Toon posts:

striker extreme: CPU INIT HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik zit met een probleem. Ik heb gister een striker extreme in mijn systeem gezet maar kreeg gelijk het bericht: CPU INIT op het lcd schermpje. Nog zonder de pc te starten. Dus ik de boel aangezet en kreeg niet het piep geluidje, dus de videokaart bleef loeihard draaien maar hij ging niet verder. De ledjes + fans draaien wel dus het mobo is zeker niet defect. Nu las ik dat het lag aan mijn memory. Dus ik mijn 4 gb 1066 reaper eruit gehaald en er 566 mhz ddr 1 gb ingezet, want die gebruiken minder Volt. Nog steeds CPU INIT.

Nu las ik dat het bord aardingsproblemen heeft en je het op een kartonnen ondergrond kon proberen Bij veel gebruikers werd dit maar bij mij ook niet.

Toen heb ik alles eraf gehaald en het geprobeerd met enkel de psu (Cooler master m620) , mobo + E8400

Nog steeds CPU INIT. Ik kan dus niet in de bios komen. HELLLP

mvg

Maarten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De ledjes + fans draaien wel dus het mobo is zeker niet defect.
Dat de fans draaien en de ledjes licht geven betekend niet dat het moederbord niet kapot kan zijn.
Toen heb ik alles eraf gehaald en het geprobeerd met enkel de psu (Cooler master m620) , mobo + E8400
Volgens mij heeft een bord ook RAM nodig om te kunnen booten. Test eens met Mobo+CPU+GPU+PSU+RAM. Kijken of je dan wel beeld krijgt. Het handigste is als je dat gewoon even met karton doet.

Edit: En reset de BIOS eens.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 19-02-2009 16:32 ]

• Seesar
  • Laatst online: 19-05 19:20

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zelfde gehad; bios ondersteunt je cpu (nog) niet en dus moet je flashen; echter om te kunnen flashen moet je een wel geaccepteerde cpu erin duwen en dan flashen en dan draait ie als een zonnetje;

ik had dat met de striker extreme en de E8400...ik moest een E2540 ofzo (budget ding) kopen om me mobo te flashen.

Weet bijna zeker dat dit het is.......succes!

T60P Widescreen

• PilatuS
  • Niet online
Op de BIOS chip staat welke versie het is. Dan kan je op internet opzoeken of die versie je CPU ondersteunt. (Even ter aanvulling van Seesar)