Probleem: (bij elke kaart opgetreden)
Bij WoW, CS:Source, crysis, Bridge-IT (spel van Nvidia) freezed het scherm na ong. 10 min spelen, soms is een herstart noodszakelijk, soms enkel Ctrl+Alt+Delete.
Farcry2, spel kwam bij de 3de kaart, loopt vast bij het laden. Soms hapert het menu.
Bij CnC Tiberuim Wars, Red Alert 3, Tomb Raider: Legend geen last van freezes.
GTA4, hapert als een gek, lage fps, alles op low gezet en het geluid doet raar en blijft hangen.
Wat al gedaan:
Inmiddels is dit al de 3de kaart waar de problemen bij optreden. Mijn vorige kaarten (allemaal in een paar dagen getest):
1ste: EVGA 9800gt
2de: EVGA 9800gtx-plus SuperClocked
3de en huidige: XFX 9800gtx-plus
Nieuwe voeding aangeschaft: van 450Watt naar 550Watt.
Schone installatie windows, eerst met SP2, toen met SP3. (daarop alle 3 de kaarten geprobeerd)
Alle drivers voor de 9-series geprobeerd, op alle kaarten. (oude drivers steeds verwijderd met driver-sweeper in safe mode)
MB drivers ge-update.
3de kaart bij vriend getest, kaart is daar in orde.
Bij 3dMark06 geen problemen, Furmark (stability test) kan ik uren draaien, zonder problemen.
In windows geen problemen!
Mijn specs: (alles factory clocked)
CPU: AMD 4400+ @ 2,2GHz
Memory: 2x corsair 1GB 667MHz
GPU: XFX 9800gtx-plus 512MB
MB: MSI K9AGM
HDD: WD 250GB 7200rpm, 8mb SATA2
Optical drives: DVD-writer
PSU: 550Watt, 12v @ 24A
Overig: USB2.0 hub (4poorts), Firewire PCI
Vraag:
Is de XFX 9800gtx+ compatible met bovenstaande hardware (met name het moederboard)?
Zo nee: welk moederboard dan? Dacht aan asus M2N-sli, of een Asrock (met sli).
Zo ja: Waar ligt het dan aan.
Bij WoW, CS:Source, crysis, Bridge-IT (spel van Nvidia) freezed het scherm na ong. 10 min spelen, soms is een herstart noodszakelijk, soms enkel Ctrl+Alt+Delete.
Farcry2, spel kwam bij de 3de kaart, loopt vast bij het laden. Soms hapert het menu.
Bij CnC Tiberuim Wars, Red Alert 3, Tomb Raider: Legend geen last van freezes.
GTA4, hapert als een gek, lage fps, alles op low gezet en het geluid doet raar en blijft hangen.
Wat al gedaan:
Inmiddels is dit al de 3de kaart waar de problemen bij optreden. Mijn vorige kaarten (allemaal in een paar dagen getest):
1ste: EVGA 9800gt
2de: EVGA 9800gtx-plus SuperClocked
3de en huidige: XFX 9800gtx-plus
Nieuwe voeding aangeschaft: van 450Watt naar 550Watt.
Schone installatie windows, eerst met SP2, toen met SP3. (daarop alle 3 de kaarten geprobeerd)
Alle drivers voor de 9-series geprobeerd, op alle kaarten. (oude drivers steeds verwijderd met driver-sweeper in safe mode)
MB drivers ge-update.
3de kaart bij vriend getest, kaart is daar in orde.
Bij 3dMark06 geen problemen, Furmark (stability test) kan ik uren draaien, zonder problemen.
In windows geen problemen!
Mijn specs: (alles factory clocked)
CPU: AMD 4400+ @ 2,2GHz
Memory: 2x corsair 1GB 667MHz
GPU: XFX 9800gtx-plus 512MB
MB: MSI K9AGM
HDD: WD 250GB 7200rpm, 8mb SATA2
Optical drives: DVD-writer
PSU: 550Watt, 12v @ 24A
Overig: USB2.0 hub (4poorts), Firewire PCI
Vraag:
Is de XFX 9800gtx+ compatible met bovenstaande hardware (met name het moederboard)?
Zo nee: welk moederboard dan? Dacht aan asus M2N-sli, of een Asrock (met sli).
Zo ja: Waar ligt het dan aan.