Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gister een Acer 6935G en zit met een probleem met het afspelen van blu-rays.
Ik deed er een blu-ray in en zoals normaal begon hij met automatisch afspelen gewoon te draaien, na een paar seconden werd er een update voor de speler geinstalleerd. Op het einde van het installeren hiervan gaf hij een fout aan over een dll bestand wat hij niet kon vinden hij gaf me toen de opties afbreken, opnieuw en negeren.

Ik heb toen afbreken gedaan en nu doet mijn blu-ray speler het niet meer automatisch, ook via acer arcade deluxe verkent hij alleen de mappen? Bij instellingen bijwerken zegt hij dat er geen updates meer zijn.
Wat kan ik nog proberen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Rechtermuisknop doen op je optisch station en daar de automagisch afspeelinstellingen instellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan ik alleen map openen, geen actie ondernemen en elke keer vragen kiezen

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Probeer eens een trial van PowerDVD te installeren en probeer dan nog eens een BD-rom af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
Zelfde probleem heb ik ook gehad. Na de update (waar hij zelf mee aan komt zetten) mediacenter gedoe, kon ik ook geen Bluerays meer afspelen. Acer heeft blijkbaar in de voorgeinstalleerde versie iets gedaan m.b.t. Blueray afspeelmogelijkheden. Het antwoord van de "briljante" :+ Acer helpdesk was kort en bondig: Herinstallatie.
Ik heb ook al eens een vraag gesteld over het aanpassen van partitie groottes en het later eventueel herstellen van het systeem naar de begintoestand. Ook hier weer hetzelfde enerverende antwoord: Herinstallatie. M.a.w. Acer helpdesk zuigt.

Nu voor de oplossing: Ik hoop dat je een backup gemaakt hebt na eerste ingebruikname m.b.v. het door Acer bijgeleverde recovery programma. Door dit programma weer aan te zwengelen, kun je het Acer media center herinstalleren. Terug naar de oude versie dus. Dan werkt het weer.

Trouwens: de BIOS update op de Acer site is een aanrader. Hierdoor gaat je geheugenbus daadwerkelijk op 533 MHz draaien (2 x 533 = 1066 MHz), zodat je geheugen op volle snelheid draait.

Nog een puntje: Ik heb al meegemaakt dat het media control touchpad niet meer functioneerde. Dat is dat mooie wit verlicht bedieningspaneel aan de linkerkant van het keyboard. En ja hoor, volgens Acer was herinstallatie de enige optie.
Betere remedie: laptop afsluiten, voedingsadapter afkoppelen, batterij 15 seconden eruit. Baterrij er weer in, adapter aansluiten, opstarten en het werkt weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 03-04-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merci beacoup
Pagina: 1