[Windows] Retrieved Uninstall Software Names

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb een vraagje in verband met Windows.
Ik zou graag bekijken welke programma's ooit op een computer geïnstalleerd stonden (ook al zijn ze verwijderd). Bijvoorbeeld, volgens een policy mag er geen winrar gebruikt worden, toch download iemand het en gebruikt nadien de windows installer etc om het programma 'netjes' te verwijderen. Is er een mogelijkheid om te achterhalen welke software allemaal op 1 zelfde pc geïnstalleerd is en gedeïnstalleerd is ? Geïnstalleerd kan je achterhalen met een reg query maar wat over programma's die op een correcte manier uninstalled zijn ?

Alvast bedankt !!!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
In principe kan dit niet.

Als een programma zichzelf namelijk netjes uninstalled blijven er geen sporen van dat programma achter. In de praktijk blijft er altijd wel iets achter (bijvoorbeeld een directory) omdat er gebruikersbestanden in die directory zijn neergezet., of omdat de uninstaller niet netjes is geschreven en bepaalde onderdelen niet verwijderd heeft. Maar dit verschilt van programma tot programma en kan dus niet op 1 duidelijke manier gebruikt worden om te achterhalen of een programma ooit is geinstalleerd.

Als je policy is dat WinRar niet gebruikt mag worden, waarom beperk je het account dan niet zodat er geen software geinstalleerd kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ik vreesde idd dat het zoiets zou worden ...

Die policy met winrar was gewoon om een voorbeeldje te tonen zodat je misschien het nut ervan kon inzien. Maar goed, als er mensen zijn die nog iets meer weten ?

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Draai dagelijks een reg query die vergelijkt met standaard lijst en output naar je mailt.
In firewall log zoeken naar winrar*bla.exe kan ook.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is idd een oplossing maar niet voldoende. Ik vrees dat we het niet zullen kunnen oplossen. Er mag een slotje op van mij (want ik heb het al opgegeven ;) )