Welk ADSL2+ Modem?

Pagina: 1
Acties:

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Vandaag de Belgacom-technieker langs de deur gehad. Bij renovatiewerken had men hier de telefoonkabel doorgesneden. Allemaal opgelost nu.

Maar die Belgacom-technieker stelde vast dat mijn Thomson SpeedTouch 530 niet compatibel is met mijn gekozen ADSL Go-abonnement, welke mij toelaat te surfen aan ~12MB/sec. Daarmee surf ik nu aan maximaal 5MB/sec.

Dus stelde de vriendelijke man mij voor om een andere modem aan te kopen; liefst van het type Belgacom B-Box 2. Niét versie 1 maar weldegelijk versie 2 of ik zou niet de gewenste 12MB/sec. halen.

Nu moeten jullie weten dat ik al een Belkin N1 Vision heb die gekoppeld is aan de ADSL-modem.
Dus onnodig om nog een ADSL-modem + WiFi-router + Router bij te kopen in de vorm van de Belgacom B-Box 2 of blijf ik daar liever af en ga voor een andere ADSL-modem?
Moet dit dan een ADSL2 of ADSL2+ modem zijn? En tips welk merk het beste is?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Kozzmozz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:10:
Vandaag de Belgacom-technieker langs de deur gehad. Bij renovatiewerken had men hier de telefoonkabel doorgesneden. Allemaal opgelost nu.

Maar die Belgacom-technieker stelde vast dat mijn Thomson SpeedTouch 530 niet compatibel is met mijn gekozen ADSL Go-abonnement, welke mij toelaat te surfen aan ~12MB/sec. Daarmee surf ik nu aan maximaal 5MB/sec.

Dus stelde de vriendelijke man mij voor om een andere modem aan te kopen; liefst van het type Belgacom B-Box 2. Niét versie 1 maar weldegelijk versie 2 of ik zou niet de gewenste 12MB/sec. halen.

Nu moeten jullie weten dat ik al een Belkin N1 Vision heb die gekoppeld is aan de ADSL-modem.
Dus onnodig om nog een ADSL-modem + WiFi-router + Router bij te kopen in de vorm van de Belgacom B-Box 2 of blijf ik daar liever af en ga voor een andere ADSL-modem?
Moet dit dan een ADSL2 of ADSL2+ modem zijn? En tips welk merk het beste is?
De Speedtouch 530 is een ADSL1 modem, dus max 8Mbit. Als je provider een hogere snelheid (zoals dus bv 12Mbit) aanbied, kun je dat niet benutten met die modem. Advies voor een andere modem is dus terecht, als je die hogere snelheid ook wilt gebruiken.

Suggestie: Koop een nieuwere speedtouch (546 oid, kost in NL 2e hands 10-20 eur ofzo) en zet die in bridge. Je Belkin N1 blijft dan lekker het routeren + wifi doen, je speedtouch is dan alleen modem.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

12MB/sec is geen ADSL(2+) snelheid, vergis je niet tussen MegaByte en Megabit (Mbit/Mb).

Als je router zoals hierboven beschreven maar tot 8 Mbit kan, valt het aan te raden op zoek te gaan naar een degelijke ADSL2(+) router. Een alles in 1 router/modem is bijv. een Linksys WAG160N.

Zo heb je maar 1 app. ipv een losse router en een los modem.

Verwijderd

Hier een overzichtje:

ADSL: max 4,6Mbit
ADSL2+: max 9 Mbit Philips modems, Speedtouch modems, B-Box 1, B-Box2
VDSL1: max 16,5 Mbit Aethra modem
VDSL2: max 20Mbit B-Box2, Sagem

De Philips, Aethra, Sagem, B-Box 1 en 2 modem zijn in feite routers hiermee heb je ook draadloos netwerk.

Wat ik zou aanraden als je een nieuwe modem koopt is de B-Box2 deze is zowel ADSL2+ als VDSL2 compatibel. VDSL1 wordt stilletjes aan over gezet naar VDSL2. Als je een upgrade doet naar Belgacom TV of internet van internet Go wordt je ook overgezet op VDSL2.

Hopelijk heb ik je hiermee wat kunnen helpen.

Een belgacom technieker :)

• fredstweakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04-2025
Hallo, Ik heb net een nieuw abonnement afgesloten bij Belgacom en heb daarbij het b box modem gekregen. Maar aangezien ik 7 km van de centrale zit is de max. snelheid van de lijn 3 mb/sec. Dus gebruik ik mijn oude modem maar. Het belgacom modem is dus overcompleet. Interesse? Groeten Fred