Toon posts:

GEO IP

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Ik zit bij Tele2. Als ik mijn ip adres intoets in bv. http://www.maxmind.com/ zie ik altijd een andere stad dan mijn eigen stad. Hoe komt dat?

THNX

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat komt omdat je ip-adres niet direct aan je eigen stad is gekoppeld, maar aan je provider. Alle ip-adressen zijn gekoppeld aan je provider en niet aan de gebruikers. Je krijgt dus te zien waar je provider zijn of haar kantoor/datacenter heeftt staan en niet jou huis.

Dat is ook wel handig, anders zou je als je iemands ip-adres hebt meteen zijn woonplaats (en verder: adres) weten. Nu moet de politie daarvoor bij de provider zijn met al dan niet een gerechtelijke bevel.

[ Voor 46% gewijzigd door Cadezo op 19-02-2009 19:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:41:
Besten,

Ik zit bij Tele2. Als ik mijn ip adres intoets in bv. http://www.maxmind.com/ zie ik altijd een andere stad dan mijn eigen stad. Hoe komt dat?

THNX
daar ga je de fout in, het ip adres is helemaal niet van jou en heeft dus niks te maken met de stad waarin jij woont

Verwijderd

Ik weet nog van Demon Internet, dat daar je systeemnaam aan je ip gekoppeld zat. Dan sta je wel met naam en toenaam op internet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:11:
[...]

daar ga je de fout in, het ip adres is helemaal niet van jou en heeft dus niks te maken met de stad waarin jij woont
zucht!

Je hebt het als je auto rijdt toch ook over "mijn" weghelft en die van jouw...

Verwijderd

zucht!

Je hebt het als je auto rijdt toch ook over "mijn" weghelft en die van jouw...
^^

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit had je met een beetje eigen inzet ook wel kunnen vinden..
Het is algemeen bekend dat de databases waar die IP ranges instaan niet alleen vaak oud zijn, maar ook nog eens niet accuraat. Zoals hierboven aangegeven hebben ze vaak de plaatsnaam staan van bijvoorbeeld een bepaald knooppunt van je ISP.

Is ook niet zo vreemd, een IP is bedoeld om je dataverkeer te routeren van en naar je PC/internet,
niet om mensen op de aardbol op te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.