• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Had deze vraag gisteren bij een andere thread gepost, maar heb een ander probleem blijkbaar.

Gisteren is mijn WD Essential 1Tb (een externe HD, met eigen voeding via adapter) bezorgd en bij het kopieren van grote hoeveelheden bestanden (groot/klein, zeg 40Gb aan mp3's of 10 images van 4gb.) verliest 'ie na een tijdje simpelweg verbinding, verdwijnt uit 'mijn computer' en slaat het kopiëren vast. Na het verliezen van de verbinding komt deze ook niet meer terug (HD verschijnt niet meer in 'mijn computer'). Hij verbind dus ook niet meer.... extreem irritant. Alleen als ik de voeding eruit trek en opnieuw aansluit, wordt 'ie weer gevonden, loshalen en opnieuw aansluiten van de USB helpt niet.

Ik kan geen nieuwe firmware vinden op de site van WD (las ergens dat dit ook nog wel eens wil helpen...).

En laatste vraag, is het zinnig om de USB kabel te vervangen door een miniUSB > firewire (ik neem aan dat dit bestaat?) Zou dit a) uberhaupt helpen met dit probleem? En b) eventueel de snelheid verhogen?

Ik hoop dat iemand dit probleem kent en een oplossing kent, want op deze manier proberen een backup te maken van 500gb aan data is echt een drama... 8)7

Anoniem: 282664

Op vraag a heb ik geen antwoord, maar op vraag b wel:
De snelheid van usb (2.0) is 480 Mb/s. Ik weet niet welke firewire je hebt (of je hebt ze allebei). De firewire 400 of 800. De 400 gaat met 400 Mb/s en de 800 met 800 Mb/s. De snelheid word dus hoger als je de 800 gebruikt.

Hier lees je er nog wat meer over:
http://www.microsoft.com/...echniek_trends/poort.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 282664 op 19-02-2009 22:09 ]

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Heeft het ding een firewire aansluiting? Want een mini-usb naar firewire kabel.. wat bedoel je daarmee?
Dat bestaat niet en gaat niet werken laat staan extra snelheid geven.

De oplossing: behuizing van de hdd openmaken en de schijf direct aan de pc hangen. Groot kans dat de usb-sata bridge in de behuizing stuk is.

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Anoniem: 282664 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:09:
Op vraag a heb ik geen antwoord, maar op vraag b wel:
De snelheid van usb (2.0) is 480 Mb/s. Ik weet niet welke firewire je hebt (of je hebt ze allebei). De firewire 400 of 800. De 400 gaat met 400 Mb/s en de 800 met 800 Mb/s. De snelheid word dus hoger als je de 800 gebruikt.

Hier lees je er nog wat meer over:
http://www.microsoft.com/...echniek_trends/poort.aspx
Thanks, hmm, ik kopieer nu met gemiddeld 8mb/sec...dus zit zo te zien op USB 1.0 te rotzooien. Thanks.
bulldoze schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:05:
Heeft het ding een firewire aansluiting? Want een mini-usb naar firewire kabel.. wat bedoel je daarmee?
Dat bestaat niet en gaat niet werken laat staan extra snelheid geven.

De oplossing: behuizing van de hdd openmaken en de schijf direct aan de pc hangen. Groot kans dat de usb-sata bridge in de behuizing stuk is.
Ok, dat was ook een beetje de vraag. Ik wist niet zeker of het uberhaupt bestond.

En de USB/SATA bridge is waarschijnlijk stuk? Hmm, als dat zo is dan gewoon maar ff terugsturen lijkt me...

Ik bedacht me, heeft een externe HDD niet net als een dvd drive een power down tijd timeout? m.a.w. indien niet (actief) aangesproken in 10min. dan in sleep mode zetten oid?

[ Voor 27% gewijzigd door The Fittest op 19-02-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
In de bios van je pc usb op snel zetten?

Je gebruikt een slechte hub waardoor de snelheid laag is?

Je gebruikt een te lange/slechte usb kabel waardoor snelheid zakt.

Je hebt slechte stroom toevoer op de usb kabel waardoor disconnect ontstaat, dus of slechte /te lange kabel of de usb aansluiting geeft te weinig stroom(ander aansluiting proberen).

Altijd een usb hub gebruiken die eigen stroom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Niet open schroeven of klooien. Je hebt 'm immers pas een dag en doordat hij bezorgd is neem ik aan dat deze via internet is aangeschaft? Gewoon een DOA RMA aanvragen.

Zodra een HDD, intern of extern, bij mij kuren vertoond gebruik ik geen lapmiddelen maar wordt de schijf direct vervangen. Data kan immers kostbaar zijn, heb daarom ook backups in meervoud.
Pagina: 1