dvd writer of hdd ?

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:14
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat als ik van 1 van mijn hdd's brand dat de hele pc dan heel sloom wordt, branden loopt vast, hdd lampje blijft constant branden. Alleen een complete restart werkt dan (pc helemaal uit ) nu ben ik dus op zoek of het probleem in die hdd zit of in mijn dvd writer ? Als ik van de bewuste hdd naar een andere kopieer, geen probleem. Branden vanuit een andere hdd geen probleem. Dus alleen die twee samen werkt niet. Wat denken jullie, en hoe kan ik zeker zijn van mijn zaak ??

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:29

lier

MikroTik nerd

Afhankelijk van je OS zou je eens in de eventlog kunnen kijken of daar errors gelogd worden die hiermee te maken hebben.

Is de pc zo geleverd, of heb je hem zelf geconfigureerd ?
Hoe staan de HD en DVD ingesteld (master-slave/cable select) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• clonedonkey
Gebruik windows xp.

Pc is zelf geconfigureerd, al een jaartje of 3 geleden. nooit problemen mee gehad. de ide schijven/writer zijn master-slave aangesloten. Alleen de schijf waar het om gaat zit op s-ata en de writer op ide.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
Je SATA schijf is ook IDE ;)

Maargoed, controleer eens in apparaatbeheer bij de controllers eens of er een van de poorten in PIO-modus draait. Zo ja, probeer de modus dan naar een zo hoog mogelijke DMA-modus te veranderen. Als dat niet kan moet je de controller uit apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten. Bij de reboot zou Windows weer alles opnieuw moeten installeren. Check dan ook meteen de kabels.

• clonedonkey
controllers in de zin van b.v. de silicon s-ata controller ? Want kan daar niks van pio vinden ?
Heb de kabels allemaal al goed opnieuw aangesloten dus daar zou het probleem niet kunnen zitten. Lijkt ook wel of de hdd op die momenten gewoon vastslaat. het lampje van de hdd blijft continu branden ook.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Laat eens hd-tune een oppervlakte controlle doen van je hd, en smart uitlezen, en snelheid.

Anders alle brandsoftware verwijderen, nero alcohol daemon tools etc, dus alles wat met dvd's te maken heeft.
Dan brander en controllers verwijderen bij hardware, en rebooten.
Dan nero installeren en weer proberen.

• clonedonkey
Hieronder links naar de uitslagen van de hd-tune controle. Het rare is dus dat kopiëren van de ene naar de andere schijf geen probleem is. En branden vanaf een andere schijf ook niet. Het enige probleem is dus als ik van die "probleem" schijf iets ga branden dat alles vastloopt.

http://foto-hosting.nl/img=5d6b958494
http://foto-hosting.nl/img=1a8b4f33c0
http://foto-hosting.nl/img=8c9768180f

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Dit is dus een externe schijf, je hebt usb snelheid?
Pagina: 1