Toon posts:

Expression-web Dropdown box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen,

Voor onze site willen we een contact formulier maken met daarin een dropdown box waaruit bezoekers een vestiging van ons kunnen selecteren. Aan de hand van de keuze van de vestiging kunnen de klanten dan op een knop "verstuur" drukken zodat de mail ook bij de gekozen vestiging aankomt.

Nu vraag ik mij af hoe dit te realiseren is.

Hieronder de code van de dropdown box.
<tr>
<td valign="top" bgcolor="#F5F8FF"><div align="right">Uw vestiging:</div></td>
<td valign="top"><select name="VST" style="width: 168px">
<option></option>
<option value="PPS">Almere</option>
<option value="SAT">Baarn</option>
<option value="BSM">Bussum</option>
</select>
*</td>
</tr>
<tr>
<td width="200"> </td>
<td><input type="submit" name="submit" value="verstuur"></td>
</tr>

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
Allereerst: probeer je opmaak en content gescheiden te houden. <div align="right"> is, in mijn ogen, not done.

Daarna: we hebben meer informatie nodig om je te helpen. Je wilt een formulier maken dat verstuurd kan worden? Dan heb je een stuk serversided code nodig. Op wat voor server komt het te staan? PHP? ASP(X)? Python?

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
posttoast schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:07:
Allereerst: probeer je opmaak en content gescheiden te houden. <div align="right"> is not done.

Daarna: we hebben meer informatie nodig om je te helpen. Je wilt een formulier maken dat verstuurd kan worden? Dan heb je een stuk serversided code nodig. Op wat voor server komt het te staan? PHP? ASP(X)? Python?
Ok. De website zelf is niet door mij ontwikkeld. Momenteel pleeg ik alleen het onderhoud. (de code is niet opgebouwd zoals mij ooit geleerd is )

Het is een PHP server waar de site op draait.

Is het handiger om de hele code van deze pagina te posten?

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:01

Wiebbe

<none />

posttoast schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:07:
Allereerst: probeer je opmaak en content gescheiden te houden. <div align="right"> is not done.

Kan je niet (ook) een javascript gebruiken die de POST van het formulier aanpast zodat je een: mailto:adre@adres.com kan gebruiken? Hangen wat nadelen aan, maar het kan wel.

En over je eerste opmerking, Not done is een kwestie van mening en hoort imho niet thuis in dit topic..

Ah, een php pagina. Je kan dan via het php commando Mail een email versturen. Gewoon de POST van het formulier uitlezen, kijken welke stad er is geselecteerd en dan doormiddel van een switch/if het email adres vullen.

http://lmgtfy.com/?q=php+email+send

Moet je het wel kunnen vinden denk ik ;)

php.net is erg waardevol qua code en functie!

[ Voor 20% gewijzigd door Wiebbe op 19-02-2009 11:24 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• posttoast
Wiebbe schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:20:
[...]
En over je eerste opmerking, Not done is een kwestie van mening en hoort imho niet thuis in dit topic..
offtopic:
Inderdaad een mening, maar wel eentje die iedereen die degelijke websites maakt zal onderbouwen. Desalniettemin heb ik mijn tekst een beetje aangepast :)

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thank U all.

Ga het meteen testen.

@posttoast. Degene die onze site heeft gemaakt was een "stagiair". Kom steeds dingen tegen waarvoor ik 'm zijn nek om kan draaien. :) (was helaas allemaal voordat ik de site op me nam, aangezien ik zelf ook geen echte programmeur ben, ben ik blij dat we sinds kort expression-web hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 11:36 ]

• posttoast
Succes Mr.Gratis! Vat mijn commentaar ook niet op als een flame jouw kant op hoor. Het is gewoon een gratis tip enzo :)

omniscale.nl

Pagina: 1