[seo] Flash intro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een vrij korte flash intro op mijn website(1-2-3 sec). Echter wil ik niet refreshe na de intro.
Nu ik wil mij website wel nog zoekmachine vriendelijk houden dus was ik wat aan het denken geraakt en heb ik enkele mogelijke oplossingen bedacht maar welke is de beste of heeft nog iemand suggesties?

1. Div container van de website hidden en flash movie spelen erna wisselen dus flash op hidden en website visible.

2. Met Z-Index werken dus website onder de flash en erna erboven plaatsen

3. Serverside gaan analyseren of de bezoeker een spider/crawler is en zoja geen flash afspelen en gewoon meteen website weergeven

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een flashobject positioneert over elementen dan hoef je waarschijnlijk niet eens met z-indexes te gaan werken, gezien een object sowieso boven elementen komt te liggen.

Maar sowieso, waarom een flash intro in plaats van de content. Persoonlijk zou ik de content gewoon gelijk weergeven, naast een evt animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik denk: geen Flash intro. Of verwerk de intro bijvoorbeeld in de header van je site en laat hem één keer afspelen. Dan heb je een intro en content in één pagina zitten en na het afspelen van je intro verschijnt op diezelfde plek je standaard header. Een pagina-vullende intro wordt vaak als irritant ervaren. Als je er een creatieve oplossing voor zoekt sla je twee vliegen in één klap: geen irritante intro én geen probleem met SEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Geen intro. Maarrr, als je perse aan de intro wil vasthouden, in een lightbox plaatsen en na afloop weghalen. Geen slide/fade animaties.

Sla op in een cookie dat de persoon de intro heeft gezien; een absolute killer is om mensen elke keer lastig te vallen met de intro. Ebay heeft daar ook een handje van.

Wat laat je zien in die 3 seconden? Draagt het iets bij? Is het nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 20-02-2009 13:04 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
snip

[ Voor 95% gewijzigd door BtM909 op 20-02-2009 14:06 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Beetje raar dat je antwoorden krijgt als "Geen intro gebruiken". Dat was zijn vraag toch niet?

Wat ik persoonlijk zou doen is een <div> onderaan je website plaatsen waarin het object zich bevindt. Deze kan je door middel van een javascript naar X seconde sluiten (hiden). Spiders zullen deze niet zien, of indexeren, aangezien hij onderaan de website staat, en er waarschijnlijk geen nuttige informatie staat.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:32
Zolang er een link naar de echte site op je intro-pagina staat, zullen zoekmachines je echte site wel weten te vinden en daar naar linken.

Overigens indexeert in ieder geval Google ook Flash content, dus een Flash filmpje is niet volledig onzichtbaar voor de zoekmachine. Verder is het sowieso aan te raden om vergelijkbare info als in het filmpje in de HTML pagina in te bouwen voor gebruikers die geen Flash hebben geïnstalleerd.

Als je filmpje helemaal geen inhoud heeft werkt dit natuurlijk niet, maar dan heb je dus een inhoudsloze pagina op je homepage gezet, en dan vráág je er ook om om niet geïndexeerd te worden. Terecht dat zoekmachines die pagina dan overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit topic past beter in WEB. :)

Wil je alleen maar vertellen hoe oldskool Flash intro's wel niet zijn, blijf dan uit het topic ;)

[ Voor 64% gewijzigd door BtM909 op 20-02-2009 14:05 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo een trendy website waar het logo even glimt en dan de website opengaat. Bezoekers die er opkomen zullen er geen problemen mee hebben vermits alle sites in dit genre het eigenlijk wel hebben vb. www.versuz.be, ...

De zoekmachine hoeft die flash intro niet te indexeren. Zolang hij de homepage maar indexeert en ik geen rommel krijg met de crawler omwille van hidden div's... Want zoekmachines zijn niet blij met hidden divs ze bezien dit immers vaak als spam

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:42:
De zoekmachine hoeft die flash intro niet te indexeren. Zolang hij de homepage maar indexeert en ik geen rommel krijg met de crawler omwille van hidden div's... Want zoekmachines zijn niet blij met hidden divs ze bezien dit immers vaak als spam
Wat staat er verder op die homepage behalve die Flash? En wat zou je in die hidden divs zetten, aangezien je aangeeft dat hij niet de flash hoeft te indexeren?

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de homepage staat alles alle content. Die flash is enkel het logo dat even animatie doet en dan zou met javascript die site weergeven worden. Dus een van de 3 bovenstaande technieken (TS) zou ik wille gebruiken... En dus zou die crawler alles moete indexeren dat eigenlijk in begin gehide is... en ik weet niet hoe blij hy is met de andere technieken.. Maar die crawlers zouden blijkbaar pennalty's geven voor hidden div's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:36:
Maar die crawlers zouden blijkbaar pennalty's geven voor hidden div's
Dat is toch terecht? Initieel is er geen content te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarmee dat ik dus naar een oplossing zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar als je je flashobject initaliseert, dan ligt het als het goed is sowieso bovenop je elementen (ik heb geprobeerd om elementen te positioneren over objecten, maar dat is me tot nu toe niet gelukt, altijd zat het object bovenop de elementen).

In dat geval is een initalisatie genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en erna gewoon met javascript doen hidden? Dus dan zou de zoekmachine geen probleem hebben met mijn rest van de content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:17:
en erna gewoon met javascript doen hidden? Dus dan zou de zoekmachine geen probleem hebben met mijn rest van de content?
Als het filmpje afgespeeld is gewoon hiden met javascript of misschien met een actionscript iets (werk zelf niet gek veel met flash, dus dat zou je even uit moeten zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:04:
Daarmee dat ik dus naar een oplossing zoek...
Je zoekt een oplossing voor een probleem dat niet hoort te bestaan. Je wilt initieel niet de content tonen maar een intro. Technisch gezien probeer je dus de bezoeker of de zoekmachine voor de gek te houden door iets anders te tonen dan wordt verwacht. Zoekmachines horen direct content te leveren. Als iemand via een zoekmachine op je website komt, hoort er dus geen intro te worden getoond. Alleen als iemand niet een specifieke pagina opvraagt (dus eigenlijk de "/" URI) zou je dan een intro kunnen tonen. Daarnaast hoor je gewoon links naar de belangrijkste pagina('s) te plaatsen op de intropagina. Doe je het op een andere manier dan ben je ofwel mensen ofwel machines voor de gek aan het houden.
Pagina: 1