Ben gisteravond tot de conclusie gekomen dat ik een defect heb aan mijn Yamaha 420 RDS receiver. Digitale input wordt niet meer weergegeven. Heb 2 optische ingangen en daarnaast ook nog een digital coax ingang. Alle input die binnenkomt op deze ingangen wordt niet weergegeven en het blijft dus stil
Voor de optische ingangen heb ik eenvoudig kunnen controleren of het aan de receiver lag of aan de Xbox360; het licht komt aan bij de receiver maar op beide ingangen geeft hij dus geluid. Voor de digital coax kan ik het eigenlijk niet verifiëren, maar het is natuurlijk wel heel opvallend dat deze nu plots ook geen geluid meer geeft.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik zou zeggen dat het onderdeel wat verantwoordelijk is voor het omzetten van digitaal naar analoog defect is. Nu heb ik gisteren contact gehad met de winkel waar ik de receiver destijds (2002) gekocht heb en de onderzoekskosten bedragen 41 euro en tot een bedrag van 120 euro wordt er gerepareerd. Daarboven volgt een prijsopgave.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die kunnen aangeven of het nog zinvol is om m'n receiver ter reparatie aan te bieden. Of is de verwachting dat het omzetten van digitaal naar analoog een van de duurdere onderdelen van de receiver is?
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik zou zeggen dat het onderdeel wat verantwoordelijk is voor het omzetten van digitaal naar analoog defect is. Nu heb ik gisteren contact gehad met de winkel waar ik de receiver destijds (2002) gekocht heb en de onderzoekskosten bedragen 41 euro en tot een bedrag van 120 euro wordt er gerepareerd. Daarboven volgt een prijsopgave.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die kunnen aangeven of het nog zinvol is om m'n receiver ter reparatie aan te bieden. Of is de verwachting dat het omzetten van digitaal naar analoog een van de duurdere onderdelen van de receiver is?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein