Na erg lang gezocht te hebben op google / GoT waag ik het toch om hier een nieuwe topic over te maken. Alles wat ik gevonden heb met de search en google zijn topics die misschien wel relevant zijn, maar geen van allen heeft hetzelfde probleem.
Enfin, ik hoop dat iemand hiermee zou kunnen helpen.
Het probleem is alsvolgt:
Ik heb een PC die spontaan uitvalt onder het gamen. (lees WoW) Dit gebeurd sporadisch zo tussen 15 min tot 2 uur. Als deze uitvalt blijven de HDD / CPU / PSU / fans allemaal draaien, maar verder is alles zwart op het scherm. Ik moet dan 10 sec de aan knop inhouden om hem uit te zetten en weer opnieuw aan te zetten. De PC blijft gewoon netjes 24 uur draaien als ik hem gewoon in Windows houd overigens.
Deze pc heb ik nu ongeveer een jaar en heeft het altijd goed gedaan voor dit probleem op kwam dagen. Wel moet ik bekennen dat het begon nadat ik de pc heb verplaatst van mijn slaapkamer naar mijn woonkamer.
Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd om erachter te komen waar het probleem zou kunnen liggen, maar heb nog niks gevonden. Het is hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem, want de windows eventlog heeft nog nooit enige fout genoteerd.
Handelingen die ik al heb uitgevoerd:
Reinstall WoW
Win XP reinstall , inclusief alle partities verwijderd en chkdsk gedraaid.
Monitoring tools gedownload om warmtes te monitoren, maar niks komt boven de 45 graden. (Speedfan / PC tools)
Alle randapparatuur afgesloten en extra poespas als extra usb ports eraf gehaald.
PC gerunt op puur PSU / Mobo / Processor / Memory (1 slot) / HDD
Bios Reset
Zelf zit ik te denken aan een brak Moederbord of Memory, maar misschien dat iemand hier nog een andere suggestie heeft, of dit probleem kent.
Mijn systeem is het volgende:
Dxdiag output:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4600
3008MB RAM (kingston)
GeForce 9600 GT 512 MB
Zalman ZM600-HP 600 Watt
WD WDC WD5000AAJS 500 GB
Asus P5B
Windows XP SP3
Alvast bedankt.
Enfin, ik hoop dat iemand hiermee zou kunnen helpen.
Het probleem is alsvolgt:
Ik heb een PC die spontaan uitvalt onder het gamen. (lees WoW) Dit gebeurd sporadisch zo tussen 15 min tot 2 uur. Als deze uitvalt blijven de HDD / CPU / PSU / fans allemaal draaien, maar verder is alles zwart op het scherm. Ik moet dan 10 sec de aan knop inhouden om hem uit te zetten en weer opnieuw aan te zetten. De PC blijft gewoon netjes 24 uur draaien als ik hem gewoon in Windows houd overigens.
Deze pc heb ik nu ongeveer een jaar en heeft het altijd goed gedaan voor dit probleem op kwam dagen. Wel moet ik bekennen dat het begon nadat ik de pc heb verplaatst van mijn slaapkamer naar mijn woonkamer.
Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd om erachter te komen waar het probleem zou kunnen liggen, maar heb nog niks gevonden. Het is hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem, want de windows eventlog heeft nog nooit enige fout genoteerd.
Handelingen die ik al heb uitgevoerd:
Reinstall WoW
Win XP reinstall , inclusief alle partities verwijderd en chkdsk gedraaid.
Monitoring tools gedownload om warmtes te monitoren, maar niks komt boven de 45 graden. (Speedfan / PC tools)
Alle randapparatuur afgesloten en extra poespas als extra usb ports eraf gehaald.
PC gerunt op puur PSU / Mobo / Processor / Memory (1 slot) / HDD
Bios Reset
Zelf zit ik te denken aan een brak Moederbord of Memory, maar misschien dat iemand hier nog een andere suggestie heeft, of dit probleem kent.
Mijn systeem is het volgende:
Dxdiag output:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4600
3008MB RAM (kingston)
GeForce 9600 GT 512 MB
Zalman ZM600-HP 600 Watt
WD WDC WD5000AAJS 500 GB
Asus P5B
Windows XP SP3
Alvast bedankt.