Netwerklocaties xp: benaderen van pc vanaf andere pc =reboot

Pagina: 1
Acties:

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-02 19:27
Hallo allemaal,
Ik heb thuis een netwerk, waarin 4 pc's (xp) en 1 vista pc zitten. Dit werkt altijd prima met filesharing, itunes server e.d. Maar nu probeerde ik eens vanaf een andere pc in het netwerk mijn pc te benaderen om er wat software op te zetten. Ik ging naar netwerklocaties -> view workgroup computers klikte op mijn pc en mijn pc ,in een andere kamer, ging spontaan rebooten en nadat ik me had aangemeld kreeg ik de melding dat mijn systeem was hersteld van een kritieke fout. iedere keer hierna dat ik mijn pc benader via bovenstaande manier gebeurt hetzelfde. :?
Iemand een oplossing??

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat staat er in de event logs van die Windows machine?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• tw1light
Ik ben naar de event viewer gegaan en heb de error bovenaan aangelikt. Ik heb de link gevolgd en ik kom bij het help and support center aan die dit zegt:
Details
Product: Windows Operating System
ID: 1003
Source: System Error
Version: 5.2
Symbolic Name: ER_KRNLCRASH_LOG
Message: Error code %1, parameter1 %2, parameter2 %3, parameter3 %4, parameter4 %5.

Explanation
A blue screen (Stop error) was reported. The message contains details about the error. A matching event with Event ID 1001 might also appear in the event log. This matching event displays information about the specific error that occurred.

User Action
No user action is required.

hoop dat dit is wat je bedoelde
verder ben ik er nog achter gekomen dat als ik via de shortcuts in netwerklocaties een gedeelde map op mijn pc open, mijn pc niet uitvalt alleen als ik via computers in werkgroep weergeven ga. Vreemd?

• tw1light
Anyone?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Okay, lekkere foutmelding ;)

De eventlog verwijst naar je BSOD dat daar meer informatie in staat over de reden van de crash. Waarschijnlijk staat je Windows ingesteld op een reboot bij een BSOD. Dat moet je even uitzetten.

Wilde gok: is het mogelijk om SP3 te installeren als je deze nog niet hebt?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• tw1light
Motrax schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:31:
Okay, lekkere foutmelding ;)

De eventlog verwijst naar je BSOD dat daar meer informatie in staat over de reden van de crash. Waarschijnlijk staat je Windows ingesteld op een reboot bij een BSOD. Dat moet je even uitzetten.

Wilde gok: is het mogelijk om SP3 te installeren als je deze nog niet hebt?
Helaas sp3 heb ik al. Ik heb het uitgezet en ik ga morgen men pc weer op deze manier uit zetten, kijken wat het bsod zegt.
Pagina: 1