Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om mijn carpc uit te denken(heb nog niet alle onderdelen binnen). Wat mij mooi lijkt is dat de carpc aangaat als ik mijn alarm uitschakel.
Het uitschakelen van de carpc moet weer samengaan met het inschakelen van het alarm(voordeel hiervan is dat mijn carpc niet uitgaat bij het tanken indien ik het alarm er niet opzet).

problemen:
-de carpc mag niet uitgaan als de motor gestart is en ik mijn deuren sluit via het alarm.
-de carpc mag absoluut niet aangaan als het alarm afgaat

Ik ben helemaal niet technisch(weet wel veel van pc's) en weet eigenlijk weinig van auto electronica. Ik leer gewoon door te doen en te proberen. Alle hulp(aub in lekentaal) is welkom.

bedankt

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 20:02
Lijkt me allemaal niet zo verstandig.
Als je de auto een keer een tijdje onafgesloten op de oprit laat staan, dan blijft die car pc wel gewoon aan en dus je accu leegtrekken.

Verwijderd

Topicstarter
hondapower schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:14:
Lijkt me allemaal niet zo verstandig.
Als je de auto een keer een tijdje onafgesloten op de oprit laat staan, dan blijft die car pc wel gewoon aan en dus je accu leegtrekken.
dan kan ik hem met de hand uitzetten

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:22

iMars

Full time prutser

Als de motor draait, krijg je stroom van de dynamo. Die kan een relais o.i.d. aansturen, zodat het afsluit mechanisme via je alarm niet reageerd.

Koop hier mijn P1 reader :)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Ik zou me concentreren op iets dat razendsnel kan hibernaten en daar weer uit kan komen, dat lijkt me nuttiger dan dit soort regelingen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
GreenSky schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:57:
Ik zou me concentreren op iets dat razendsnel kan hibernaten en daar weer uit kan komen, dat lijkt me nuttiger dan dit soort regelingen.
het mini itx bordje dat ik nu heb doet nogal lang over de bios gebeuren. Windows zelf start redelijk snel op

• !null
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:25:
[...]

het mini itx bordje dat ik nu heb doet nogal lang over de bios gebeuren. Windows zelf start redelijk snel op
Ja dat is lastig, zo'n slome bios. Misschien valt er wel wat aan testjes uit te zetten?
Misschien is het ook mogelijk om dat ding in standby te zetten, dat moet je dan wel zelf doen. (kan je eventueel aan de powerknop hangen maar goed.

En sowieso moet je met draadschema's van het alarm komen. Je wil iets waar het alarm spanning op zet als deze aan is. Of een ground waarop geschakeld wordt. Dat je iig een relais-tje eraan kan hangen om aan je systeem te knopen, al sluit ik niet uit dat je een schakeling moet maken.

Je wil een constante bron (wanneer het alarm uit is) voor de pc, maar dan moet je iets vinden dat de pc aangaat wanneer er spanning op staat.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:22

iMars

Full time prutser

GreenSky schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:34:
Je wil een constante bron (wanneer het alarm uit is) voor de pc, maar dan moet je iets vinden dat de pc aangaat wanneer er spanning op staat.
Inderdaad, en wil je ook gebruik kunnen maken als je contact uit is (stel je staat voor een open brug, of je wast e auto,...)?

Koop hier mijn P1 reader :)

• !null
@webmail, dat valt er toch onder? Hij wil gebruik kunnen maken van de carpc wanneer het alarm is uitgeschakeld. Daarnaast wil hij ook nog dat hij automatisch opstart en afsluit, met de mogelijkheid dat te onderbreken (wat prima mogelijk is met een schakelaartje, die handmatige stand).

Pagina: 1