4 schermen op 1 laptop/desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.151 views

• csfreakz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 13:02
(jarig!)
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/7184/situatiecw6.jpg

Beschrijving probleem:

Ik heb 4x 19 inch Samsung schermen in een vitrine hangen. Op elk scherm wil ik een powerpoint laten draaien (Of als dat niet kan: 2 schermen met eenzelfde powerpoint, en de volgende 2 ook met eenzelfde powerpoint). Omdat de schermen naar buiten gekeerd zijn, zou het handig zijn dat je vanop een desktop/laptop kan zien wat er zich buiten afspeelt...

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik zoiets bereiken (Software of hardwarematig?)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Imo heb je een nog ander probleem: Power Point kan niet meerdere instances draaien tegelijk AFAIK. Voor de schermen aan te sturen kan je zo een KVM switch (geloof dat het zo heet) gebruiken :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:02
Notna schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:58:
Voor de schermen aan te sturen kan je zo een KVM switch (geloof dat het zo heet) gebruiken :)
Uit zijn verhaal begrijp ik dat hij op twee schermen dezelfde powerpoint presentatie wilt draaien, en op de andere twee ook eenzelfde powerpoint presentatie. Dit gaat niet lukken met een KVM switch.

Indien je op alle vier de schermen het zelfde wilt weergeven, kun je gebruik maken van een splitter.

[ Voor 19% gewijzigd door Exception op 19-02-2009 12:05 ]

• csfreakz
(jarig!)
Maar met zo'n KVM switch zie je toch op alle schermen hetzelfde?
-> Je mag hetzelfde zien, maar dan max op 2 vd 4 schermen

"Power Point kan niet meerdere instances draaien tegelijk AFAIK."
-> Dan neem ik bijvoorbeeld een Virtuele windows (vmware).

(Jeff van Hees was mij voor)

@Jeff van Hees: idd, je hebt me begrepen...

[ Voor 12% gewijzigd door csfreakz op 19-02-2009 12:03 ]

• Exception
  • Laatst online: 13:02
Ik ben bang dat dit met een laptop niet gaat lukken, omdat deze meestal maar één beelduitgang heeft. Mocht je gebruik maken van een desktop met twee beelduitgangen (lees 2x dvi bijv.) kun je inderdaad met VmWare en Splitters/verdelers het een en ander regelen (zie link in vorige post.)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Met een pricewatch: Matrox DualHead2Go Digital Edition zou het anders prima mogelijk moeten zijn om twee extra schermen aan te sturen (bestaat ook een 3-schermen versie van). Als je die uitgangen vervolgens weer splitst dan krijg je 2 schermen het een en 2 schermen het ander. Vervolgens heb je idd ook nog Vmware nodig om meerdere instanties van PPT te draaien. (Of je kijkt of het via bv Open Office wel kan).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• csfreakz
(jarig!)
Je een laptop of Desktop is nog niet beslist...

Ik dacht eerst zo:

kaart met 2 VGA (of DVI) uitgangen
Je koopt 2 splitters van 2x VGA naar 1x VGA

Maar aangezien je met een Desktop 5 schermen hebt, kan je binnen niet zien wat er gebeurt...

(Sorry; weeral iets te laat geantwoord)

[ Voor 7% gewijzigd door csfreakz op 19-02-2009 12:12 ]

• Sjeik el Pattat
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:35
Een alternatief is de Powerpoint presentaties saven als bv. Html pagina, BMP image, WMV filmpje.
Dan ben je in elk geval af van de limitaties van PP ;)

PB 12" 768MB // PIV 2.8@stock 512MB Corsair Twinmos cas2.5

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:14
Je kan toch van Powerpoint executables maken. Kan je dan niet meerdere instances tegelijk draaien?

None

• csfreakz
(jarig!)
Html pagina, BMP image, WMV filmpje -> is niet mogelijk, te moeilijk voor de eigenaar vd zaak...

Anoniem: 66444

Dan neem je een oudere desktop met een simpele videokaart met VGA en DVI op de AGP poort een PCI videokaartje erbij voor de monitor in de winkel.

• csfreakz
(jarig!)
Ja dat zou mogelijk zijn JanPieter, goede oplossing!

Dus 1 AGP (met 2xVGA) - 1PCI videokaart
Op AGP kaart 2 keer een "Matrox DualHead2Go Digital Edition"
En op de PCI kaart: scherm in de zaak...

Dus eigenlijk zijn het 3 schermen gekoppeld aan de pc (volgens de pc)

(maarja hoe zie je dan wat er buiten gebeurt?, het zou handig zijn dat je kon slepen met de PowerPoint/VM, en ik denk niet dat je in windows je met 3 schermen kan slepen - of vergis ik mij?)

Nog oplossingen mogelijk?

[ Voor 37% gewijzigd door csfreakz op 19-02-2009 12:22 ]

csfreakz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:18:
Ja dat zou mogelijk zijn JanPieter, goede oplossing!

Dus 1 AGP (met 2xVGA) - 1PCI videokaart
Op AGP kaart 2 keer een "Matrox DualHead2Go Digital Edition"
En op de PCI kaart: scherm in de zaak...

Dus eigenlijk zijn het 3 schermen gekoppeld aan de pc (volgens de pc)

(maarja hoe zie je dan wat er buiten gebeurt?, het zou handig zijn dat je kon slepen met de PowerPoint/VM, en ik denk niet dat je in windows je met 3 schermen kan slepen - of vergis ik mij?)

Nog oplossingen mogelijk?
Het lijkt me niet nodig er een Matrox in te duwen. Qua prestaties op dualmonitor gebied ga je er misschien wat op vooruit (support bijv.) maar dat heb jij niet nodig. Elke willekeurige kaart met DVI en AGP moet werken. Ik weet alleen niet in hoeverre die splitters er tussen het signaal verneuken, daar heb ik verder geen ervaring mee.

Als je zonder splitters wilt werken is het nog denkbaar om 2 PCI videokaarten naast de AGP te gebruiken. Dat moet nog wel kunnen zonder IRQ problemen. Zo duur zijn die kaarten niet en kun je ook nog wat variatie in je beeld aanbrengen.

Je kan in Windows gewoon slepen met schermen van scherm 1 naar scherm 2. Dat is dus geen probleem. Het overzicht raak je misschien wel kwijt in de 2xpci opstelling, maar daar zijn ook wel oplossingen voor.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 66444 op 19-02-2009 13:11 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Notna schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:58:
Imo heb je een nog ander probleem: Power Point kan niet meerdere instances draaien tegelijk AFAIK. Voor de schermen aan te sturen kan je zo een KVM switch (geloof dat het zo heet) gebruiken :)
De standalone powerpoint viewer kon dit wel.

Simpele oplossing, VGA kaart met 2x DVI uitgang, DVI-splitter erbij en je hebt 2x 2 aansturing.

3rde scherm kan je gaan voor een PCI kaart of kaart met 3 uitgangen (mijn ati kaart heeft bv dvi/hdmi/vga uitgang). Dan met Vista of Win 7 middels die taakbalk preview-schermpjes kan je je powerpoint presentaties volgen.

Maar nu weet ik niet of je uberhaubt 2 fullscreen programma's naast elkaar kan draaien (anders gemaximaliseerd).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:27
Het lijk misschien een beetje overkill maar ik zou het zo oplossen:
Je koopt een random sli of crossfire -moederbord (met name crossfire moederborden zijn tegenwoordig zeer goekoop te krijgen). 2 goedkope pci-e videokaarten en 1 goedkope pci videokaart.
Dan heb je voldoende outputs om buiten alle 4 de monitors een andere output te laten zien. en binnen ook nog 1 of 2 monitors om te bedienen / te zien wat er gebeurt.

Ik weet niet zeker of als je een videokaart in je pc steekt je onboard graphics nog werken anders kun je misschien handig een mobo met een 780g of 790gx chipset gebruiken met 2 onboard monitor connectors en 2 pci-e 16x slots. dan heb je die pci videokaart niet meer nodig. (zo iets bijvoorbeeld: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-056313)

Het probleem dat je binnen wilt zien wat er buiten gebeurt kun je oplossen door op de vm's een vnc server te installeren en vervolgens 4 vnc clients in een klein window open te zetten op de monitor binnen.

edit:
In reactie op hieboven.
Dan heb je die vm's dus niet nodig dus dan zou je in mijn geval 4 vnc servers op dezelfde machine moeten draaien en ze configureren om allemaal een andere monitor te tonen (dit kan vrij eenvoudig)

edit2:
Ik zou een oplossing met splitters vermijden omdat dat soort troep vast veel te duur is en de betrouwbaarheid niet ten goede kan komen. verder is een oplossing met genoeg aansluitingen voor de toekomst ook veel flexibeler.

[ Voor 26% gewijzigd door martijnve op 19-02-2009 13:30 . Reden: typo's, toevoeging onderaan en voobeeld van mobo ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• csfreakz
(jarig!)
Euhmmm nog altijd geen echte oplossing gevonden.

Is het soms ook niets op 2 laptops te kopen en daar een splitter op te steken?
Zo heb je zowel een scherm binnen als (per laptop) 2 schermen buiten?

Tot nu toe heb ik nog altijd geen echt goede oplossing gevonden...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 'beste' oplossing bedenk je nog altijd zelf. Wij kunnen enkel advies geven, maar jij moet het uiteindelijk doen. Er zijn diverse 'goede' mogelijkheden, maar kan ook flink prijskaartje aan hangen. Goedkoop kan ook, maar lever je wat in aan 'gebruikgemak'.

Mooiste is 2x 2PC's met 2x DVI in clone mode, 3rde PC met remote desktop zooitje bedienen :P

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 19-02-2009 15:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Waarom niet gewoon zo'n externe videokaart met displayport? Die zijn volgens mij niet zo duur meer en heb je gewoon zoveel schermen als je wilt.

Koop een goedkope laptop, gebruik een splitter.

Koop zoiets erbij:
http://www.google.com/pro...44395&sa=title#ps-sellers
En weer een splitter.

Je kan ook gewoon Powerpoint als PPS presentatie xporteren, dan kan je er zoveel naast elkaar draaien als je wilt.

[ Voor 57% gewijzigd door Megamind op 19-02-2009 15:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een desktop pakt, je kunt kaarten met 4 DVI poorten kopen. Ik heb nu thuis een 4850X2 liggen van Sapphire, die is voorzien van 4 DVI poorten. Nu is dit wel een dikke kaart, maar misschien dat ze ook te ivnden zijn als wat simpelere kaartjes zijn.

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

2 Laptops met allebei een DualHead2Go, zou moeten werken. Ben je wel een boel geld kwijt.

De optie hierboven is echter vele malen beter :>

[ Voor 22% gewijzigd door DM.Aram op 19-02-2009 15:36 ]

See you in another life, brother.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Powerpoint kan je meerdere malen starten als ze onder een andere gebruiker gestart zijn.
Lokaal accounts aanmaken, hierna "Run as" gebruiken. Nu kan je je presentaties naar de juiste scherm slepen.

csfreakz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:31:
Euhmmm nog altijd geen echte oplossing gevonden.

Is het soms ook niets op 2 laptops te kopen en daar een splitter op te steken?
Zo heb je zowel een scherm binnen als (per laptop) 2 schermen buiten?

Tot nu toe heb ik nog altijd geen echt goede oplossing gevonden...
Gewoon een simpele computer kopen met een VGA en twee PCI videokaartjes (tweedehands). Daar de monitoren op aansluiten en daar powershow op draaien.

• swtimmer
  • Laatst online: 09-06 09:23

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heb je de schermen zelf al?

Want zijn er niet sinds kort schermen van samsung en lg die via USB aangestuurd kunnen worden? Met dat soort schermen moet zoiets makkelijk te doen zijn!

hebbes:
reviews: LG L206WU-breedbeeldscherm doorgelust
tot 6 schermen!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

4 schermen aansturen met windows is geen probleem.

Echter 4 presentaties draaien wel.

Je kun wel de displays in "spanning mode" zetten
Afbeeldingslocatie: http://www.realtimesoft.com/multimon/reviews/3mon_gf4/nview_display_mode_selection.png

verder al goed gegoogeld watn er is wel wat over te vinden hoor..
http://www.pptfaq.com/FAQ00476.htm

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Megamind
leuk_he schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:50:

Dus wat is het probleem dan? Zelfs zonder NVIDIA tools kan je gewoon je desktop uitbreiden over meerdere schermen. Dat is nog wel het minst van zijn probleem.

leuk_he schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:50:

Je kun wel de displays in "spanning mode" zetten
[afbeelding]

verder al goed gegoogeld watn er is wel wat over te vinden hoor..
http://www.pptfaq.com/FAQ00476.htm
Jullie verwarren de TS alleen maar. Dat het mogelijk is om vier monitoren aan te sturen was bekend. Ook hoeft hij zijn ppt niet over de meerdere monitoren te spannen, hij wil de ppt gewoon op 4 schermen afspelen. Met Powershow kan dat.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 07:31
Anoniem: 66444 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:52:
[...]

Jullie verwarren de TS alleen maar. Dat het mogelijk is om vier monitoren aan te sturen was bekend. Ook hoeft hij zijn ppt niet over de meerdere monitoren te spannen, hij wil de ppt gewoon op 4 schermen afspelen. Met Powershow kan dat.
Als ik me niet vergist, kan je de schermen gewoon klonen, dan hoef je enkel 1x powerpoint te draaien. Volgens mij zijn er ook USB VGA kaarten, maar details weet ik er niet van.

Mijn idee zou zijn: pc met meerdere videokaarten met 5x vga (al dan niet dvi->vga) en in windows de schermen klonen. Of laptop met een usb-vga oplossing.

Laurens-Jan Merkx

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Croga

The Unreasonable Man

Overigens is een AGP + PCI kaart aardig maar moeilijk aan te komen. één PCI-e kaart met 4 aansluitingen geld hetzelfde voor.

Een moederbord met meerdere PCI-eX16 slots is echter behoorlijk gemeengoed en zelfs PCE-eX1 kaarten zijn al goed te krijgen. Op die manier kun je heel eenvoudig met moderne, algemeen beschikbare middelen 4 (of 6 of zelfs 8) schermen aansturen....

ljsquare schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:00:
[...]

Als ik me niet vergist, kan je de schermen gewoon klonen, dan hoef je enkel 1x powerpoint te draaien. Volgens mij zijn er ook USB VGA kaarten, maar details weet ik er niet van.

Mijn idee zou zijn: pc met meerdere videokaarten met 5x vga (al dan niet dvi->vga) en in windows de schermen klonen. Of laptop met een usb-vga oplossing.
Mijn ervaring (met oudere hardware, dat wel) is dat klonen over meerdere schermen die op andere videokaarten zitten ondoenlijk is. Maar dat kan inderdaad veranderd zijn met modernere hardware.

• csfreakz
(jarig!)
swtimmer schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:41:
Heb je de schermen zelf al?

Want zijn er niet sinds kort schermen van samsung en lg die via USB aangestuurd kunnen worden? Met dat soort schermen moet zoiets makkelijk te doen zijn!

hebbes:
reviews: LG L206WU-breedbeeldscherm doorgelust
tot 6 schermen!
Ja, ik heb de schermen al

Alleen de pc nog niet...

Wat ik hier wel heb is een P4 Sony Vaio laptop & een P4 Dell pc...
Deze kan ik gebruiken maar moet niet...

Het is vooral de bedoeling 2 verschillende powerpoints te laten draaien over de 4 schermen (dus over 2 schermen de ene powerpoint en over de andere 2 schermen de andere powerpoint )

[ Voor 12% gewijzigd door csfreakz op 19-02-2009 16:39 ]

• Megamind
csfreakz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:35:
[...]

Alleen de pc nog niet...

Het is vooral de bedoeling 2 verschillende powerpoints te laten draaien over de 4 schermen (dus over 2 schermen de ene powerpoint en over de andere 2 schermen de andere powerpoint )
Lees mijn post dan nog eens. Koop een externe usb extender en stop er 2 splitter tussen.

• csfreakz
(jarig!)
@Megamind: kan je me dat uitleggen zo'n external video? Hoe werkt het precies?

• csfreakz
(jarig!)
Ik snap het al, dit is een externe videokaart. Idd dat zou een geweldige oplossing zijn!! Thanks Megamind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 20:26

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Bestaat er niet zoiets dat een soort splitter één beeld signaal naar meerdere beelschermen kan versturen? Zo'n ding zie je bij Dixons wel eens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Croga

The Unreasonable Man

csfreakz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:35:
Alleen de pc nog niet...
Wat heb je nou al gedaan met de 6382 tips die er in dit topic staan? Er wordt aangegeven dat meerdere videokaarten in een PC mogelijk is, dat er externe videokaarten bestaan, dat er splitters bestaan om beeld van 1 uitgang over meerdere schermen te verdelen, dat er software bestaat om meerdere powerpoint presentaties tegelijk te draaien....
Al met al zou je al lang genoeg input moeten hebben om datgene op te zetten wat je wilt, maar ik krijg het idee dat je niet alles tot je neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csfreakz
(jarig!)
Croga schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:55:
[...]

Wat heb je nou al gedaan met de 6382 tips die er in dit topic staan? Er wordt aangegeven dat meerdere videokaarten in een PC mogelijk is, dat er externe videokaarten bestaan, dat er splitters bestaan om beeld van 1 uitgang over meerdere schermen te verdelen, dat er software bestaat om meerdere powerpoint presentaties tegelijk te draaien....
Al met al zou je al lang genoeg input moeten hebben om datgene op te zetten wat je wilt, maar ik krijg het idee dat je niet alles tot je neemt...
Wat ik ga doen is het volgende:

Ik pak mijn oudere pentium4 Vaio laptop.
Ik koop een externe videokaart.
Ik koop 2 splitters.
Ik koop de nodige kabels

Zo kan ik zowel binnen als buiten zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434698

Ik snap het niet
Je kan toch met een externe videokaart met usb 2 of3 of 4 schermen krijgen kan iemand een lijstje maken wat ik dan allemaal moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 434698 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:34:
Ik snap het niet
Je kan toch met een externe videokaart met usb 2 of3 of 4 schermen krijgen kan iemand een lijstje maken wat ik dan allemaal moet kopen
Ik snap iets anders niet..

Leden die na bijna 2 jaar nog zo'n oud topic omhooghalen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geoon dual GPU of een Eyefinity GPU vanaf een desktop. Simpele narrowcasting software erbij en voila.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er niet echt super veel verstand van computers en ik ben nieuw op tweakers maar ik heb een oude computer en het lijkt me wel gaaf om er 2 of 3 schermen op aan tensluiten maar mijn computer heeft geen 2 uitgangen alleen 1 dva maar ik ga de computer gebruiken voor een beetje internetten en simpele spelletjes zoals micraft te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:04

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De info uit dit topic is zwaar verouderd. Als je hier vragen over hebt, open dan (na gedegen eigen onderzoek) een eigen topic. Nogmaals: wel eerst inlezen, want inzet is verplicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.