Help deze computerleek

Pagina: 1
Acties:

• mats89
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo,

Van te voren waarschuw ik jullie dat jullie nu met de grootste computerleek te maken hebben.

Nu is het zo dat mijn oude pc steeds meer begint te zoemen en te tikken. Ik denk dat hij het dus niet lang meer zal uithouden. Daarom ga ik dus opzoek naar een andere pc. Het liefst koop ik niet een kant en klare pc omdat je dan minder waar voor je geld krijgt. Omdat ik helemaal niks weet van welke componenten goed te combineren zijn vraag ik jullie om hulp. Het hoeft geen monster pc te worden. Mijn enige eisen zijn dat hij wow op full kan draaien en af een shooter als cod 4 moet ook op redelijke kwaliteit kunnen draaien. Mijn budget ligt rond de 600 tot 700 euro.

Het gaat dus alleen om de computer zelf. Beeldscherm, toetsenbord etc. die heb ik al.

Wie o wie waagt zich aan deze uitdaging en helpt deze computer leek uit de brand?

Bij voorbaat dank,
Mats Kwakernaak

[ Voor 5% gewijzigd door mats89 op 19-02-2009 19:04 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je bent niet de enige :)

Leef je uit:

http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/

Daar moet je al erg veel informatie kunnen vinden om zelf wat te gaan samenstellen. Bij veel webshops kunnen ze ook de pc voor je in elkaar zetten, dat is voor jou misschien ook wel fijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Hooglander1 op 19-02-2009 18:52 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe ga je die PC in elkaar zetten dan? Als je een leek bent is dat nl niet zo'n sterk plan ;)
Bovendien kun je 'm ook niet (onder garantie) terug brengen naar een winkel wanneer 'ie defect is, dan moet je zelf het probleem oplossen.

Weet je zeker dat je dit wilt?

• mats89
twiFight schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:53:
Hoe ga je die PC in elkaar zetten dan? Als je een leek bent is dat nl niet zo'n sterk plan ;)
Bovendien kun je 'm ook niet (onder garantie) terug brengen naar een winkel wanneer 'ie defect is, dan moet je zelf het probleem oplossen.

Weet je zeker dat je dit wilt?
Dit is geen punt. Hiervoor ken ik wel wat mensen die dit voor mij willen en kunnen doen.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:27
Hiervoor ken ik wel wat mensen die dit voor mij willen en kunnen doen.
Dit haat ik dus. Mensen die allerlei moeilijke eisen aan hun apparatuur hebben en iemand anders het dan maar laten oplossen al dan niet onder sociale druk. Gewoon even die handige buurjongen, neef, collega vragen of hij zijn vrije tijd in je project wil steken. Ik weet natuurlijk niets over jou situatie, dus het is niet persoonlijk bedoeld.

Maar wat is hier mis mee:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_09/OFF01.SHTML
of hier:
http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Desktop_met_besturingssysteem/Alternate/Mars_P910/-1075369/?showTecData=true&cmd=showTecData#tabberBox

Je kan je handige buurjongen wel een systeem in elkaar laten knutselen. Dat zal je inderdaad 100 of misschien wel 200 euro schelen. Die jongen heeft bepaalde skills die normaal niet gratis zijn, daarom zijn complete systemen ook duurder. Wat je eigenlijk wil is een goedkope computer waar wel manuren in gestoken zijn, maar dan zonder de manuren te hoeven betalen.

Nogmaals, niet persoonlijk bedoeld. ;)

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mats89 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:58:
[...]

Dit is geen punt. Hiervoor ken ik wel wat mensen die dit voor mij willen en kunnen doen.
Dan kunnen ze misschien ook wel een systeem voor je uitkiezen, als ze gek genoeg zijn...

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je kunt natuurlijk ook langs de Vobis, Dynabyte, Dixons, lokale computerboer /-winkel, enz. enz. gaan voor een complete pc zonder monitor....

• mats89
HenkEisDS schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:25:
[...]

Dit haat ik dus. Mensen die allerlei moeilijke eisen aan hun apparatuur hebben en iemand anders het dan maar laten oplossen al dan niet onder sociale druk. Gewoon even die handige buurjongen, neef, collega vragen of hij zijn vrije tijd in je project wil steken. Ik weet natuurlijk niets over jou situatie, dus het is niet persoonlijk bedoeld.

Maar wat is hier mis mee:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_09/OFF01.SHTML
of hier:
http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Desktop_met_besturingssysteem/Alternate/Mars_P910/-1075369/?showTecData=true&cmd=showTecData#tabberBox

Je kan je handige buurjongen wel een systeem in elkaar laten knutselen. Dat zal je inderdaad 100 of misschien wel 200 euro schelen. Die jongen heeft bepaalde skills die normaal niet gratis zijn, daarom zijn complete systemen ook duurder. Wat je eigenlijk wil is een goedkope computer waar wel manuren in gestoken zijn, maar dan zonder de manuren te hoeven betalen.

Nogmaals, niet persoonlijk bedoeld. ;)
Dit haat ik dus. Mensen die een mening hebben over een situatie waar ze zelf niks van af weten. Maar niks persoonlijks hoor. ;)
Zoals je in mijn 2e reply had kunnen lezen ken ik iemand die dit ook wilt doen. Hij beschouwt dit als een hobby.

In ieder geval bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1