Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:53
Ik heb sinds kort een 32LG5000 LCD TV van LG en wil daarop mijn media center aansluiten. Op mijn oude TV had ik dit aangesloten op de video-out functie van mijn moederbord, maar dat ziet er niet zo mooi uit op een 32" LCD TV. Daarom heb ik een Sapphire HD4350 gekocht, zodat ik via HDMI mijn media center aan kon sluiten op de TV. Leek mij de simpelste oplossing met 1 kabeltje voor goed beeld.

Helaas niet dus :(

Ik krijg geen beeld op mijn TV. Hij blijft aangeven dat er wel een HDMI kabel aangesloten is op de TV, maar dat hij geen signaal krijgt. In ATI control center heb ik alles al aangepast wat mogelijk was. Ik heb ook gezocht naar soortgelijke problemen, maar niemand die exact hetzelfde probleem had. Wel veel mensen die met andere HDMI apparaten geen beeld kregen op hun LCD TV. Als ik mijn media center via de VGA aansluiting aansluit dan kan ik in ATI control center alleen instellingen wijzigen voor de VGA. Ik kom nergens iets tegen voor de HDMI aansluiting. Ook wordt de TV maar 1x herkend als beeldscherm, terwijl zowel HDMI als VGA zijn aangesloten. Moet dit dan niet 2x zijn :? In apparaatbeheer zijn alle apparaten goed geinstalleerd.

Wat ik allemaal geprobeert heb:
• Alles uitschakelen, loskoppelen en opnieuw aansluiten
• Andere HDMI kabel waarvan ik zeker wist dat deze werkte (Xbox360)
• Alle HDMI ingangen van de TV (ze werken allemaal probleemloos met de Xbox360)
• Nieuwste drivers van ATI website (versie 9.1)
• Oudere drivers
• Driver cleaner, zodat er geen oude video drivers achterbleven
• HDMI ingang op TV markeren als PC aansluiting
• Verschillende resoluties en frequenties (worden allen ondersteund volgens handleiding TV en videokaart)
• Gezocht naar soortgelijke problemen

Specs voor zover relevant:
MSI RS482M-IL, RS482 (m-ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394, VGA)
SAPPHIRE HD 4350 512MB DDR2 PCI-E HDMI
32LG5000

Iemand nog enig idee wat ik kan proberen om het werkend te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Niemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33

Wish

ingwell

Sluit je nu de TV aan met zowel VGA en HDMI? Kun je eens een monitor tijdelijk aansluiten op de VGA, de TV op HDMI en kijken of je dan kunt kiezen in het ATi CC?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Heb ik zojuist even geprobeert met mijn Samsung 930BF TFT, maar ook dan kan je nergens kiezen voor een digitale aansluiting.

Ik heb gisteren mij media center geprobeert op de Samsung LCD TV van een vriend, en daarop kreeg ik direct beeld via HDMI tijdens de POST. De videokaart en de kabel kan ik dus eigenlijk al met zekerheid uitsluiten.

Wat ik nog steeds niet snap is dat het op mijn LG niet wil werken. De Xbox doet het gewoon wel op HDMI, maar de media center niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33

Wish

ingwell

Het lijkt een bekend probleem te zijn bij sommige gebruikers : klik .

Daar wordt geen oplossing geboden helaas anders dan het allemaal via VGA te gaan bekijken, maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Je zou LG eens kunnen bellen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Wij hebben beneden een Panasonic 42 plasma tv staan. Toen ik daar voor het eerst pc op heb aangesluit, had ik ongeveer hetzelfde probleem. Alleen ik deed het via VGA. Volgens mij was bij mij de oplossing veel kloten met instellingen van de pc. Sluit je monitor weer even aan, en zet je verniewingsrate op 60hz, en de resolutie goed.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms staat achterin de Manual de juiste resolutie (op de vernieuwingsfrequentie precies enzo), dit moet je dan precies zo instellen in powerstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:22:
Soms staat achterin de Manual de juiste resolutie (op de vernieuwingsfrequentie precies enzo), dit moet je dan precies zo instellen in powerstrip.
Ik heb dit nog even geprobeerd. Helaas zonder resultaat. LG heb ik gebeld. Zij zeggen dat als de Xbox wel beeld geeft en de media center niet het aan de media center ligt. Dat het op een andere TV wel werkt was volgens hen een toevalstreffer of kwestie van de juiste instellingen die verschilden in de instellingen voor de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een 32lg3000 te kopen, aangezien dit volgens mij praktisch dezelfde TV is wacht ik daar denk ik maar even mee. Ik heb namelijk ook de HD4350-kaart. Heb je trouwens geprobeerd om de TV aan te sluiten op de DVI-aansluiting met een DVI-to-HDMI-kabel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:30:
Ik overweeg een 32lg3000 te kopen, aangezien dit volgens mij praktisch dezelfde TV is wacht ik daar denk ik maar even mee. Ik heb namelijk ook de HD4350-kaart. Heb je trouwens geprobeerd om de TV aan te sluiten op de DVI-aansluiting met een DVI-to-HDMI-kabel..?
Ik heb de 32LG3000. Deze geeft via DVI > HDMI en via VGA prima beeld. Wordt ook gewoon herkend etc.
Ik heb het getest op een 7200GS en 7600GT van Nvidia.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Ik heb de 32LG3000. Deze geeft via DVI > HDMI en via VGA prima beeld. Wordt ook gewoon herkend etc.
Ik heb het getest op een 7200GS en 7600GT van Nvidia.
Das goed nieuws :) Mocht de 32LG3000 alsnog niet werken met een HD4350, dan overweeg ik de aanschaf van een nvidia 6400GT-kaartje (ben sowieso niet zo tevreden met mn huidige kaart). Volgens deze link werkt die kaart niet met de 32LG5000, maar aangezien jij een oudere kaart gebruikt zou deze dus wel met de 32LG3000 moeten werken...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss een vreemde tip.

Maar een bekende van mij had hetzelfde probleem met een ATI kaart, na het omwisselen met een Geforce geen problemen meer.
Ik woon zelf in de UK een heb vaker gelezen dat ATI en LG TV's moeilijk samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Hmm er is ook geen mogelijkheid de firmware van je tv te upgraden?
Bij de 2 LCD's (geen LG's) die wij hier hebben is dit namelijk wel mogelijk en er zou natuurlijk een fix in kunnen zitten.

Edit: als ik op de site van LG kijk zie ik wel een USB aansluiting met "for service" erbij staan. Dus misschien dat het een mogelijkheid is.

[ Voor 27% gewijzigd door Plato112 op 25-03-2009 20:06 ]

Speed limits are like herpes.

Pagina: 1