Toon posts:

3de nvidia 9-series kaart, zelfde problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: (bij elke kaart opgetreden)
Bij WoW, CS:Source, crysis, Bridge-IT (spel van Nvidia) freezed het scherm na ong. 10 min spelen, soms is een herstart noodszakelijk, soms enkel Ctrl+Alt+Delete.
Farcry2, spel kwam bij de 3de kaart, loopt vast bij het laden. Soms hapert het menu.
Bij CnC Tiberuim Wars, Red Alert 3, Tomb Raider: Legend geen last van freezes.
GTA4, hapert als een gek, lage fps, alles op low gezet en het geluid doet raar en blijft hangen.

Wat al gedaan:
Inmiddels is dit al de 3de kaart waar de problemen bij optreden. Mijn vorige kaarten (allemaal in een paar dagen getest):
1ste: EVGA 9800gt
2de: EVGA 9800gtx-plus SuperClocked
3de en huidige: XFX 9800gtx-plus
Nieuwe voeding aangeschaft: van 450Watt naar 550Watt.
Schone installatie windows, eerst met SP2, toen met SP3. (daarop alle 3 de kaarten geprobeerd)
Alle drivers voor de 9-series geprobeerd, op alle kaarten. (oude drivers steeds verwijderd met driver-sweeper in safe mode)
MB drivers ge-update.
3de kaart bij vriend getest, kaart is daar in orde.
Bij 3dMark06 geen problemen, Furmark (stability test) kan ik uren draaien, zonder problemen.
In windows geen problemen!

Mijn specs: (alles factory clocked)

CPU: AMD 4400+ @ 2,2GHz
Memory: 2x corsair 1GB 667MHz
GPU: XFX 9800gtx-plus 512MB
MB: MSI K9AGM
HDD: WD 250GB 7200rpm, 8mb SATA2
Optical drives: DVD-writer
PSU: 550Watt, 12v @ 24A
Overig: USB2.0 hub (4poorts), Firewire PCI

Vraag:
Is de XFX 9800gtx+ compatible met bovenstaande hardware (met name het moederboard)?
Zo nee: welk moederboard dan? Dacht aan asus M2N-sli, of een Asrock (met sli).
Zo ja: Waar ligt het dan aan.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

Nemesizz

Untouchable

Mis nog een paar dingen in je info:

-Merk van voeding (kan veel uitmaken)
-Welke resolutie draai je de games (en met AA AF aan of zonder?)

Denk ook niet dat je processor sterk genoeg is om goede performance uit zo'n kaart te toveren als zou dat geen crashes mogen veroorzaken.

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 11:16
Word de boel niet te warm?

* PSN=Chef_NL** *

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Gezien de 3e kaart wel bij een vriend werkt zou ik eens kijken naar het moederbord als schuldige. Misschien is je PCI-e slot kapot of de controller ervan.

Maar zoals al gezegd; je PSU kan ook troep zijn waardoor dit gebeurd. Merk is inderdaad belangrijk om te weten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Ik ben bang voor je dat je nog een pci-e1.0 slot heb terwijl de nieuwe 2.0 kaarten alleen echt goed functioneren in een pci-e 1.1 slot.

Quote van wiki: PCIe 2.0 motherboard slots are backward compatible with PCIe v1.x. PCIe 2.0 cards have good backwards compatibility, new PCIe 2.0 graphics cards are compatible with PCIe 1.1 motherboards.

Las pas ergens dat 2.0 kaarten in een 1.0 slot weleens problemen kunnen geven. Correct me if im wrong ;)

Verwijderd

Topicstarter
@peugeot106xsi:
Maar dat verklaart toch niet waarom hij pas na 10 min spelen begint met freezen.
Had namelijk ergens gelezen dat als de kaart in een PCI-e 1.0 slot gestoken wordt hij gewoon niet herkend wordt.

@Chef_v_leeuwen:
De temperaturen zijn in orde, tijdens de stabiliteit test en vlak na een crash rond de 70 graden.

@Nemesizz:

Merk van voeding is op dit moment onbekend, zit op school! Maar het was geen bekend merk. Zal het thuis even opzoeken!
Ik speel spellen op een resolutie van 1280X1024. Met AA op max. en AF op max/aan! En met Crysis geeft dat een gemiddelde fps van 40.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 13:29 ]

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 20:19
Dingen die mij te binnen schieten:

- Mobo brak/niet compatible
- Geheugen dat volloopt, waardoor windows begint te swappen (Maar het lijk me niet, CS:S gebruikt niet zoveel geheugen)
- Slechte/brakke voeding (Welk merk? 550 watt hutjemutje merk zal duidelijk minder presteren dan een A-merk :) )

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Als je geen A-merk voeding hebt is dat het eerste waar ik naar zou kijken. Het wordt hier regelmatig gezegd, bezuinig niet op je voeding. Een slechte voeding kan er voor zorgen dat je hele systeem instabiel is.

Verder lijkt het me dat als je al 3 videokaarten getest hebt en dezelfde problemen houdt, het wel eens bij je op zou moeten komen dat het misschien niet aan de videokaart ligt. Waarom dan in Videokaarten & Beeldschermen posten? Misschien dat je een modje kan vragen om het te verplaatsen voor je.

Heb je je processor temperatuur al eens gecheckt? Daar kan het natuurlijk ook aan liggen. Probeer eens je processor te stressen zonder dat je je videokaart belast.

Tenslotte, dat GTA IV niet goed draait met een AMD 4400+, niet heel gek...

specs

Verwijderd

wordt je GPU CPU, HDD niet te warm?
of is je HDD aan het einde van zijn levenstijd?
controleer eens met een S.M.A.R.T programma of de HDD's nog in prima staat zijn?

heb het zelfde probleem gehad, mijn vriendin haar pc ook, HDD die kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:19:
Als je geen A-merk voeding hebt is dat het eerste waar ik naar zou kijken. Het wordt hier regelmatig gezegd, bezuinig niet op je voeding. Een slechte voeding kan er voor zorgen dat je hele systeem instabiel is.

Verder lijkt het me dat als je al 3 videokaarten getest hebt en dezelfde problemen houdt, het wel eens bij je op zou moeten komen dat het misschien niet aan de videokaart ligt. Waarom dan in Videokaarten & Beeldschermen posten? Misschien dat je een modje kan vragen om het te verplaatsen voor je.

Heb je je processor temperatuur al eens gecheckt? Daar kan het natuurlijk ook aan liggen. Probeer eens je processor te stressen zonder dat je je videokaart belast.

Tenslotte, dat GTA IV niet goed draait met een AMD 4400+, niet heel gek...
Ik plaatste dit probleem in "Videokaarten & Beeldschermen" omdat dit mij een videokaart gerelateerd probleem leek. Ik moet mijn weg nog vinden hier. Hoe vraag ik een modje het te verplaatsen?

Processor en HDD temperaturen gecheckt en alles prima ! De pc heeft het altijd goed gedaan, nooit te warm, vastlopers of BSOD's. Ik zal vanavond de HDD testen.
Swap file vollopen, dat zal haast niet, want ik heb CS:source altijd op full gespeeld (met deze pc), en nooit vastlopers!
Mijn pc voldoet aan de minimum systeem eisen van GTA4, maar het spel draaid echt bagger! Veel verwachte ik daar ook niet van, maar alles op low/off en nog maar een paar fps, dat lijkt me niet normaal!

De voeding is btw van het merk HK, type UPS5550.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:49:
De voeding is btw van het merk HK, type UPS5550.
Bedoel je niet HKC? Niet echt een dendered merk, al zeg ik het zelf.

Probeer is een voeding van een beter, A-merk, zoals Coolermaster, Corsair, Antec, Be Quiet, Zalman, Thermaltake e.d. Zijn er nog veel meer die beter dan HKC...

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad HKC! De verkoper wist mij te overtuigen dat de voeding zeker genoeg zou leveren voor de kaart en de rest van mijn pc! Ik ga vandaag alles terugbrengen en door sparen voor een compleet nieuw systeem.
Er is te veel incompatible met elkaar op dit moment!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:51
wat is der incompatible aan op dit moment dan? Voeding zal brak zijn, gewoon iets van merk der in zetten, coolermaster ofzo voldoet wel in jouwn geval. Videokaart werkt prima dat dat moederbord. Heb zelf de M2N32-SLI Deluxe met een 9800GTX. Werkt prima. Ook een GTX 260 werkte hier prima op ;)

Specs!

Verwijderd

peugeot106xsi schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:34:
Ik ben bang voor je dat je nog een pci-e1.0 slot heb terwijl de nieuwe 2.0 kaarten alleen echt goed functioneren in een pci-e 1.1 slot.

Quote van wiki: PCIe 2.0 motherboard slots are backward compatible with PCIe v1.x. PCIe 2.0 cards have good backwards compatibility, new PCIe 2.0 graphics cards are compatible with PCIe 1.1 motherboards.

Las pas ergens dat 2.0 kaarten in een 1.0 slot weleens problemen kunnen geven. Correct me if im wrong ;)
Bij 90% niet. Alleen een bepaald Asus bord en een heel scala aan VIA Chipset borden. Verder denk ik dat ook het mobo gewoon de geest heeft gegeven(athans het pci-e gedeelte). Die zou ik dan ook vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een te verwachten resultaat...maar met een ATI Radeon 4850 van Asus, zelfde probleem!
Dacht ik geeft het een kans!
@GoldenBatt: ja naar mijn idee de voeding, het moederbord en de vid. kaart zijn momenteel incompatible.
Zal de voeding eens ruilen voor een Coolermaster Real Power 700W, moet voldoende zijn ook voor evt. latere pc upgrade's!
@ Reinman: ja dat zou ook nog eens kunnen (gezien ie het met een ati kaart ook niet doet), heb al een nieuw bord besteld om dat probleem te elimineren!

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Gewoon een ATI kopen :p .
Pagina: 1