Toon posts:

Benq brander probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een Benq brander die door mijn pc word gezien als ATAPI DVD DUAL 16X4X12.
mijn firmware versie is G8L9

Nu heb ik op verschillende forums al gelezen dat de firmware moet worden geupdate, deze kan ik zoiezo al nergens vinden (zelfs niet op de officiele Benq website).

Toen heb ik een programma gevonden om de drive te flashen (CMB Flash ) maar die geeft de volgende fout:
ATAPI DVD DUAL 16X4X12 Current firmware : G8L9
==> New firmware Version : G7V9

Invalid Firmware version. You cannot upgrade this drive.

Het enige probleem is dat ik geen Dual layers kan branden (terwijl het wel een brander is die ook geschikt is voor dual layers), voor de rest lukt het wel allemaal DVD's en CD's.
Toch heeft hij hier ook kuuren, want als ik een dvd brand op 16x speed geeft nero 5 min. aan maar brand hij zeker 15á20 minuten.

Kan iemand mij hiermee uithelpen?
alvast bedankt!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen kunnen je doorgaans beter helpen als je in het juiste subforum post :o

Overige Hardware is alleen voor zaken die niet in een ander subforum aan bod komen. (Optische) drives horen in Opslagmedia & I/O Controllers. Ik move even :)

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:39:

Toch heeft hij hier ook kuuren, want als ik een dvd brand op 16x speed geeft nero 5 min. aan maar brand hij zeker 15á20 minuten.
Of je hebt slechte dvd's, of toevoer van files naar brander is niet goed.

Updaten bios is niet noodzakelijk, koop een ander merk dvd's(liefst goede kopen).
Brand langzamer, dit is toch veel beter, 16x haal je bijna nooit(zeker indien je kwaliteit wilt).

Dual layer is zeer slecht, hier hebben veel mensen problemen mee. Om lang te bewaren zijn ze ook slecht.

Hoe kan ik dvd's testen na het branden? www.cdfreaks.com ga naar het forum, daar vind je een beschrijving hoe je dit kunt doen.
Hier vind je ook dat dual layer slecht is.
Hier vind je ook welke dual layer beter zijn.
Hier vind je voorbeelden van dvd's die getest zijn, en de kwaliteit.

Zelf brand ik met meerdere branders meestal op de helft van de aangegeven snelheid.
Dus 16x op 8x(dit is om de hoogste kwaliteit te behouden).
Indien een dvd niet bij je brander past, dan kan het zijn dat er op 4x gebrand moet worden, dit kan je alleen zien indien je testen doet.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-02 14:49
Ik heb jaren geleden mijn benq brander na 2 maanden ellende maar in de kliko gegooit.wat een rampending was dat.Ik heb er wel geteld 3 dvd`s mee gebrand.Voor mij geen benq meer.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Benq's zijn goede branders, heb er 3.
Pagina: 1