Nieuwe format Displayport

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
We hebben hier een nieuwe desktop binnen laten komen, de HP 7900, maar dat ding heeft een VGA uitgang en een HDI uitgang.

Gaat dit een nieuwe standaard worden?
Het werkt in ieder geval voor geen meter, want je hebt nu extra verloopstukjes nodig van hdi naar dvi.

Het kan toch veel makkelijker? HDMI.

Kan iemand mij uitleggen of HDI het gaat worden, dat dat al vast staat of dat het gaat floppen?

Op dit moment is het zeer onhandig en heb ik liever DVI, wat op ieder beeldscherm past. In de toekomst zie ik liever hdmi beeldschermen, dan kun je ook makkelijk een laptop erop aansluiten etc.

Ik zie het voordeel van weer een nieuwe format totaal niet. Kan iemand mij dit uitleggen?

Youtube: DashcamNL

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
Bedoel je een DisplayPort?

• BlakHawk
Denk het wel, de doorsnede is gelijk.
Hoorde van een collega dat het DVI was.

Maar ja, gaat dit echt nieuwe standaard worden? Vind het een beetje vaag en zie er geen voordelen in.
Had liever HDMI gezien.

Wat zijn andere meningen? Weet iemand anders er meer over te vertellen?
Komt op mijn een beetje over dat de fabrikant (concurrent van HDMI) het erdoorheen wil drukken.

Ik vind het dus ook vaag dat HP hieraan mee werkt.

Zitten we echt op displayport te wachten? Net nu we thuis alle tv's op HDMI zitten, alle home cinemasets op HDMI zitten, laptops HDMI uitgangen hebben...

Houdt het lekker op één standaard!

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 28% gewijzigd door BlakHawk op 19-02-2009 10:07 ]

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 09:02
Ik zou [url="http://www.conspiracyarchive.com./"]hier [/url]eens kijken... :+

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• BlakHawk
Rob1106 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:11:
Ik zou [url="http://www.conspiracyarchive.com./"]hier [/url]eens kijken... :+
Ja ja, leuk leuk ;)

Maar het vervelende is dat we allemaal dvi beeldschermen hebben.
We gaan niet terug naar VGA, dat is zeker.

We krijgen een nieuw type HP desktop en daar zit alleen maar VGA en de displayport op. Geen verloopkabeltjes oid. Daar kregen we later een paar van, waarbij 50% van de kabeltjes haperden.

In de toekomst gaat het om 500 van die desktops. Dan is het handig om te weten of het echt door gaat zetten.
Dus vandaar de vraag, wat moeten we hiermee. Gaat het echt een neiuwe computer standaard worden?

Waarom opeens een nieuwe standaard, wat zijn de voordelen?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hier staan de voordelen ten opzichte van DVI. En de vergelijking met HDMI staat eronder. Met als belangrijkste argument denk ik:
DisplayPort has an advantage over HDMI in that it is currently royalty free, while the HDMI royalty is 4 cents per device and has an annual fee of $10,000 for high volume manufacturers

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
Erhm, dat van dat royaltyfree, is nog maar te bezien: de patenthouders houden vooralsnog hun mond over wat erin de toekomst met licensing gaat gebeuren.
Lees anders dit eens.

• BlakHawk
_the_crow_ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:19:
Hier staan de voordelen ten opzichte van DVI. En de vergelijking met HDMI staat eronder. Met als belangrijkste argument denk ik:
[...]
Ja als die 4 cent echt het enige is. Dan maken ze alle producten 4 cent duurder, niet alsof dat veel uitmaakt op die honderden euro's.
Al zullen fabrikanten wel gigantisch veel produceren en dan is de max 10.000 dollar. Dat is natuurlijk niets.

Verder zie ik ook aardig wat voordelen van hdmi tov display port staan daar.

Gaat display port echt doorzetten denken jullie?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 17:11

mace

Sapere Aude

In de desktopmarkt waar de concurrentie killing is kan het heel erg uitmaken of je 4 cent per machine bespaart op de kosten.

BOM is king. ;)

• BlakHawk
mace schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:26:
In de desktopmarkt waar de concurrentie killing is kan het heel erg uitmaken of je 4 cent per machine bespaart op de kosten.

BOM is king. ;)
Nou waarom zou dat zoveel moeten uitmaken?
ipv 699 euro
Betaal je 699,04 euro...

Plus dat grotere fabrikanten (en daar hebben we het hier over) een standaard fee van 10.000 dollar betalen. Dat is 6500 euro??? Dat is toch niets voor een HP of een Dell?
Ik zie het probleem niet daarin.

Ik zou het jammer vinden als er echt twee standaarden gaan doorzetten. Wordt er niet echt makkelijker op.

• BlakHawk
Maar het gaat dus echt de nieuwe standaard worden?

Pagina: 1