Toon posts:

Met S-Video kabel van PC naar DVD naar TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kort beginnersvraagje. Ik zie vooral vragen en bovendien een tv-out FAQ, met betrekking tot de TV rechtstreeks aansluiten op de PC. Nu vroeg ik mij af of een DVD-speler als tussenstation kan dienen.

Ik heb een videokaart met tv-out (GeForce 8400 GS) en een oude TV die via scart is aangesloten op een DVD-speler. Aangezien ik een S-Video aansluiting heb op zowel mijn videokaart als mijn DVD-speler (en niet op mijn TV), wil ik één S-Video kabel aanschaffen om ze te verbinden.

- Geeft de TV mijn PC goed weer met deze eenvoudige oplossing?
- Is het afhankelijk van of mijn TV S-Video ondersteunt, of vangt mijn DVD-speler dat op?
- Lever ik nog ergens beeldkwaliteit in tussen de DVD-speler en TV (via scart)?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Verwijderd

Je kunt een s-video naar composiet kabel kopen. En die in een scart adapter pluggen. Vervolgens leid je vanaf je tv-geluidskaart een kabel naar de rode en witte stekker van de scart adapter en je hebt geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. De vraag is niet hoe ik mijn PC-beeld op mijn TV kan krijgen, maar of ik het via een DVD-speler kan aansluiten (met een S-Video kabel zoals hierboven beschreven).

Toch bedankt, maar ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
Volgens mij is S-Video op dvd spelers alleen maar uitgang, op dvd recorders zit meestal wel een ingang.