• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 10:45
Goededag mensen,

Ik zit met het volgende. Ik ben verhuist van mijn ouderlijke huis naar een straat verderop. Bij mijn ouders was de afstand 1500 meter naar de wijkcentrale. Ik ben hemelsbreed nog geen 500 meter verhuist maar als ik de afstand bekijk via bbned dan zit ik nu 3000 meter van de wijkcentrale en haal ik max 8 m/bit i.p.v. 19 m/bit bij mijn ouders. Mijn nieuwe huis is wel nieuwbouw en het huis van mijn ouders staat er al 20 jaar. Zou het te maken kunnen hebben dat het komt omdat het een schatting is en er nog nooit een lijn heeft gelegen? Volgens bbned heb ik een adsl2+ lijn maar dan vind ik 8m/bit wel erg laag. Weet iemand een antwoord?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Saybia schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:39:
Goededag mensen,

Ik zit met het volgende. Ik ben verhuist van mijn ouderlijke huis naar een straat verderop. Bij mijn ouders was de afstand 1500 meter naar de wijkcentrale. Ik ben hemelsbreed nog geen 500 meter verhuist maar als ik de afstand bekijk via bbned dan zit ik nu 3000 meter van de wijkcentrale en haal ik max 8 m/bit i.p.v. 19 m/bit bij mijn ouders. Mijn nieuwe huis is wel nieuwbouw en het huis van mijn ouders staat er al 20 jaar. Zou het te maken kunnen hebben dat het komt omdat het een schatting is en er nog nooit een lijn heeft gelegen? Volgens bbned heb ik een adsl2+ lijn maar dan vind ik 8m/bit wel erg laag. Weet iemand een antwoord?
Als je echt wilt weten of je op ADSL2+ zit dan kijk je in het modem.

Verder, maakt het uit hoe ver je er vanaf woont? Als je inderdaad op ADSL2+ zit, dan is dit waarschijnlijk de maximaal haalbare snelheid.

Afstand hemelsbreed tot de centrale hoeft niet te betekenen dat je er ook daadwerkelijk zo ver vanaf zit... ;)

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 10:45
dôh schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:42:
[...]

Afstand hemelsbreed tot de centrale hoeft niet te betekenen dat je er ook daadwerkelijk zo ver vanaf zit... ;)
Nee dat begrijp ik maar dan vraag ik me af hoe die lijn ligt. Kan ik dat ergens bekijken of controleren?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Saybia schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:39:
Goededag mensen,

ligging van de kabels,deze zullen anders liggen dan naar het huis van je ouders.
Je kan het uitrekenen met de waardes uit je modem wat de afstand is

Zoals bij mij: Line attenuation dB 31

Dat is dus 31 / 13,81=2244 mtr.

En adsl 2+ = (ITU G.992.5) ,staat ook in je modem
adsl 2= (ITU G.992.3)

[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 19-02-2009 19:24 . Reden: wat dingentjes erbij gezet ]