Playstation 3 over HDMI en Wii over component.

Pagina: 1
Acties:

• DrPieper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo,

Ik heb mijn Playstation 3 over de HDMI in mijn denon, vanuit mijn DENON gaat er ook weer een HDMI kabel naar me televisie, daarnaast heb ik nog een audio optische kabel van me PS3 naar me DENON voor geluid, dat werkt allemaal perfect.. Eindelijk.
Nou wil ik daarnaast ok me Wii aansluiten via Component.
Dat zit er allemaal op dus zou het gewoon moeten werken.
Alleen in de instelling van dat apparaat krijg ik alleen HDMI 1 & 2 aan de praat maar geen component.
Kan dit ding alleen maar 1 ding tegelijk ofzo ? Alleen HDMI of alleen Component ?
Heb het boekje helemaal doorgepluist maar kan het gewoon niet vinden, en ik weet dat hier ook wel mensen zitten die een Denon hebben.

Ik heb nu een DENON AVR-1509
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.de/images/products/600x400/19/denon-avr-1509.735763.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.streamaudio.hu/upload/cikk_foto_big/4458.jpg

Met vriendelijke groet,

DrPieper

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik heb zelf een 3808, daar kan je gewoon via je OSD (On Screen Display) een device kiezen en aan dat device een HDMI / component / coaxiaale / optische ingang aan toewijzen. Ik weet niet hoe dat met de 1509 maar ik neem toch aan dat het hetzelfde concept is, wellicht zonder OSD. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik een device CD heb waar ik bijvoorbeeld geen HDMI poort aan kan toewijzen. Wellicht heb je dat probleem ook?

• DrPieper
Ik zie alleen maar

HDMI 1 - HDMI 2 - Coax 1 - Coax 2 - Opt 1 - Opt 2 en nog een paar dingen, maar geen component.

Op het moment heb ik alleen HDMI 1 in gebruik op channel DVD en die is samen in gebruik met Optical 1 voor het geluid.
Is er mischien een andere benaming voor Component ? Zou dat dan Coax 1 zijn ?

• vanderP
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je wilt dus van de receiver de component ingang gebruik om de wii op aan te sluiten.
Ga je daarna van de receiver verder met een component kabel of een HDMI kabel?
Want deze receiver het video signaal van de component kabel niet omzetten naar de HDMI kabel.

• DrPieper
vanderP schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:11:
Je wilt dus van de receiver de component ingang gebruik om de wii op aan te sluiten.
Ga je daarna van de receiver verder met een component kabel of een HDMI kabel?
Want deze receiver het video signaal van de component kabel niet omzetten naar de HDMI kabel.
Ja dat weet ik.
Ik heb gewoon nog een aparte component kabel in de component aansluiting van me televisie zitten.
Die component kabel zit gewoon op de monitor aansluiting van me DENON.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 16:55
DrPieper schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:10:
Ik zie alleen maar

HDMI 1 - HDMI 2 - Coax 1 - Coax 2 - Opt 1 - Opt 2 en nog een paar dingen, maar geen component.

Op het moment heb ik alleen HDMI 1 in gebruik op channel DVD en die is samen in gebruik met Optical 1 voor het geluid.
Is er mischien een andere benaming voor Component ? Zou dat dan Coax 1 zijn ?
Wat je nu noemt is een keuzelijstje van 6 verschillende digitale audiobronnen. Je moet denk ik zoeken naar zo'n zelfde rijtje videobronnen waar dan wel de component tussen staat.

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Slightly offtopic en wellicht een hele domme vraag...

Waarom ga je voor je PS3 via je versterker om vervolgens voor je audio weer van je PS3 naar de versterker te gaan? Dat klinkt niet logisch.

• DrPieper
rrrandy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:21:
Slightly offtopic en wellicht een hele domme vraag...

Waarom ga je voor je PS3 via je versterker om vervolgens voor je audio weer van je PS3 naar de versterker te gaan? Dat klinkt niet logisch.
Haha, ja klopt.. Nu ik er zo over na denk is het niet zo slim, maar het werkt.
Ik kan ook mijn HDMI rechtstreeks in me televisie doen, maar ik dacht dat het ook geluid over HDMI gaf, nadat ik wist dat het geen geluid over HDMI gaf heb ik het nooit meer veranderd.

• DrPieper
Ik weet niet of iemand geintereseerd is om ff naar de manual te kijken.
Op pagina 21 staat de input setup en is alleen HDMI te zien.

http://www.audioproducts....CAVR1509E2_ENG_IM_000.pdf

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
DrPieper schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:52:
Ik weet niet of iemand geintereseerd is om ff naar de manual te kijken.
Op pagina 21 staat de input setup en is alleen HDMI te zien.

http://www.audioproducts....CAVR1509E2_ENG_IM_000.pdf
Met de Input-knop op de achterkant van je AB zou je moeten kunnen kiezen welke input (HDMI, digitaal, analoog) gebruikt wordt voor je gekozen bron. Deze staat standaard op Auto, dus mocht je je PS/3 en je Wii allebei bv. op input "DVD" hebben zitten (1 via HDMI, 1 via component) heb je kans dat de Denon automatisch het beste pakt dus HDMI-in, en bij gebrek aan upscaling op de Denon 1509 door naar HDMI-uit.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

DrPieper schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:33:
[...]

Haha, ja klopt.. Nu ik er zo over na denk is het niet zo slim, maar het werkt.
Ik kan ook mijn HDMI rechtstreeks in me televisie doen, maar ik dacht dat het ook geluid over HDMI gaf, nadat ik wist dat het geen geluid over HDMI gaf heb ik het nooit meer veranderd.
Misschien lees ik het verkeerd, maar als je je PS3 via een HDMI kabel aan je receiver hebt hangen, dan is de optical overbodig. Het geluid gaat immers ook al over de HDMI kabel. Of mis ik nou wat?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1