Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Office 2007] Start niet meer op, foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Eerst had ik OpenOffice 3.0 geïnstalleerd op deze PC, maar heb toen Office 2007 geïnstalleerd omdat ik wou overschakelen.

Tot nu toe geen probleem.
Toen ik OpenOffice uninstallde kreeg ik plots errors bij het opstarten van de verschillende Ms office onderdelen. Bij sommige een error, bij andere helemaal niks.

Deze error krijg ik bijvoorbeeld bij het opstarten van Outlook:

Kan Microsoft office Outlook niet starten. De gedeelde hulpprogramm's van Microsoft Office kunnen niet worden geïnitialiseerd. Start de computer opnieuw op of installeer Microsoft Office Outlook opnieuw.

Rebooten of Office opnieuw installeren lost echter niks op.
Systemrestore werkt gewoon niet, deze loopt vast.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Heb je voor het herinstalleren van Office eerst Office helemaal verwijderd via de uninstall?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:44:
Heb je voor het herinstalleren van Office eerst Office helemaal verwijderd via de uninstall?
Jup, verwijderd via het configuratiescherm.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Welke Windows heb je?

Heb je in de logboeken gekeken voor wat meer details? Als het meezit staat daar nog wat nuttigs tussen in het Applicatielogboek.

Verwijderd

Topicstarter
Os is Windows XP SP3
In de logboeken staat niks interessant.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hebben de foutmeldingen nog foutcodes waarop gegoogled kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:40:
Hebben de foutmeldingen nog foutcodes waarop gegoogled kan worden?
Nee, geen foutcodes.

Ik kan trouwens office wel opstarten als administrator, maar dat is niet de bedoeling :/

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wellicht heeft een normale gebruiker geen rechten om benodigde bestanden te lezen dan. Jammer dat het een Nederlandse versie is, Engelse foutmeldingen zijn veel handiger om informatie mee op te zoeken. Als je erachter zou kunnen komen welke bestanden gebruikt worden kan je de permissies even checken, ik heb het idee dat het daar misgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:50:
Wellicht heeft een normale gebruiker geen rechten om benodigde bestanden te lezen dan. Jammer dat het een Nederlandse versie is, Engelse foutmeldingen zijn veel handiger om informatie mee op te zoeken. Als je erachter zou kunnen komen welke bestanden gebruikt worden kan je de permissies even checken, ik heb het idee dat het daar misgaat.
Permissies zijn niet het probleem, het werkte voorheen namelijk wel. Het enige wat veranderd is is dat ik OpenOffice uninstalled heb.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je nou ook al een re-install gedaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:02:
[...]

Permissies zijn niet het probleem, het werkte voorheen namelijk wel. Het enige wat veranderd is is dat ik OpenOffice uninstalled heb.
Als ie als administrator ook niet zou werken zou ik zeggen "ja, da's ook wel zo" maar je schrijft dat onder de administrator-gebruiker het wel werkt. Ergo je hebt ergens de benodigde spullen wel staan, maar je gewone gebruiker kan er niet bij en je administrator wel. Daarom stel ik voor dat je daar eens gaat neuzen. :)

Pagina: 1