Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WinXP serienummers niet meer geldig met SP3 slipstream?

Pagina: 1
Acties:

• jhulsker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 16:15
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk mijn systeem geüpgrade met een SATA schijf. Deze SATA schijf wordt echter niet herkend door de installatie cd van Windows XP omdat de SATA drivers niet op de CD-rom staan.

Geen probleem hoor, ik heb gewoon een nieuwe installatie CD-Rom gemaakt met nLite (tip!) en heb daar dus de SATA drivers bij in geslipstreamed incl. Windows XP SP3. Ideaal, toch?

Nee dus... Windows XP vindt (tijdens het installeren) dat mijn serienummer niet meer geldig is. Ik heb een echte licentie, sticker zit op de kast. Zo heb ik nog 2 PC's met echte licenties, die ik uiteraard ook heb geprobeerd, maar geen van mijn serienummers is nog geldig met SP3. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb al ff gegoogeld, maar kan zo snel niks vinden.

Help! :?

Alvast bedankt voor je reactie _/-\o_

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:33

-ET-

Phone Home

Heb je toevallig een Retail cd gebruikt voor het slipstreamen. Bij Windows XP wordt er nog onderscheid gemaakt tussen OEM key's en Retail Keys. En dus ook onderscheid tussen een OEM cd en een Retail cd.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Welke XP heb je als basis gebruikt? die bij je PC zat of eentje van het internet? Het kan zijn dat je code alleen voor de OEM versie bij je PC geschikt is....\

- wat ET zegt dus ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door swtimmer op 19-02-2009 15:28 ]

• jhulsker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 16:15
Hé bedankt voor je antwoord. Ik heb ooit een CD gekregen met SP2 erin gebakken. Die CD heb ik nu gebruikt om een nieuwe te maken met SP3.

Ik heb echter een originele WinXP CD, geen OEM. Denken jullie dat ik die beter kan gebruiken om een nieuwe te slipstreamen?

Gr. Jan.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
jhulsker schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:56:
Hé bedankt voor je antwoord. Ik heb ooit een CD gekregen met SP2 erin gebakken. Die CD heb ik nu gebruikt om een nieuwe te maken met SP3.

Ik heb echter een originele WinXP CD, geen OEM. Denken jullie dat ik die beter kan gebruiken om een nieuwe te slipstreamen?

Gr. Jan.
probeer eens de cd die je bij je pc kreeg en waarbij je serial wel werkte, eigenlijk maakt het niet uit welke serial je gebruikt trouwens. Het gaat puur om de licentie, en die zit op je pc geplakt, dus je kan ook een willekeurige van internet pakken.

je hoeft trouwens ook niet je naam en groetjes eronder te zetten, dat doen we standaard al op GoT 8)

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-11 10:51
Ik gok dat je die slipstream op Vista gemaakt hebt? Dat is namelijk de oorzaak van het probleem.
Ik heb er ook ooit nog problemen mee gehad..
Bron: http://bink.nu/news/don-t...sp3-on-windows-vista.aspx
Edit: Zie ook: After you create Windows XP Service Pack 3 slipstreamed media, your product key is not accepted

[ Voor 27% gewijzigd door Kenw00t op 19-02-2009 20:05 ]

Pagina: 1