Beste Tweakers,
Ik heb een vraag over TCPIP.
In de logboeken krijg ik de volgende melding:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.
Dit is op een HP Compaq dc5100.
Netwerk bevat:
Sonicwall - Zie hier geen meldingen voorbij komen.
Symantec virusscanners - Ook hier zie ik niets voorbij komen en wat betreft het Syntess pakket heb ik alle extensies hier al op uitgezonderd.
Ik heb eigenlijk een pakket van een leverancier wat Syntess heet.
Dit pakket krijgt elke keer een vast loper. Ik heb contact gehad met deze mensen en die melden dat het netwerk problemen zijn.
Het volgende heb ik uitgevoerd:
- Netwerk kaart drivers op de client geupdate naar de nieuwste drivers van de HP site.
(Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet)
- Netwerk kaart drivers op de server geupdate naar de nieuwste drivers.
(Fujitsu Siemens D1979) (Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet)
- Nieuwe switch geplaatst omdat deze niet meer goed was.
- Java opnieuw geinstalleerd omdat deze problemen gaf.
- Spyware scan zoals Adaware gedaan maar hier kwam niets spannends uit, alleen wat cookies.
Op het internet gezocht naar het vergroten van de TCP/IP limit en hiervoor heb ik dan ook een reg key aangemaakt:
TcpNumConnections
Key: Tcpip\Parameters
Value Type: REG_DWORD - Number
Valid Range: 0 - 0xfffffe
Default: 0xfffffe
Description: This parameter limits the maximum number of connections that TCP can have open at the same time.
Het volgende heb ik ook uitgevoerd op de betreffende computer:
(Bron: http://www.eventid.net/di...4252&source=Tcpip&phase=1)
To close the program
At the command prompt, type
Netstat –no
Find the process with a large number of open connections that are not yet established.
These connections are indicated by the TCP state SYN_SENT in the State column of the Active Connections information.
Note the process identification number (PID) of the process in the PID column.
Press CTRL+ALT+DELETE and then click Task Manager.
On the Processes tab, select the processes with the matching PID, and then click End Process.
If you need to select the option to view the PID for processes, on the View menu, click Select Columns, select the PID (Process Identifier) check box, and then click OK.
Dit was Java en die heb ik dan ook gewoon beeindigd.
Ik ben ook op verschillende website's wezen zoeken naar het vergroten maar ik moest dan wat downloaden ervoor. Dit doe ik liever niet, graag pas ik het zelf aan in het registry.
Helaas blijft het pakket problemen geven, maar daar ben ik niet hier gekomen.
Ik wil graag de TCP/IP connectie omhoog brengen naar 6 IPV 4 want op het moment dat de bovenstaande TCP/IP melding komt loopt het software pakket syntess ook vast.
Weten jullie misschien hoe ik TCP/IP limit omhoog kan brengen naar 6 zonder enige software daar voor te downloaden?
Alvast bedankt voor jullie hulp en als jullie nog extra info nodig hebben hoor ik het graag.
Gr, Jack
Ik heb een vraag over TCPIP.
In de logboeken krijg ik de volgende melding:
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.
Dit is op een HP Compaq dc5100.
Netwerk bevat:
Sonicwall - Zie hier geen meldingen voorbij komen.
Symantec virusscanners - Ook hier zie ik niets voorbij komen en wat betreft het Syntess pakket heb ik alle extensies hier al op uitgezonderd.
Ik heb eigenlijk een pakket van een leverancier wat Syntess heet.
Dit pakket krijgt elke keer een vast loper. Ik heb contact gehad met deze mensen en die melden dat het netwerk problemen zijn.
Het volgende heb ik uitgevoerd:
- Netwerk kaart drivers op de client geupdate naar de nieuwste drivers van de HP site.
(Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet)
- Netwerk kaart drivers op de server geupdate naar de nieuwste drivers.
(Fujitsu Siemens D1979) (Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet)
- Nieuwe switch geplaatst omdat deze niet meer goed was.
- Java opnieuw geinstalleerd omdat deze problemen gaf.
- Spyware scan zoals Adaware gedaan maar hier kwam niets spannends uit, alleen wat cookies.
Op het internet gezocht naar het vergroten van de TCP/IP limit en hiervoor heb ik dan ook een reg key aangemaakt:
TcpNumConnections
Key: Tcpip\Parameters
Value Type: REG_DWORD - Number
Valid Range: 0 - 0xfffffe
Default: 0xfffffe
Description: This parameter limits the maximum number of connections that TCP can have open at the same time.
Het volgende heb ik ook uitgevoerd op de betreffende computer:
(Bron: http://www.eventid.net/di...4252&source=Tcpip&phase=1)
To close the program
At the command prompt, type
Netstat –no
Find the process with a large number of open connections that are not yet established.
These connections are indicated by the TCP state SYN_SENT in the State column of the Active Connections information.
Note the process identification number (PID) of the process in the PID column.
Press CTRL+ALT+DELETE and then click Task Manager.
On the Processes tab, select the processes with the matching PID, and then click End Process.
If you need to select the option to view the PID for processes, on the View menu, click Select Columns, select the PID (Process Identifier) check box, and then click OK.
Dit was Java en die heb ik dan ook gewoon beeindigd.
Ik ben ook op verschillende website's wezen zoeken naar het vergroten maar ik moest dan wat downloaden ervoor. Dit doe ik liever niet, graag pas ik het zelf aan in het registry.
Helaas blijft het pakket problemen geven, maar daar ben ik niet hier gekomen.
Ik wil graag de TCP/IP connectie omhoog brengen naar 6 IPV 4 want op het moment dat de bovenstaande TCP/IP melding komt loopt het software pakket syntess ook vast.
Weten jullie misschien hoe ik TCP/IP limit omhoog kan brengen naar 6 zonder enige software daar voor te downloaden?
Alvast bedankt voor jullie hulp en als jullie nog extra info nodig hebben hoor ik het graag.
Gr, Jack