• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik lees net op tweakers dat Canon een aantal digtale fotocamera's heeft geintroduceerd :

http://tweakers.net/nieuw...ieuwe-powershot-lijn.html

Nu heb ik een tijdje de IXUS 860 IS en ben daar zeer tevreden mee. Hij maakt fantastische foto's en je kan er ook filmen. VGA op 30 fps, prima voor gebruik in korte filmpjes, maar voor op de TV is de resolutie net wat aan de lage kant.

Ik lees echter dat de Digital IXUS 110 IS kan filmen op 720p! Nou dat klinkt mij als muziek in de oren. Precies wat ik zocht! Nu is er op dit moment erg weinig te vinden over de kwaliteit en nog belangrijker het bestands formaat. MPEG4, MPEG2, iets dat ze zelf verzonnen hebben...

Heeft iemand meer info over hoe Canon met 720p film bestanden om gaat?

edit, wilde de titel aanpassen naar filmen met de Cann IXUS 110 IS, maar dat kan niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door simmayor op 19-02-2009 19:32 . Reden: wilde de titel aanpassen naar filmen met de Cann IXUS 110 IS, maar dat kan niet meer. ]

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Het nieuwsbericht op dpreview meld o.a. de ondersteunde bestandsformaten:
[quote=http://www.dpreview.com/news/0902/09021803canonixus110is990is.asp]
  • JPEG (Exif v2.2)
  • DPOF 1.1
  • MOV [H.264 + Linear PCM (Monaural)
  • WAVE (Sound Files)
Lijkt me duidelijk toch? :P

edit:
+ Titelfix

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 19-02-2009 19:34 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09-2023
Ha, had iknog niet gezien bedankt! ik heb nog wat verder gezocht en kwam hetzelfde tegen op de canon-usa site :

Movie: MOV (Image: H.264; Audio: Linear PCM (Monaural))
Movie: High Definition: 1280 x 720 (30 fps); Standard Definition: 640 x 480 (30 fps), 320 x 240 (30 fps)
Available up to 4GB or 29 min. 59 sec. (HD)/60 min. (SD) per clip

Dus als ik goed begrijp kan je niet langer dan 29 min. en 59 sec. achter elkaar filmen. Geen probleem dus, er zijn niet zoveel scenes die zo lang duren.

Time of Recordable Movies
High Definition 1,280 x 720 (30 fps)
Movie size (KB/sec.) 2,955
2GB 10 min. 53 sec.
8GB 43 min. 32 sec.

8GB zou dus ruim voldoende moeten zijn voor foto's en wat video materiaal. 16GB kost eigenlijk ook niet meer zoveel tegenwoordig!

De volgende vraag is of ik .mov meteen op mijn iMac kan zetten en editten in iMovie.

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Die 29:59 min. limiet is overigens alleen een kunstmatige limiet. Voor zover ik begrepen heb doen fabrikanten dit omdat een camera die meer dan 30min. HD kan filmen in een andere (pro) categorie valt waardoor er belastingen / patentrechten / whatever kosten bijkomen waardoor de camera duurder word. Volgens mij kan je na 30 minuten dus meteen weer verdergaan met een nieuw filmpje ;)

De .mov bestanden kan je zeker weten meteen op je Mac zetten en editten met iMovie :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 19-02-2009 19:58 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de gemaakte filmpjes met de canon Ixus 110. IS.
Als ik het filmpje open met Windows media player, dan loopt het geluid "voor" en het beeld vloeiend.
En als ik het filmpje open met Quicktime dan hakkelt het filmpje erg qua beeld maar loopt het geluid wel redelijk goed met het beeld.

Heeft er iemand een idee welke instellingen er verkeerd kunnen staan of moet ik misschien een ander programma gebruiken om de filmpjes af te spelen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Mariekje, weet je zeker dat je pc zelf (cpu) niet de beperkende factor is?
720p is nou niet echt heel zwaar, maar er zijn genoeg pc's die het net niet kunnen afspelen.
Wat voor pc heb je? en wat is de cpu belasting tijdens afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing al gevonden.
Heb even de software opnieuw erop gezet en hij speelt alles weer perfect af :)

Toch bedankt voor het meedenken!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 14:12 ]

Pagina: 1