Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen

ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.
Het gaat om deze pc:
Asus Striker II Extreme
Intell Q9450 (2.66Ghz)
OCZ pc3-14400 (OCZ3N1800SR4GK) 4x2GB

Het probleem is dat me systeem continue een vastloper heeft.
Sind ik het geheugen erin heb gedaan heb ik de timers veranderd naar 8-8-8-27 en de voltage naar 1.9V en als instelling pc3-14400,
ik heb de cpu multiplier op 8.0 staan anders geeft ie maar 2.00 Ghz aan.
kheb ook een memtest gedaan maar geen errors.

Hij blijft nog steeds vastlopen en geen blauw scherm alleen maar freeze als die crashed.
naar mijn mening heb ik alles geprobeerd.

Voordat dit geheugen erin kwam had ik de OCZ3P16002GK maar had hetzelfde probleem.

Greetz robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de Overclock modus waar hij in gaat als je er geheugen in doet dat sneller is dan 1333mhz, in dit geval beide stikkies.

Ik zou zeggen kijk in de handleiding of het misschien klopt dat in dat geval je cpu lager geclocked gaat worden of dat er iets met de fsb gebeurt. Dat zou de verlaging in je cpu snelheid kunnen zijn. Kan ook de oplossing/oorzaak van je probleem zijn.

Ofwel: 1333mhz geheugen halen/accepteren dat je cpu lager geclocked wordt/nieuw mobo halen die het wel ondersteund. (indien het dus klopt van de OC modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Ben geen mod en hoor het eigenlijk ook niet te zeggen, maar regel een fatsoenlijke titel. Vraag desnoods de hulp van iemand anders.
Modbreak:Ben wel een mod, en hoewel ik liever betere titels zie, is het nog een stuk erger om dit soort offtopic "wannabemod" post te zien. Hier zijn we echt niet van gediend :o

Als je vindt dat iemand zich niet aan de regels houdt, maak een topicreport aan. Ga niet zelf nog erger over de schreef, terwijl jij het wel beter denkt te weten...

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 20-02-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 07:36
Red-Front schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:27:
Ben geen mod en hoor het eigenlijk ook niet te zeggen, maar regel een fatsoenlijke titel. Vraag desnoods de hulp van iemand anders.
Dan moet de mod ingrijpen en zou je geen reactie moeten geven ipv dit topic verzieken met je reacties want het voegt 0 toe.
Modbreak:Iets over potten en ketels enzo... als je weet dat het niet moet, ga het niet zelf doen. Hou het bij een topicreport.

ontopic:
het is OCZ3N1800SR4GK ipv OZC3N1800SR4GK

Hoelang heb je memtest gedraait?
En probeer eens memtest een nacht te draaien met een module..

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 20-02-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een biosreset ff alles opnieuw gedaan en alles schijnt tot nu toe te werken met andere woorden hij is nog niet gecrashed. naar mijn mening de zelfde instellingen maar goed.

en heb vannacht memtest (86+) gedaan tot 10x gedaan en heeft geen errors gevonden.
ik laat me pc ff een paar dagen draaien kijken wat ie doet. Daarna ga ik proberen of de sli-ready functie het ook doet want die staat op disable. Ik laat jullie weten hoe het afgelopen is.

nb. sry van de titel maar kon ff niks verzinnen. kan ik die veranderen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:33:
Dag mensen

ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.
Het gaat om deze pc:
Asus Striker II Extreme
Intell Q9450 (2.66Ghz)
OCZ pc3-14400 (OZC3N1800SR4GK) 4x2GB

Het probleem is dat me systeem continue een vastloper heeft.
Sind ik het geheugen erin heb gedaan heb ik de timers veranderd naar 8-8-8-27 en de voltage naar 1.9V en als instelling pc3-14400,
Waarom heb je de timings en het voltage veranderd? Waren de standaardinstellingen niet goed? Kan je terug naar de standaardinstellingen?
ik heb de cpu multiplier op 8.0 staan anders geeft ie maar 2.00 Ghz aan.
kheb ook een memtest gedaan maar geen errors.
Waar geeft hij die 2,0GHz aan? Welk progje gebruik je om dit alles uit te lezen? Kan het zijn dat je proc teruggeklokt wordt door EIST/Speedstep/C1E (oftewel de powersave optie van je bord)?
Hij blijft nog steeds vastlopen en geen blauw scherm alleen maar freeze als die crashed.
naar mijn mening heb ik alles geprobeerd.
Nee hoor, nog lang niet ;) Neem deze eerst op je gemak door en doorloop de stappen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De timers heb ik veranderd omdat ie niet de waarden aangaf wat ik op de site van OCZ tegenkwam en de voltage is cker weten 1.9V want dat staat op de stick zelf. en waar ik kan zien hoe snel me cpu loopt, in opstartscherm in het begin hij geeft nu 2.66 Ghz aan wat ie hoort te doen ik hem ook laten meten OCCT hij geeft ook 2.66 aan.

Ik had het even nagekeken maar ik heb de powersafe uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ed_L noemde net al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Doe daar iets mee, anders kunnen wij je niet helpen. Dit kan 1001 dingen zijn en op basis van de weinige dingen die je gedaan hebt kunnen we daar geen schifting in maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het ben daar ook mee bezig maar tot nu toe loopt ie goed ik laat hem ff draaien en kijken wat het wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik weet niet waarom je gekozen hebt voor OCZ :? (goed geheugen trouwens)

Als ik de QVL list bekijk van de Asus Striker II Extreme,(wat ik trouwens een kleine lijst vindt), staat het geheugen van dit probleem systemen er niet op, dus ik zou toch ten alle tijden die QVL list aanhouden.

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/6226/captureuf0.jpg

Succes ;)

[ Voor 10% gewijzigd door pvr op 20-02-2009 22:21 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat ik de oplossing weet voor je:

de striker II extreme kent slechts 2, TWEE, lanes voor het geheugen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(
(de uitroeptekens kunnen hier niet lang genoeg voor zijn)
Bevestigd door Asus, de knuppels............................

Maw. je kan dus slechts 2 geheugen slots gebruiken, waarom ze in godsnaam 4 slots erin gebouwd hebben? Mijn gok is net zo goed als de jouwe.........
Zag dat je 4 x in gebruik hebt, gaat dus niet en je krijgt de meest gekke fouten.

Dan nog één ding:
DDR3 staat qua ontwikkeling letterlijk nog in de kinderschoenen bij ELKE fabrikant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(ook hier kunnen de uitroeptekens niet lang genoeg zijn)
Heb hiero ondertussen een setje of tig versleten, het toppunt was dat Corsair DDR3 1600mhz labelde op de stick maar dat er ééntje bij zat die 1333mhz was + de dien overeenkomstige spd. Checken dus met CPU_Z!
Er worden geheugensticks gefabriceerd op de hoogste waarde dus iets van 2500mhz, daarna gaat men testen/meten en adh. van die test/meting wordt het ...... mhz; en die meting van ze is K..... van den bok!
DDRII is nog steeds de bulk dus 3 bengeld er bij, pionieren is denk ik het goede woord er voor.
Met CPU[-Z kan je ook de fabricage datum er uit halen, had een setje van OCZ welke al in 2007 gefabriceerd was, de moederborden waren nog niet eens op de markt in 2007............, ouwe testmeuk van ze dus, andere conclusie kan ik niet trekken.

Wat ik er van zie en begrijp is dat de meeste Striker II extreme eigenaars een setje of tig onder garantie laten vervangen totdat ze eindelijk een set te pakken hebben die wel werkt met het mobo.
Niet zoals het hoort - ze moeten gewoon kwaliteit leveren, maar je bent er net zoals ik ingestonken en aangezien je al klauwen met geld hebt uitgegeven is er niets anders dan om door te gaan of een 5 - 6 - 7- 8- honderd euro uit het raam te gooien.
In feite speelt de consument dus voor proefkonijn.

Aangezien het allemaal al duur genoeg is kan ik je Buffalo geheugen aanraden, stukkie goedkoper dan de gerenommeerde merken en tot nu toe werkt het as un tierelier.
Service is echter tot de hoek, dat wel, op de site van ze staat geen ddr3.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
janjansen1001 je zit nu wel de asus striker II giga af te kraken terwijl er heel veel mensen zoals ik nooit problemen hebben daarmee. Shenmue welke voeding heb je erin zitten? en zet het geheugen eens op 2.1 Volt en dat is ook de max als ik daarboven ga zitten dan float mijn Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

en ja janjansen 1001 , de consument is ook proefkonijn omdat de consument nou eenmaal de doelgroep is waarmee uitgevonden moet worden of het wel aanslaat (zie de strijd tussen hd dvd en blu ray ) zo iets kun je nou eenmaal niet in een fabriek uitwerken , ja technisch gezien wel maar als ze het geld niet hebben en er al in hebben geinvesteerd zouden fabrikanten er ook een keer wat uit willen zien komen door middel het spul in de markt te zetten.

wat een hoop uitroeptekens :o

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Het is inderdaad handig dat je ons verteld welke voeding je gebruikt. Verder: Het gaat hier om 8 GB als ik het goed heb. Ik neem aan dat je een 64 bit OS hebt? Heb je overwogen een bios update te doen (in de hoop dat je geheugen hierna wel ondersteund wordt mocht het zo zijn dat dit nog niet het geval was). Mocht je Windows als OS hebben, misschien kan je even een poosje in veilig modus werken om zo een event. driver probleem uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is doodnormaal begrijp ik dat je honderden euro's uitgeeft voor iets wat niet of gebrekkig werkt......., bios update na bios update, geheugen wat direct via het grof vuil kan, Asus die nergens op reageert cq, doofstommetje speelt en niet alleen tegenover mij, check het forum aldaar maar is.
Stja, ik begrijp het.............
Maarre, vergeten jullie niet dat je maar 2 memory slots kunt gebruiken?
Voor de rest kan men l* wat men wilt, technisch klopt het niet en richting consument al helemaal niet!

Kortom reaguurders, schreeuwt eer gij begint nietwaar?
Enige onderbouwing van de schreeuwers mis ik tot nu toe!
Pagina: 1