Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Omdat ik dit jaar ga afstuderen en ik voor mijn onderzoek veel interviews ga doen, zoek ik een goede camera. Uit testen van de consumentengids komt de camera ' panasonic hdc-sd9' maar op camcorderinfo. komt hij weer slecht uit de reviews. Daarnaast weet ik niet of mijn apple laptop HD wel aan kan. Ik zou daarom het liefst een camera willen waar ik op de camera zelf al makkelijk scenes kan deleten, zodat ik op mijn laptop alleen het hoogstnodige hoef te monteren.

Verder zou ik het ook heel fijn vinden als ik extra dingen als een microfoon en een lamp, er bij zou kunnen kopen op een later moment, maar in de winkel zeiden ze dat dit alleen bij sony kan.

Heeft iemand een advies voor een goede camera? Het hoeft niet super professioneel, maar aangezien je wel meerdere jaren met een camera moet kunnen doen, zou ik wel wel redelijk goede filmpjes mee willen maken die ik ook kan gebruiken voor presentaties naar klanten toe.

Ik wacht jullie advies af!

Verwijderd

Op dit moment zou ik nog naar de winkel rennen voor de laatste Canon HF100 modellen. Deze camera's scoren beter dan de SD9 op alle gebieden (uit mijn hoofd, behalve op stabilisatie). De camera is eveneens voorzien van een mic ingang. Deze is noodzakelijk als je dat interviewdeel serieus wilt uitvoeren. De camera heeft wel een eigen maat accessoireschoentje dus je zult hiervoor een verloopje moeten kopen (uit mijn hoofd te koop bij DM-accessoires) of werken met een adapterplaatje onder de camera.