Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1.3 hdmi kabel gekocht en hiermee mijn laptop op mijn lcd tv (LG 3000) aangesloten. Ik heb btw een ATI Mobility Radeon HD 3400 video kaart en geluid is Realtek High Definition Audia.

Nu ik alles heb aangesloten doet het beeld het perfect, alleen heb ik geen geluid op mijn tv (wel nog gewoon op mijn laptop).

Weet iemand wat ik moet doen, zodat ik beeld en geluid heb op mijn tv?

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 17:17

NvM

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:18:
Ik heb een 1.3 hdmi kabel gekocht en hiermee mijn laptop op mijn lcd tv (LG 3000) aangesloten. Ik heb btw een ATI Mobility Radeon HD 3400 video kaart en geluid is Realtek High Definition Audia.

Nu ik alles heb aangesloten doet het beeld het perfect, alleen heb ik geen geluid op mijn tv (wel nog gewoon op mijn laptop).

Weet iemand wat ik moet doen, zodat ik beeld en geluid heb op mijn tv?
Weet je wel zeker dat de HDMI aansluiting ook audio doorgeeft? Volgens mij doet alleen een van de nieuwste Geforce kaarten audio en video over de HDMI aansluiting.

Audio zul je dus apart met een kabel moeten aansluiten op je LCD of reciever.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. weet je toevallig ook wat voor kabel ik daarvoor nodig heb en met voor een aansluiting?

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:40
Google is your best friend! Dit was de eerste hit..

Wat je waarschijnlijk moet doen, is aangeven dat 't analoge geluid, dus wat uit je laptop komt, uit gaat, en digitaal, wat over HDMI gaat, aan is.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben echt een leek, dus hoe doe ik dat?

en kan ik dus wel audio en video versturen via de hdmi?