Macbook met bootcamp, WinXP en Mac OS X booten beide niet

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02 15:48
Feiten:
Macbook met een bootcamp waar Windows XP op draait en Mac OS X 10.4.

Van de 1 op andere dag start Windows XP niet meer op. BSOD geeft tijdens booten "unmountable_boot_volume": Unmountable Boot Volume
Maakt niet uit of ik vanuit Veilige modus start, of dat ik een andere keuze doe vanuit het Safe Mode menu.

Mac OS X 10.4
Wanneer ik vanuit het bootcamp menu kies voor Mac OS X, dan komt het grijze appeltje in beeld, daarna daaronder de ronddraaiende streepjes. Als laatste komt er een blauw scherm waarop alleen het pijltje doet.
Verder komt er niets meer in beeld.

Safe mode opstarten van Mac OS X lukt niet met bootcamp (normaal is dat shift inhouden bij horen van de starttoon en loslaten bij zien van grijze appel).

Wat zijn nog mogelijkheden om 1 van beide operating systems op te starten, zodat ik iig mijn gegevens kan overzetten.

Ik heb op veel fora gezocht, maar deze combi ben ik helaas niet tegengekomen.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De voor de hand liggende mogelijkheden zijn deze:
  • Je kunt de Systeem DVD erin doen en daarvan opstarten met de c-toets ingedrukt. In plaats van de installatieprocedure kun je dan uit het menu Schijfhulpprogramma kiezen en daarmee de HFS+ partitie testen. Als deze echt fysieke problemen met de HD aangeeft, zou ik niet met Schijfhulpprogramma gaan repareren, maar met een recovery tool (Boomerang, DiskWarrior enz.) proberen de bestanden naar een andere schijf te kopiëren (vervolg met punt 2 of 3).
  • Als je een andere computer hebt met Firewire: De Mac opstarten met cmd-t ingedrukt (Firewire target mode), dan de kabel aansluiten, met een beetje geluk kun je met de andere computer de partities nog uitlezen of een file salvaging tool erop loslaten.
  • Als het waarschijnlijk een fysiek harde schijf-probleem is kun je natuurlijk een nieuwe HD (laten) plaatsen en dan proberen om de oude HD in een andere computer te hangen en de data eraf te kopiëren.