Toon posts:

Vraag HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste audio-video kenners!

Ik zit in een situatie waar ik wat professionele raad kan gebruiken:

Ik zoek in de loop van dit jaar te verhuizen en één vereiste zal dan zijn een "degelijke" home-cinema installatie! Ik denk dan vooral aan Harman Kardon of aan Bose terwijl mijn voorkeur uitgaat naar HK!

Het probleem: ik kan een set aankopen op deze moment en het enige dat daaraan ontbreekt is HDMI. Het gaat over de set Harman Kardon receiver AVR335 + de speakers van de reeks HKTS11.
Aangezien ik ook een nieuwe tv moet aanschaffen in de loop van dit jaar zal die tv wél HDMI hebben.

Mijn vraag: zou ik de cinema-set aankopen die dan geen HDMI heeft en een tv die dat wel heeft of beter een home-cinema mét HDMI kopen en wat doorsparen? Is het dat waard?? (die set mét HDMI zal wel een 500 euro méér kosten dus mijn vraag is het dat waard of is het zeker voldoende zonder HDMI)

Thx voor de reacties alvast! Alle ervaringen zijn welkom :)
Grtz

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik zou denk ik wachten met kopen. Ga je die set nu kopen maar dan zonder HDMI, dan ga je er spijt van krijgen denk ik. Weet niet wanneer je die TV precies gaat kopen, maar zal doorsparen tot een set die wel HDMI heeft.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Ik zou hem niet kopen omdat het zeker geen hoogstaande set is, zeker qua luidsprekers niet. Dat er geen HDMI op zit zou ik niet zo erg vinden, die kabel zou ik dan maar naar mijn TV doortrekken of gewoon via component aansluiten.

Verwijderd

HDMI wordt toch de toekomst, ik baal al van te weinig aansluitingen op mn versterker en tv, dus kijk heel goed wat je precies wilt doen met je HDMI, maar ik zou toch een set kiezen waar minimaal 1 HDMI op zit, je ontkomt er toch niet aan, zeker niet met het surround gebeuren. Stereo en analoog is toch niks met HDMI, maar een leuke film kijken in 5.1 is met HDMI wel zo makkelijk.

Probeer ook je HK idee los te laten, wellicht vind je iets anders voor minder wat net zo mooi is, wil je HK omdat je hem kwalitatief geweldig vind of vind je hem ''mooi''.

Allemaal moeilijke keuzes, ik weet het, maar kies niet voor HDMI-loos, das zonde en ga je over maximaal 2 jaar toch weer wat anders kopen, das dan weer zonde van je geld

Verwijderd

Trouwens, bose is voor een goed geluid ok, maar surround doen ze toch minder hoor, dan is het meer looks en minder kwaliteit.

Maar dit is en blijft een persoonlijk verhaal, maar ultiem genieten van surround is niet waar ik aan denk met bose. >:)

Wat je budget betreft, denk eens aan yamaha, degelijke versterker zonder veel fratsen maar met hele goede geluidskwaliteit

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:37:
HDMI wordt toch de toekomst, ik baal al van te weinig aansluitingen op mn versterker en tv, dus kijk heel goed wat je precies wilt doen met je HDMI, maar ik zou toch een set kiezen waar minimaal 1 HDMI op zit, je ontkomt er toch niet aan, zeker niet met het surround gebeuren. Stereo en analoog is toch niks met HDMI, maar een leuke film kijken in 5.1 is met HDMI wel zo makkelijk.

Probeer ook je HK idee los te laten, wellicht vind je iets anders voor minder wat net zo mooi is, wil je HK omdat je hem kwalitatief geweldig vind of vind je hem ''mooi''.

Allemaal moeilijke keuzes, ik weet het, maar kies niet voor HDMI-loos, das zonde en ga je over maximaal 2 jaar toch weer wat anders kopen, das dan weer zonde van je geld
Ik vond een HK versterker zonder HDMI voor 200 euro anders toch wel een spotprijsje. Heb er totaal geen spijt van dat er geen HDMI opzit. Wat is de meerwaarde van HDMI op het gebied van geluid dan? Verschil hoor ik toch niet en heb maar 5.1. Heb ik nu alle voordelen van HDMI op het gebied van audio onderuitgehaald?

Voor mij is 3 HDMI aansluitingen op een receiver toch te weinig. En ik hou niet van audioapparatuur die video schakelt :r Heb nu 5 HDMI aansluitingen in gebruik.

Dus denk er goed over na wat je wilt. Is het geld je HDMI wel waard. Alles kan immers gewoon via optisch/coaxiaal.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:39:
Trouwens, bose is voor een goed geluid ok, maar surround doen ze toch minder hoor, dan is het meer looks en minder kwaliteit.

Maar dit is en blijft een persoonlijk verhaal, maar ultiem genieten van surround is niet waar ik aan denk met bose. >:)

Wat je budget betreft, denk eens aan yamaha, degelijke versterker zonder veel fratsen maar met hele goede geluidskwaliteit
Het is inderdaad de bedoeling om ultiem te genieten van de surround maar toch moet de stereo (cds) ook geweldig klinken! Het zijn idd echt moeilijke keuzes, ik dacht aan HK omdat ik er veel goeie recencies heb over gelezen...maar ik weet het dus nog niet...

Dus iedereen zou mij precies aanraden om een receiver MET HDMI te nemen...

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je ook graag muziek luistert, dan is Yamaha zeker een goede optie.

Verwijderd

Topicstarter
voila kogel is door de kerk en de spullen zijn aangekocht namelijk:

- Receiver de Pioneer VSX-AX2AS-S
- DVD-SA speler Pioneer DV 668AV
- 5.1 speakers de KEF 3005

- LCD-tv moet ik nog aankopen...

Wel had ik nog wat vraagjes hierbij, vooral ivm upscalen en aansluiten.
De receiver en dvdspeler zou upscalen naar 1080P maar hoe moet die dan worden aangesloten op de DVD-TV en gaat dat automatisch of moet dat ergens worden ingesteld??

Verder ook de keuze van DTS,Dolby... wordt dat ook automatisch herkend met deze receiver?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Ik neem aan van wel. In die prijsklasse moet ik de eerste nog tegenkomen na 2000 die dat niet doet ;)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Ik zou eens gaan zoeken naar een AVR255...die heb ik ook en doet t erg netjes met de HKTS11. Dies op zich nog best goed te betalen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

lj_tree schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:03:
Ik zou eens gaan zoeken naar een AVR255...die heb ik ook en doet t erg netjes met de HKTS11. Dies op zich nog best goed te betalen.
Als je beter leest, dan kon je lezen dat hij net een nieuwe set gekocht heeft..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1