Toon posts:

[W2K8] Bladwijzer ongeldig bij aanmaken OL profiel op TS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Microsoft Windows Server 2008 64Bits met Exchange 2007
Dan een losse Active Directory server met Windows 2008 Server 32 Bits
en een terminal server met Windows 2008 server 32 bits.

Nu wil ik een mailaccount configureren op de terminal server, ik vul alles netjes in
en krijg de fout Bladwijzer ongeldig.
Echter wanneer ik de gebruiker Domeinadministrator rechten geef dan werkt alles wel
perfect en loopt het op rolletjes. Echter mogen de gebruikers op de terminial server deze rechten
niet hebben, ze kunnen dan te veel instellen en configureren.

Ik heb zelf op google gezocht voor dit probleem maar er valt niets over te vinden
alleen maar problemen met Acces komen dan naar boven.
Tevens op GOT gezocht maar ook geen oplossingen.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 17:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik ken het probleem en het hetzelfde gehad. 2008 in Terminal Server met Exchange 2007. Heb me destijds ook rot gezocht naar een oplossing en de enige manier die het bij mij oploste, was het user account verwijderen en opnieuw aanmaken. Dit inclusief mailbox.

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat is wel een extreme oplossing :-)
Dit kan niet anders?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Echt lastig is het niet hoor.
Als je een Exchange Mailbox in Outlook wil configureren moeten daarvoor een aantal registry keys worden gezet, en op een Terminal Server heb je te maken met iets andere permissies dan op een normaal werkstation.

Normaal gesproken gebruik je dan ook Outlook Provisioning door een Profile aan te maken van te voren - en niet op de machine door de user te laten doen.
Maakt het verschil uit of je je TS ook in /install mode hebt staan bij deze handeling?

En bladwijzer = bookmark - zoekt dat makkelijker?

offtopic:
PS: wil je in het vervolg een wat duidelijker titelvermelding doen, waar ook de versie in staat?
Wel zo netjes...

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2009 12:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
alt-92 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:10:
Echt lastig is het niet hoor.
Als je een Exchange Mailbox in Outlook wil configureren moeten daarvoor een aantal registry keys worden gezet, en op een Terminal Server heb je te maken met iets andere permissies dan op een normaal werkstation.

Normaal gesproken gebruik je dan ook Outlook Provisioning door een Profile aan te maken van te voren - en niet op de machine door de user te laten doen.
Maakt het verschil uit of je je TS ook in /install mode hebt staan bij deze handeling?

En bladwijzer = bookmark - zoekt dat makkelijker?

offtopic:
PS: wil je in het vervolg een wat duidelijker titelvermelding doen, waar ook de versie in staat?
Wel zo netjes...
die key's voor je outlook profile staan onder current user en daar mag de gebruiker normaal gebruiken schrijven (immers, eigen gedeelte)

heb je UAC nog aanstaan op die terminalserver :? heb je de default paden aangehouden met de installatie van office :?

kijk anders met process monitor eens welke registry key's of filesystem access hij wil gebruiken. eventuele deny's moet je dan zo kunnen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 21-02-2009 13:50 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Powershell schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:49:
die key's voor je outlook profile staan onder current user en daar mag de gebruiker normaal gebruiken schrijven (immers, eigen gedeelte)
Klopt.
Maar Outlook zelf wil bij
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Messaging Subsystem
kunnen bij het maken van een profile - tenminste, vroeger wel gezien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 17:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb je dit probleem bij 1 user account of bij meerdere ?

Ik had het bij enkele user accounts. De rest van de ongeveer 80 geimporteerde mailboxen uit 2003 werkte wel gewoon in 1x goed. Het ging bij mij om ongeveer 3 user accounts. Dan zou je toch zeggen dat de permissies op de regkeys goed staan. Overens met process monitor zelf destijds ook gekeken. 1 - De terminal server vond dat niet zo leuk en 2, er kwam niks naar boven. Maar om het te testen wat alt-92 zegt, zou ik een aparte security groep aanmaken en daar dat user account ingooien en dan voor die security groep, permissies op het register zetten en kijken wat dat uit haalt.....

XBL: MRE Inc

• Zwelgje
over welke outlook hebben we het eigenlijk :? kan me voorstellen dat outlook 97/2000 niet goed werkt op 2008.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
meer dat outlook 97/2000 niet goed werken. [punt]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij de DCDIAG de fout: De RPC server is niet beschikbaar.
Met de foutmelding 0x6BA beetje rond gezocht maar kan alleen oplossingen voor 2003 vinden.
Maar RPC over HTTPS is voor externe verbindingen. Hier kan mijn probleem toch niet liggen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie heeft het dan over RPCoverhttps?

Ook als je een normale MAPI mailbox aan wil maken doe je een RPC call naar de server toe.

• Zwelgje
post voor de grap eens je ip config van je servers en clients...

Pagina: 1