te zien, dan maar gewoon een zakelijk abbo nemen bij upc of adsl van xs4all ofzo. die geven wel een fixed ip

Iperf

• vincedd
fish schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:50:
en dan nog, dan moet je dat ding om een stomme reden rebooten, heb je weer een ander ip

een fixed ip is in dit geval wel een pre zo te zien, dan maar gewoon een zakelijk abbo nemen bij upc of adsl van xs4all ofzo. die geven wel een fixed ip
En bij xs4all heb je het voordeel dat je aan je ip een naam kan hangen bv. blablabla@xs4all.nl ,zodat je je extrene ip nummer niet hoeft te onthouden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja daar, het je weer dyndns achtige constructies voor elk modem van 15 euro ondersteund dat tegenwoordig al.

je bedoelt natuurlijk, blablabla.xs4all.nl

ja kan hem natuurlijk ook gewoon opnemen in de dns van je bedrijf (ligt iets meer voor de hand)

Iperf

• vincedd
fish schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:32:
nou ja daar, het je weer dyndns achtige constructies voor elk modem van 15 euro ondersteund dat tegenwoordig al.

je bedoelt natuurlijk, blablabla.xs4all.nl

ja kan hem natuurlijk ook gewoon opnemen in de dns van je bedrijf (ligt iets meer voor de hand)
euuh,dit is geen dydns adres,kan het met zoiets vergelijken,maar dit staat keihard aan je vaste xs4all ip gekoppeld(zo heb ik het thuis zitten).en aan de dns van je bedrijf koppelen is natuurlijk nog beter.
Pagina: 1