Ik heb sinds kort een 32LG5000 LCD TV van LG en wil daarop mijn media center aansluiten. Op mijn oude TV had ik dit aangesloten op de video-out functie van mijn moederbord, maar dat ziet er niet zo mooi uit op een 32" LCD TV. Daarom heb ik een Sapphire HD4350 gekocht, zodat ik via HDMI mijn media center aan kon sluiten op de TV. Leek mij de simpelste oplossing met 1 kabeltje voor goed beeld.
Helaas niet dus
Ik krijg geen beeld op mijn TV. Hij blijft aangeven dat er wel een HDMI kabel aangesloten is op de TV, maar dat hij geen signaal krijgt. In ATI control center heb ik alles al aangepast wat mogelijk was. Ik heb ook gezocht naar soortgelijke problemen, maar niemand die exact hetzelfde probleem had. Wel veel mensen die met andere HDMI apparaten geen beeld kregen op hun LCD TV. Als ik mijn media center via de VGA aansluiting aansluit dan kan ik in ATI control center alleen instellingen wijzigen voor de VGA. Ik kom nergens iets tegen voor de HDMI aansluiting. Ook wordt de TV maar 1x herkend als beeldscherm, terwijl zowel HDMI als VGA zijn aangesloten. Moet dit dan niet 2x zijn
In apparaatbeheer zijn alle apparaten goed geinstalleerd.
Wat ik allemaal geprobeert heb:
• Alles uitschakelen, loskoppelen en opnieuw aansluiten
• Andere HDMI kabel waarvan ik zeker wist dat deze werkte (Xbox360)
• Alle HDMI ingangen van de TV (ze werken allemaal probleemloos met de Xbox360)
• Nieuwste drivers van ATI website (versie 9.1)
• Oudere drivers
• Driver cleaner, zodat er geen oude video drivers achterbleven
• HDMI ingang op TV markeren als PC aansluiting
• Verschillende resoluties en frequenties (worden allen ondersteund volgens handleiding TV en videokaart)
• Gezocht naar soortgelijke problemen
Specs voor zover relevant:
MSI RS482M-IL, RS482 (m-ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394, VGA)
SAPPHIRE HD 4350 512MB DDR2 PCI-E HDMI
32LG5000
Iemand nog enig idee wat ik kan proberen om het werkend te krijgen?
Helaas niet dus
Ik krijg geen beeld op mijn TV. Hij blijft aangeven dat er wel een HDMI kabel aangesloten is op de TV, maar dat hij geen signaal krijgt. In ATI control center heb ik alles al aangepast wat mogelijk was. Ik heb ook gezocht naar soortgelijke problemen, maar niemand die exact hetzelfde probleem had. Wel veel mensen die met andere HDMI apparaten geen beeld kregen op hun LCD TV. Als ik mijn media center via de VGA aansluiting aansluit dan kan ik in ATI control center alleen instellingen wijzigen voor de VGA. Ik kom nergens iets tegen voor de HDMI aansluiting. Ook wordt de TV maar 1x herkend als beeldscherm, terwijl zowel HDMI als VGA zijn aangesloten. Moet dit dan niet 2x zijn
Wat ik allemaal geprobeert heb:
• Alles uitschakelen, loskoppelen en opnieuw aansluiten
• Andere HDMI kabel waarvan ik zeker wist dat deze werkte (Xbox360)
• Alle HDMI ingangen van de TV (ze werken allemaal probleemloos met de Xbox360)
• Nieuwste drivers van ATI website (versie 9.1)
• Oudere drivers
• Driver cleaner, zodat er geen oude video drivers achterbleven
• HDMI ingang op TV markeren als PC aansluiting
• Verschillende resoluties en frequenties (worden allen ondersteund volgens handleiding TV en videokaart)
• Gezocht naar soortgelijke problemen
Specs voor zover relevant:
MSI RS482M-IL, RS482 (m-ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394, VGA)
SAPPHIRE HD 4350 512MB DDR2 PCI-E HDMI
32LG5000
Iemand nog enig idee wat ik kan proberen om het werkend te krijgen?