5.1 analoog op mac?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
Iets wat ik nog mis op de mac, support voor 5(6/7).1 setjes met normale analoge stekkers. Dus left/right/center.

Nu zijn er wel wat usb oplossingen van bv creative, maar of die goed werken is mij niet duidelijk. Soms kom ik er een forum post van tegen op google, maar dan werkt het net niet helemaal lekker.

Is hier een leuke (en ook goedkope) oplossing voor? USB 5.1 unit die wel goed onder osx werkt?

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Je zou even moeten zoeken naar de Griffin Firewave. Is wel een Firewire oplossing, maar werkt zeer goed samen met OS X en heeft bovendien gewoon analoge stekkertjes. Op Ebay kosten ze rond de 35 euro met shipping vanuit de US, in Nederlandse winkels kosten ze soms wel 70 euro.

Weet niet precies wat voor Mac je hebt, maar op de Unibody Macbooks zit geen Firewire aansluiting, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ook de Griffin Firewave. Werkt prima! Heb 'm vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen van een vriend. Hij heeft 'm direct bij Griffin in de USA besteld, maar ze worden geloof ik niet meer gemaakt...

Als je geen FireWire 400 hebt, dan is er afaik geen oplossing.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
die griffin firewave is erg gaaf. alleen ze worden niet meer gemaakt idd...
kan ze nog op ebay vinden, maar voel er niet echt veel voor om dit te importeren.

bovendien kan dat firewire een probleem worden. Ik heb nu een macbook (1e model), maar op den duur ga ik die vervangen door de nieuwe, zonder fw400.
niet handig... als is firewire volgens mij wel beter voor het geluid (lagere latency dacht ik).