• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 15:54

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Gisteren was ik gewoon wat aan het internetten toen het beeld ineens wegviel, na de kast los gemaakt te hebben had ik door dat de videokaartfan ineens was uitgeschakeld.
Daardoor werd de kaart te warm en ging hij uit, hij voelde trouwens niet veel warmer dan 60 graden.

Mijn systeem:
Asus pl5q-e
Nvidia 7900Gt

De videokaartkoeler zat in het moederbord met de kabel en werd geregeld door de Epu 6 engine.

Nu doet hij het dus totaal niet meer, in een andere pc geeft hij wel beeld, maar met overal blauwe artifacts.

Ik heb de kaart grondig geinspecteerd, niks ziet er doorgebrand uit, hij stinkt ook niet naar verbrand plastic etc..
Ook heb ik de koeler er al opnieuw opgezet met nieuwe koelpasta (de oude was wel heel zwart, maar weet niet of dit altijd al zo was)

Heeft iemand nog tips om het weer werkend te krijgen, want ik kan mij niet voorstellen dat er iets is doorgebrand, aangezien hij echt niet over de 100 graden is gekomen.

Mijn SNES verzameling!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Even een paar puntjes:
- Kan jij zo precies voelen dat hij niet warmer dan 60 graden is geworden? En btw, dat was al een tijdje na het uitvallen dus ik neem aan dat hij warmer is geweest
- Als je de fan door je GPU laat besturen werkt hij wel?
- Gesmolten silicum heeft geen geur ;)
- How could you be so sure dat hij niet meer dan 100 graden is geweest?
- Artifacts betekent meestal -> einde verhaal

-- All science is either physics or stamp collecting

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 15:54

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Jasper91 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:12:
Even een paar puntjes:
- Kan jij zo precies voelen dat hij niet warmer dan 60 graden is geworden? En btw, dat was al een tijdje na het uitvallen dus ik neem aan dat hij warmer is geweest
- Als je de fan door je GPU laat besturen werkt hij wel?
- Gesmolten silicum heeft geen geur ;)
- How could you be so sure dat hij niet meer dan 100 graden is geweest?
- Artifacts betekent meestal -> einde verhaal
Nee hoor, ik had mijn kast nog los dus ik heb direct erna gevoeld hoe warm hij was.
En ik denk dat hij niet meer dan 100 graden is geweest omdat hij niet zo warm voelde, en ik heb een keer iets van 100 graden aangeraakt, en dat voel je wel.

En de fan kan niet meer gestuurd worden door de kaart omdat er een eigen koeler op zit.

[ Voor 5% gewijzigd door painkill op 20-02-2009 15:20 ]

Mijn SNES verzameling!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Dan prik je die fan ff rechtstreeks aan de voeding en check je wat er gebeurt

-- All science is either physics or stamp collecting

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wat jij hebt gevoeld is de heatsink, niet het silicium in de kern. Dáár is de schade ontstaan. Just my 2 cents...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.