Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lotus Notes 6.5 vraag

Pagina: 1
Acties:

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 01:20
Op het werk hier gebruiken we lotus notes 6.5.

Nu is mijn inbox vaak nogal te groot, en dit los ik op met mappen die ik per klant/onderwerp aangemaakt heb. Wat ik echter liever wil, en ook bij een collega gezien heb, is dat ik dus ipv een map die op de mailserver staat (of lokaal als ik mn mail gearchiveerd heb) dat ik in mn workspace blad een tab maak met daarin per klant een database die op mail template gebaseerd is, en waar ik de mails vanuit mn 'echte' inbox zo in kan slepen.

Het aanmaken van locale db's lukt. Het slepen van mails lukt niet.

Wat nog mooier is, is als ik een rule kan aanmaken dat wanneer maildres eindigt op '@klantnaam.nl' etc dat dit automagisch in de juiste db geplaatst wordt.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Verwijderd

NiTiN schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:49:
Op het werk hier gebruiken we lotus notes 6.5.
...
Het aanmaken van locale db's lukt. Het slepen van mails lukt niet.
knippen en plakken, eventueel via sneltoetsen, zal wel lukken.
Wat nog mooier is, is als ik een rule kan aanmaken dat wanneer maildres eindigt op '@klantnaam.nl' etc dat dit automagisch in de juiste db geplaatst wordt.
kan toch met create->agent & de 'simple' acties 'copy to database' & 'delete from database'?

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 01:20
Ah! Knippen en plakken werkt. Had ik ook wel kunnen bedenken, dom.

Maar het 2e deel is lastig. Ben niet zo thuis in dit soort dingen, en agent aanmaken lukt maar als ik hem run vanuit het menu lijkt er niks te gebeuren...

Kga later eens kijken of ik dat allemaal geautomatiseerd kan krijgen, voorlopig is het even knippen en plakken om de boel goed ingericht te krijgen.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

het probleem is dat het je niet meer duidelijk wordt dat je nieuwe mail hebt, dus automatisch is out of the question

Je moet een agent maken, die op selected mails, je prompt voor de juiste database, en daarna de mail kopieert.
Hierna kan je het "origineel" in je mailbox verwijderen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)