Toon posts:

Multi-Channel 5.1 PCM output op ATI HD4350 niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb al van een collega van me vernomen dat je hier de volle laag krijgt als je niet volledig bent in je post. Ik zal dus zoveel mogelijk informatie proberen te posten.

Ik heb sinds enige tijd de Asus EAH4350 Silent kaart met 3 uitgangen: HDMI, DVI en monitor uitgang. Ik wil 5.1 multi-channel PCM uitvoeren naar mijn Marantz AV8003 receiver die dit 100% zeker ondersteund. Nu is dit deels gelukt door de ATI HDMI driver te downloaden *

* Ik heb de officiele ATI HDMI audio driver gedownload van de ATI site! Ik weet dat ik antwoorden ga krijgen dat ik de Realtek HDMI audio driver moet gebruiken (de driver in het rood), maar deze driver is enkel en alleen bestemd voor Vista gebruikers! Dit is ook erkend door meerdere forumleden op het AVS forum.

Na de installatie van de ATI HDMI driver is de HDA audio output te selecteren bij Geluiden. (Dit ENKEL als mijn receiver aanstaat! Logisch, want HDMI werkt in dit geval met het handshake principe). Het kijken van 5.1 multi-kanaals als ik op mijn monitor kijk gaat prima. Echter, bij het inschakelen van mijn projector gaat het fout. Dan heb ik enkel 2-kanaals geluid. Mijn software geeft duidelijk aan dat het 6-kanaals (5.1) PCM geluid uitstuurt maar bij het kijken op mijn projector blijft het geluid stereo. Het uitzetten van de projector en daarna uit en opnieuw aanzetten van mijn receiver en bekijken van film op mijn gewone monitor geeft dan WEL weer gewoon 5.1 multi-channel op het display van mijn receiver.

Bij Geluidsinstellingen heb ik expliciet gekozen voor 5.1 meerkanaals en niet voor stereo luidsprekers voor bereuablad (dit was namelijk in eerste instantie het probleem waardoor ik helemaal geen 5.1 multi-kanaals PCM voor elkaar kreeg). Met deze instelling heb ik nu dus wel 5.1 Multi-Ch als ik content bekijk op mijn gewone monitor. Als ik mijn projector aanzet staat er in CCC ook gewoon netjes Marantz HDMI aangegeven.

Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken omdat het deels dus wel werkt.

hardware:
Marantz AV8003 receiver
ATI HDMI 4350 (gebruik makend van de HDMI uitgang, niet de DVI!)
Asus P5B-V moederboard met alle on-board audio devices UITgeschakeld.
GEEN geinstalleerde PCI geluidskaarten die conflicten zouden kunnen veroorzaken.

software:
XP SP3, Media Player Classic-HC, CoreAVC video decoder, ReClock, Haali Media Splitter, FFDshow audio decoder

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

5.1 LPCM over HDMI wordt toch alleen door de Xonar, Auzentech en nVidia 9300/9400 ondersteund? Voor de rest alleen analoog. SPDIF sowieso niet mogelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2009 13:34 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset