Asus p6t vs p6t deluxe en mem

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• cyclopsq
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-04 21:01
Beste Tweakfreaks :+ ,

Ik ben opzoek naar een goed maar niet al te duur mobo voor een nog aan te schaffen PC met intels i7. Nu kom ik de Asus p6t en de p6t deluxe tegen. Zit hier werkelijk zoveel verschil tussen dat hier zo'n 50 euro extra voor afgerekend moet worden? Of kan ik ook makkelijk af met de normale p6t? Voor mij is het het belangrijkste dat de i7 en Corsair DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit op het MoBo geprikt kan worden zonder dat dit natuurlijk voor prestatie verlies zorgt.

Overigens zijn er van het geheugen ook 2 smaken verkrijgbaar.
1.) Corsair DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit (TR3X6G1600C8D)
2.) Corsair DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit (TR3X6G1600C9)

Nu zie ik dat er verschil in latency zit maar is dit heel belangrijk? Wat is in hemelsnaam zo verschillend dat dit 40 euro moet schelen? En als het al in snelheid scheelt, is dit dan merkbaar?

Mocht iemand een andere suggestie hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag!

Bedank alvast voor jullie hulp!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
De Deluxe heeft een extra netwerkpoort, en 2 extra USB-aansluitingen. Ook kan deze SAS aan, de normale niet (correct me if I'm wrong).

De 'normale' P6T kan het geheugen natuurlijk extra goed aan als de 'Deluxe'.

De Latency op je geheugen is de 'toegangstijd'. Bij mij is het wel merkbaar, maar voor normaal gebruik heb je natuurlijk niet het 'State Of The Art' geheugen nodig ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschil tussen de P6T en P6T Deluxe kun je prima op www.asus.com vinden. Of *jij* dat verschil het geld waard vindt is iets wat alleen jij kunt beslissen. Hoogstwaarschijnlijk kom je er niet uit omdat je niet gestructureerd zoekt - "hee, hier zijn twee planken die zouden kunnen voldoen, welke zal ik eens nemen...?". Als je nou eens begint met je eisen duidelijk te stellen en dan alle X58 mobo's van alle fabrikanten erlangs te leggen... voldoen ze allemaal, scherp je eisen aan. Je hebt iig de eis dat ze met een bepaalde set DIMMs moeten werken IMHO ook een vage volgorde, meeste mensen zoeken een mobo en gaan dan bijpassend geheugen zoeken, maar goed, ook dit is jouw eigen keuze. Controleer gewoon de QVLs van alle X58 borden die verder globaal aan je eisen voldoen. Schrap alle borden die niet specifiek deze DIMMs ondersteunen. Ga daarmee door tot er slechts een handjevol overblijft die aan al je eisen voldoen. Kies dan gewoon de goedkoopste. Of het bord dat qua kleur het beste past bij je interieur ofzo... jouw keuze :z

Mbt relevantie latency, daar zijn tig artikelen over volgeschreven. En ook hier is de vraag of het verschil *voor jou* EUR 40 waard is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden.

Kortom, de helft van je vragen kun je prima zelf oplossen met wat minimale (uit)zoekwerk, de andere helft kan sowieso niemand anders voor je beslissen. Dit topic heeft dus geen meerwaarde en gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.