• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Afgelopen zondag (15-02-'09) had mijn pc een probleem met opstarten. Hij ging aan maar kwam niet verder dan de post. 1x uitzetten en vervolgens weer aan verhielp het probleem. Afijn kan altijd wel eens gebeuren, het blijven immers computers.

Vandaag (19-02-'09) exact het zelfde. PC gaat niet meer verder dan de post, maar nu helpt uitzetten ook niet meer. Hij blijft maar rebooten. En het speakertje geeft ook niets bijzonders aan, naast het gebruikelijke opstart piepje.

Toen geprobeerd of hij vanaf DVD drive wilde opstarten maar voordat hij daar aan komt reboot hij uitzich zelf.

Het systeem is inmiddels ongeveer 1,5jaar oud en nog nooit problemen gehad hiervoor. Wel is er sinds augustus 2008 een andere videokaart + voeding ingezet.

De processor altijd overgeklokt geweest naar 3,4Ghz, maar kwam nooit boven de 52 graden uit.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Hardeschijf op een andere Sata port
- DVDrom op een andere Sata port
- DVDrom los gekoppelt
- Alle overbodige dingen los gekoppelt (usb apparaten, netwerkkaart...enz)
- Bios reset
- Alles losgehaalt op CPU na
- Geheugen reepjes ook elk appart getest (en op andere bankjes)

Mijn configuratie:
Intel core2Duo E6750
Sapphire HD4850
Samsung SpinPoint T166 320gb
Gigabyte GA-P35-DS3R
Cooler Master Real Power m520
4x 1GB G.E.I.L. ultra RAM

[ Voor 4% gewijzigd door Shikaka op 19-02-2009 10:15 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

heb je ergens een bootable usbstick liggen?
trek dus alles eens los, en steek de usb er in en zet m aan :P

Kan je wel in de bios komen?
Alle componenten op je MoBo eens loshalen en opnieuw er in pluggen (proc,mem,bios batt enz)
en nog eens proberen.

• Shikaka
  • Nu online
Net nog een andere voeding geprobeerd heeft ook niet geholpen, zit nu alleen op stage dus kan niets meer doen tot ik thuis ben.

Nope geen bootable usbstick, maar kan ik uiteraard wel maken zodra ik thuis ben.
De bios kan ik ook nog inkomen, dus zal ook wel een bios update via usbstick proberen.

En als het dan nog niet werkt zal ik ook maar eens echt alles los halen en hopen op een wonder :P

Maar wat als het dan nog niet werkt? Wat zou er dan kapot kunnen zijn? Moederbord? Processor?

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik zou eerst even alles minimaal testen zoals elk geheugenreepje en eventueel met een andere videokaart.

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Je zegt zelf dat m overgeklokt hebt voor n wat langere tijd.
Is/was je spanning niet te hoog misschien? meer dan 1.4Vcore houden ze niet zo van :*

• Shikaka
  • Nu online
Elk geheugen reepje is appart getest (misschien maar even wat duidelijker aangeven in de sp)
Het voltage stond lager dan 1,35V. Ik dacht iets van 1,325 als ik het goed herriner (zit niet vaak met de voltages te spelen dus weet exacte getallen niet zo uit me hoofd :P)

Verwijderd

Dan blijven alleen de CPU, het moederbord en de grafische kaart nog over.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:10

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het is een al wat ouder fenomeen, maar ik zou je mobo toch maar eens op rotte elco's controleren....

Want wat je schetst klink toch wel erg bekend in de oren!

Specs

• Shikaka
  • Nu online
Op het moederbord is helaas niets te zien.... jammer want dan kon ik het als de dader aanwijzen. Nu jammer genoeg niets omdat ik geen CPU, GPU of Moederbord heb liggen om te testen. Ook niemand in mijn vrienden kring heeft uberhaupt een socket 775 processor of ik moet ervoor naar Drenthe (woon zelf in R'dam) |:(

De enige persoon wie een videokaart heeft (mijn oude x1950pro) is een vriend van me maar die is op vakantie en ikzelf ben over 2 dagen ook weg dus schiet lekker op :P

Ik hoop niet dat het de videokaart is aangezien die vrij nieuw is en ik mijn CPU + Moederbord toch over 2 maanden wilde upgraden. Misschien als ik mijn vriendin lief aan kijk, ja zei is de gene met het geld ik ben altijd blut :/ (vervloekte games), kan ze iets uitlenen waardoor het dan wat eerder mogelijk is.

Maar ja dan maar hopen dat het echt de CPU of Moederbord was....

• Shikaka
  • Nu online
Inmiddels aan een andere videokaart kunnen komen en die getest. Exact het zelfde resultaat... Mijn videokaart in de andere pc getest en werkte tot op zekere hoogte. Zodra hij in Windows XP kwam bleef hij maar op "Windows is aan het laden" staan.

Zou dat betekenen dat de videokaart ook niet meer goed functioneert? Of zou hij hem niet helemaal herkennen omdat er een andere in heeft gezeten (x1950pro)?

Pagina: 1