Toon posts:

Goede koptelefoons voor 200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar goede koptelfoons voor 200 euro. Frequentiebereik liefst tussen 10-25000 Hz.

Wie weet er een paar goede modellen? (Sennheiser ofzo?)

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Zijn dat je enige eisen ?, wat heb zelf al aan onderzoek gedaan ? heb je voorkeurs merken ?

Zou je met iets meer informatie komen kunnen we je beter helpen denk ik...

Soorten hoofdtelefoons
Wil je graag een :

- Open koptelefoon
- Half open koptelefoon
- Gesloten koptelefoon
- Ear-in

Aansluiting
Wat voor aansluiting wil je ?

- Digitaal (S/PDIF)
- Analoog

Wireless
Mag of moet het een bekabelde koptelefoon zijn ?

Neem eens een kijkje in de pricewatch voor meer informatie !!
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/4917/koptelcy9.jpg

Er wordt wel van je verwacht dat je zelf ook onderzoek doet !

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk erg weinig van koptelefoons, daarom vraag ik advies.

Ik wil bekabelde koptelefoons (heb gelezen dat je dan betere kwaliteit hebt)
Ik weet niet wat het verschil is tussen een open-, half-open-, en gesloten koptelefoon. Ik wil in ieder geval geen in-ear koptelefoons.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Open hoofdtelefoons zijn heel ruimtelijk, aangezien je oren niet afgesloten zijn. Daardoor kan je ook veel omgevingsgeluid horen, waardoor ze weer minder prettig zijn. Bij gesloten hoofdtelefoons hoor je geen omgevingsgeluid en kunnen de bassen harder, doordat er meer druk opgebouwd kan worden. Ze worden vaak als minder prettig ervaren. Half-open zitten er tussenin en combineren als het ware 'het beste van de twee werelden'.

In het beleid van dit forum staat het volgende, dus misschien kan je nog wat uitgebreider uitleggen wat je al weet:
"Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
@topicstarter,

Wat wil je er precies mee, wil je er veel muziek mee beluisteren ? wil ermee gamen ? en ga je de koptelefoon vaak dragen ?
In wat voor omgeving ga je de KT gebruiken ? of je slaapkamer of bv : in de woonkamer waar je moeder / vriedin / kinderen ook televisie zitten te kijken ?

[voorbeeld]
Mocht je nou ( in mijn geval ) op je slaapkamer zitten er je hebt geen last van een ander, en je wilt een KT gaan dragen om overlast te voorkomen.. dan zou een half open / open helemaal nog geen verkeerde oplossing zijn. dat zou je keuze niet gemakkelijker maken maar heb je wel meer mogelijkheden..
[/voorbeeld]

Ook kun je eens naar een audio-speciaal zaak bij je in de buurt kunnen gaan om er daar eens aantal te beluisteren, doe dit vooral meerdere malen wanneer er wel overige winkelgasten zijn, en waneer het lekker rustig is om zo een goed beeld te krijgen van je misschien wel wilt gaan kopen..

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
www.headfi.org

daar zal je veel meer informatie kunnen vinden dan hier

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

vanaf €195 je de HD600's vinden. Erg goed als je iets van een versterker al hebt staan. de HD595 voor ±170 is een leuke maar zou ik overslaan voor zo'n klein prijsverschil. Sennheisers zijn erg goed voor alles eigenlijk, alle genres, films games etc.
Voor muziek alleen is Grado erg fijn, SR125 is in NL €199. maar misschien dat je uit de VS de SR325i kunt importeren voor zo'n beetje het zelfde bedrag (±$295 turntablelab.com). komt dan nog een klein beetje import kosten overheen maar dan heb je echt een geniaal ding.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
OSymmetry, welkom op GoT :)

Aangezien je op zoek bent naar modellen, verwijs ik je door naar de Pricewatch. Die is bedoeld voor dat soort vragen. Doe er je voordeel mee. Aangezien dit topic verder geen discussiewaarde of specifieke vragen heeft, doe ik het op slot.

Mocht je in de toekomst toch nog met vragen zitten omtrent dit onderwerp, geef dan wel even wat meer informatie in je topicstart. Zo willen we hier graag weten wat je al gevonden hebt, waarom je die modellen geselecteerd hebt, waar je specifiek nog mee zit, en waar je precies je koptelefoon voor wilt gebruiken. Dit laatste puntje is van belang van waar je topic hoort. Koptelefoons die je "on the go" gebruikt horen namelijk in PMD. In het kort, graag wat meer informatie geven alvorens je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.