Afgelopen zondag (15-02-'09) had mijn pc een probleem met opstarten. Hij ging aan maar kwam niet verder dan de post. 1x uitzetten en vervolgens weer aan verhielp het probleem. Afijn kan altijd wel eens gebeuren, het blijven immers computers.
Vandaag (19-02-'09) exact het zelfde. PC gaat niet meer verder dan de post, maar nu helpt uitzetten ook niet meer. Hij blijft maar rebooten. En het speakertje geeft ook niets bijzonders aan, naast het gebruikelijke opstart piepje.
Toen geprobeerd of hij vanaf DVD drive wilde opstarten maar voordat hij daar aan komt reboot hij uitzich zelf.
Het systeem is inmiddels ongeveer 1,5jaar oud en nog nooit problemen gehad hiervoor. Wel is er sinds augustus 2008 een andere videokaart + voeding ingezet.
De processor altijd overgeklokt geweest naar 3,4Ghz, maar kwam nooit boven de 52 graden uit.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Hardeschijf op een andere Sata port
- DVDrom op een andere Sata port
- DVDrom los gekoppelt
- Alle overbodige dingen los gekoppelt (usb apparaten, netwerkkaart...enz)
- Bios reset
- Alles losgehaalt op CPU na
- Geheugen reepjes ook elk appart getest (en op andere bankjes)
Mijn configuratie:
Intel core2Duo E6750
Sapphire HD4850
Samsung SpinPoint T166 320gb
Gigabyte GA-P35-DS3R
Cooler Master Real Power m520
4x 1GB G.E.I.L. ultra RAM
Vandaag (19-02-'09) exact het zelfde. PC gaat niet meer verder dan de post, maar nu helpt uitzetten ook niet meer. Hij blijft maar rebooten. En het speakertje geeft ook niets bijzonders aan, naast het gebruikelijke opstart piepje.
Toen geprobeerd of hij vanaf DVD drive wilde opstarten maar voordat hij daar aan komt reboot hij uitzich zelf.
Het systeem is inmiddels ongeveer 1,5jaar oud en nog nooit problemen gehad hiervoor. Wel is er sinds augustus 2008 een andere videokaart + voeding ingezet.
De processor altijd overgeklokt geweest naar 3,4Ghz, maar kwam nooit boven de 52 graden uit.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Hardeschijf op een andere Sata port
- DVDrom op een andere Sata port
- DVDrom los gekoppelt
- Alle overbodige dingen los gekoppelt (usb apparaten, netwerkkaart...enz)
- Bios reset
- Alles losgehaalt op CPU na
- Geheugen reepjes ook elk appart getest (en op andere bankjes)
Mijn configuratie:
Intel core2Duo E6750
Sapphire HD4850
Samsung SpinPoint T166 320gb
Gigabyte GA-P35-DS3R
Cooler Master Real Power m520
4x 1GB G.E.I.L. ultra RAM
[ Voor 4% gewijzigd door Shikaka op 19-02-2009 10:15 ]
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka