American McGee's Alice krijgt een vervolg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
American McGee's Alice krijgt een vervolg

Er komt een vervolg op de game American McGee's Alice, het geschifte sprookje dat in 2000 op de markt kwam. Het spel zal worden uitgegeven door EA en wordt gemaakt door Spicy Horse, de ontwikkelstudio waar American McGee werkzaam is.

"Dit project is een droom die uitkomt voor mij en voor de fans die de Alice-vlam hebben laten wakkeren", zei American McGee. "Deze trip [...] belooft nog opwinderder te worden."

Ook EA heeft er zin in. "American McGee's interpretatie van Alice was direct een klassieker en EA Partners wil hem graag helpen zijn innovatieve visie voor de franchise naar nog donkerdere plaatsen te brengen."

American McGee's Alice 2, zoals we het nu voor het gemak maar even zullen noemen, verschijnt voor de Xbox 360, PlayStation 3 en PC. Wanneer, is nog niet bekend.
*O*

Toevallig had ik het gisteren met mijn broer nog over dit spel, en hoe goed het was.
Ik ben ook blij verrast dat er (eindelijk) een vervolg komt op het spel.

Ik hoop dat de atmosfeer en setting zo heerlijk freaky-spooky blijft :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, op de voorpagina hebben ze er ook lucht van gekregen:
nieuws: American McGee's Alice keert terug op pc en consoles

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

De rest van americam McGee was bedroevend slecht dus dit mogen ze wel een keer doen :Y

Ik wacht iig met smart!

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Ik ken het spel niet, maar als ik zo het plaatje op de voorpagina zie - laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Red-Front schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:10:
Ik ken het spel niet, maar als ik zo het plaatje op de voorpagina zie - laat maar komen!
Ondanks dat het een wat ouder spel is, als je het in een budgetbak kan vinden is het zéér de moeite waard om het uit te proberen.
Het is een soort adventure-platform game met een geweldige neergezette sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 14:48

SilentSimon

Have you been hopped?

Sowieso zijn de meeste McGee spellen briljant, Scrapland was bijvoorbeeld ook geweldig. Alice 1 was ook één van de beste singleplayer spellen ooit gemaakt imho kan niet wachten op deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Oh tof! Ik vond het een leuk spel door de creepy sfeer. Ben blij dat er een vervolg gaat komen :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het gevonden! :)

Op The Hut.com staat Alice 1 voor €5,93:
http://www.thehut.com/hut/8472393.product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
HDit is een van de weinige spellen die ik uitgespeeld heb. Als je het verhaal kent, is deze bewerking nogal "fucked up".

De levels zijn simpelweg prachtig, en de puzzels zijn goed doordacht. Ik ga het origineel absoluut nog eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Dat oude spel was ook een spel wat je beleeft als een boek. Meeste die ook soms lezen snappen hiermee wel wat ik bedoel.

Kan je dat oude spel ook op 1900x1200 draaien ? :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:55

KneoK

Not in a million lightyears

Oeh, hier ga ik heel erg naar uitkijken, wat was Alice een fantastisch spel zeg. Een ongelooflijk stijlvolle en zeer diverse wereld met fantastische puzzels en een hele verknipte sfeer.

Wat me alleen wel een hele grote valkuil lijkt is dat er nu geen bestaand verhaal meer is (er is toch geen vervolg op het verhaal Alice in Wonderland ?), ze moeten dus een waardig vervolg op een legendarisch verhaal verzinnen en daar ook nog eens een game van maken die de eerste gaat evenaren, een hele moeilijke taak lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:04:
Oeh, hier ga ik heel erg naar uitkijken, wat was Alice een fantastisch spel zeg. Een ongelooflijk stijlvolle en zeer diverse wereld met fantastische puzzels en een hele verknipte sfeer.

Wat me alleen wel een hele grote valkuil lijkt is dat er nu geen bestaand verhaal meer is (er is toch geen vervolg op het verhaal Alice in Wonderland ?), ze moeten dus een waardig vervolg op een legendarisch verhaal verzinnen en daar ook nog eens een game van maken die de eerste gaat evenaren, een hele moeilijke taak lijkt me.
Er is wel een vervolg, Through the looking glass genaamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:55

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:36:
[...]

Er is wel een vervolg, Through the looking glass genaamd.
Ah, wist ik niet. Ben benieuwd of ze dat ook als leidraad voor het vervolg van het spel gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kick :)

Zou die 'stop-motion'-stijl ook de ingamestijl worden?
Dat kan me wel bekoren, denk ik :)

Er is ook een site, maar die doet niet echt veel bij mij...

[ Voor 65% gewijzigd door anandus op 02-11-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KneoK schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:04:
[...]

Ah, wist ik niet. Ben benieuwd of ze dat ook als leidraad voor het vervolg van het spel gaan gebruiken.
Volgens mij wel. Dit spel wordt echt meesterlijk als het ook maar een klein beetje op het origineel lijkt _O_
Lekker zieke wereld, ook in het menu was dat terug te vinden:

Load
Save
Delete

In die volgorde onder elkaar :7

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad.
Jammer, ik had een stop-motionstijl best leuk gevonden, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kickje :)
Zo te zien is de vemoedelijke naam "Alice: Madness Returns"
EA legt merknaam Alice: Madness Returns vast

Uitgever Electronics Arts heeft de merknaam Alice: Madness Returns vastgelegd. De naam lijkt te horen bij de game die American McGee's bedrijf Spicey Horse in de maak heeft. Die gaat verschijnen voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3.

American McGee's AliceWebsite superannuation heeft ontdekt dat uitgever Electronic Arts de merknaam Alice: Madness Returns bij het Uspto heeft vastgelegd. EA heeft twee aanvragen ingediend, voor een online-computergame en voor een bord- of kaartspel. In februari van dit jaar kondigde de Chinese ontwikkelaar Spicey Horse Games al aan dat ze een overeenkomst met EA hebben voor het ontwikkelen van een nieuwe game rond de kinderboeken Alice's Adventures in Wonderland en Through the Looking-Glass van de Engelse auteur Lewis Caroll, beide meer dan een eeuw oud. De game van EA staat overigens los van de Alice-film die momenteel in de bioscopen draait.

Daarmee krijgt ontwikkelaar American McGee de kans om een vervolg te maken op American McGee's Alice, dat in 2000 door EA op de markt werd gebracht. McGee trok in 2007 naar China, waar hij ontwikkelstudio Spicey Horse Games oprichtte.

Pagina: 1