[vista] freeze na login

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

• flying_pizza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 21:18
het probleem:
gister bevroor het systeem tijdens het surfen. ik heb hem toen opnieuw opgestart.
op het eerste gezicht gaat het dan goed, start gewoon op en je kunt inloggen.
na ongeveer een minuut bevries het beeld en kun je alleen de muisaanwijzer nog bewegen,voor de rest reageert hij niet.

specs

gigabyte GA X58-UD4
core i7 920
een ati 4870
3X 1gb kinston valeuram ddr 1333MHz
samsung spinpoint f1 1TB
coolermaster 700 watt modulaire voeding

wat is er al geprobeert:
1 memtest gedraait, 3 passes geen fouten, wel met een oude versie, 1.70
2 poging gedaan om de schrijf op fouten te controleren, alleen voor dat ik een restart kan doen bevriest de boel en moet ik hem met de knop afsluiten. gevolg is dat de HDD niet gecontroleerd word.
3 met het opstarten van een ubuntu live cd(8.04) geeft hij de volgende fouten: \dev\fd0 i/o error, of iets in die geest

mijn gedachten hierbij zijn dat er iets mis is met de HDD, maar zeker weten doe ik het niet,

ik heb verder geen ideeën wat ik verder zou kunnen proberen,het liefst zou ik de huidige install behouden.
als het de HDD is dan is dat vrijwel onmogelijk, helaas

als er meer informatie nodig is hoor ik het graag, weet zo snelniks wat ik vergeten ben

[ Voor 3% gewijzigd door flying_pizza op 19-02-2009 21:36 ]

specs

• flying_pizza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 21:18
en heb net een reinstal gedaan, ik kijk het nog een maand aan, gaat het dan goed heb ik geen idee wat er nu mis is gegaan.

specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, dan is het topic een beetje overbodig geworden hiermee :)

overigens: /dev/fd0 is een floppydrive, waaschijnlijk je FDD controller die dan wel gedetecteerd wordt maar niet in gebruik is.
Controllerdrivers kunnen ook wel eens met sommige drive-firmwares rare resultaten geven. Zomaar iets om even rekening mee te houden.

Dicht op verzoek dan maar :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.