• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Hallo mede-tweakers,

Ik zit met een klein dilemma wat betreft m'n Sony Ericsson W302.
Sinds een maand bij mij in gebruik, heb hem gekocht na de verkoop van mijn Xperia.

Het probleem is, dat ik na een bepaalde tijd periode niet meer ge-belt en ge-smst kan worden.
Hier bedoel ik mee, dat als ik bijvoorbeeld met m'n telefoon een uur of half uur (weet het precieze tijdstip niet) niks heb gedaan, krijgt ieder persoon die me belt of sms't te horen dat ik niet bereikbaar ben.
Zodra ik zelf dan weer bel of een sms verzend, krijg ik alle smsjes die eerst niet doorkwamen in een keer door.
Ik heb de voicemail en doorschakel modus proberen uit te zetten maar dat mocht ook niet baten.
Vervolgens terug gebracht naar de Mediamarkt, waar ik hem gekocht heb. En daar hebben ze hem opgestuurd, en 'gerepareerd'. Alleen een software update blijkt achteraf. Het probleem zat er nog steeds in.

In mijn Xperia, en m'n huidige leen toestel werkte het kaartje wel naar behoren, dus ik ging ervan uit dat de fout lag in het toestel. Na Sony Ericsson te hebben ge-belt schoven ze het probleem door naar t-mobile en visa versa.
Mij werd gezegd dat ik eens een nieuw simkaartje moest proberen, maar als m'n simkaart in andere toestellen werkt, dan kan dat het probleem toch niet zijn?

Nu ben ik mezelf af het vragen of het probleem echt bij het toestel ligt of toch ergens software-matig.

Mediamarkt geeft me ook geen nieuwe, maar ze sturen hem dan waarschijnlijk weer op. Naar mijn gevoel zal er dan nog steeds niets aan gebeuren, en voeren ze weer een software update uit, zodat ik vervolgens nog steeds met een kapotte mobiel zit.

Wat denken jullie, is het een defect toestel? Of ligt het toch aan m'n simkaart? Of misschien toch een instelling die niet goed staat maar wat ik over het hoofd heb gezien? Eventuele oplossingen zie ik graag verschijnen.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Redax op 19-02-2009 06:31 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zelfde telefoon (Sony-Ericsson W302) en ook een abonnement van T-Mobile... Wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. Een andere sim-kaart (van Telfort) doet het in de W302 gewoon... En de simkaart van T-Mobile doet het in een ander toestel ook gewoon... Ik ben erg benieuwd of het probleem van de schrijver van dit topic al opgelost ? Ik zou het graag willen weten, hopelijk is mijn probleem ook 'oplosbaar'... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dit lijkt een combinatie-fout te zijn.

Een groot nadeel voor jullie: het duurt altijd eeuwen alvorens zo'n probleem is opgelost.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Mijn topic leeft tot m'n verbazing.
Anyway, nee het is niet opgelost. Heb de mensen van mediamarkt even goed gek gemaakt en gezegt dat ik het zat was. Want zelfs na reparatie deed hij het nog niet. Heb dus een tegoedbon gekregen en heb voor dat geld een Sony Ericsson G502 gekocht die probleemloos werkt.
Kan je dus helaas geen oplossing geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar wat is een combinatie-fout ?????????????? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Dat de ondersteuning voor bijvoorbeeld in dit geval een t-mobile simkaart er niet op werkt. Een soort van niet ondersteunde kaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Was eigenlijk naar iets anders op zoek maar kom dit draadje tegen. Zelf ook ook deze issues gehad, ook kastje naar de muur bij de Mediamarkt en t-mobile. Uiteindelijk maar overgestapt van provider en nu overgestapt van t-mobile naar kpn en dat werkt prima samen. Dus W302 i.c.m. t-mobile en Ben werkt niet prettig samen.

Wel nog een issue met de mp3 ringtones, als ie maar lang genoeg is dan hoor je wel wat maar voor sms ringtone's die vaak korter zijn mis ik wat geluid. 8)7 . Zojuist gezien dat r1cb001 al enige tijd beschikbaar is op de service punten maar in seus kan ik het toestel niet een selecteren. Jammer wel benieuwd wat deze update zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week in bezit van sony ericsson W302 gsm i.c.m. t-mobile sim only. Na ongeveer een uur of langer (tijd niet echt meetbaar) ben ik onbereikbaar, zowel telefonisch als per sms. Het lijkt erop dat de telefoon in een soort slaapstand raakt. Als ik het toestel weer gebruik, komen de gemiste oproepen en smsjes alsnog binnen. Zelf bellen is geen probleem. Hiervoor jarenlang sony ericsson K510i gsm met dezelfde simkaart probleemloos gebruikt.

Op website van sony ericsson geen vermelding van bovenstaand probleem gevonden. Ik heb ook geen download voor update van de firmware gevonden, mocht dat al de oplossing zijn. Exacte probleem is heel lastig te indentificeren. Is het een kwestie van wijziging van een instelling in de telefoon? Ik waag er vandaag een e-mail aan naar sony ericsson. Anders zal ik bij leverancier typhone.nl reclameren en proberen om te ruilen voor ander model. Ik heb weinig zin met zo'n vervelend probleem opgezadeld te zitten. Wat heb je aan een telefoon als je niet bereikbaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem wordt ook besproken op http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=27&t=15561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht op antwoord SE. Ik weet niet of mijn probleemomschrijving jullie of mij helpt. Ik zie op korte termijn geen oplossing en kan er zelf ook geen bedenken. SE heeft het probleem "geescaleerd", zoals ze het noemen. Dat kan nog lang duren, terwijl je niet bereikbaar bent op je telefoon. Een korte termijn oplossing voor mij is gewoon omwisselen voor ander toesteltype of merk. Hoe waarschijnlijk is het dat t-mobile simkaarten niet met een nieuw gsm model zouden werken?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart1 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:00:
Staat geregistreerd onder casenr 7349 5810. Ik heb ook een casenummer
ontvangen van sony ericsson. Vooralsnog een standaard antwoord ontvangen
om de software van de W302 te updaten. Dit is echter niet via de pc
mogelijk voor het toestel W302.
Het lijkt me niet zinnig om de telefoon software bij te werken, als dit
al zou kunnen. Zie update op het forum van gsmhelpdesk.nl (url hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
Hmm raar allemaal,

Zelf heb ik een SE K810i, zit ook bij T-Mobile en heb sinds kort ook problemen met gebeld en gesmst worden (niet bereikbaar/nummer bestaat niet?). Van meerdere personen hoorde ik dat ik niet bereikbaar was, terwijl ik zelf wel kon bellen en smsen.

Ben al langs t-mobile gegaan, en daar werd gezegd dat ik m'n sim kaart eerst maar eens in een ander toestel moet proberen, heb er alleen nog geen tijd voor gehad..

Maar na het lezen van een topic over een zelfde soort probleem, heb ik eerder het gevoel dat het probleem bij t-mobile ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ander probleem maar ook met de Sony Ericsson W302.
Als ik een bericht ontvang gebeurd er niets. Er komt alleen een bericht icoontje boven in het scherm.
Maar trillen, geluidmaken en iets weergeven om het bericht te lezen doet ie niet.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet,
Hobiiee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen oude topics kapen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit onderwerp is al behandeld, maar topic gesloten zonder oplossing. Een Sony Ericsson gsm W302 i.c.m. T-Mobile simkaart heeft problemen met de bereikbaarheid. Na circa 2 uur of langer standby ben je onbereikbaar per sms en telefoon. Als je zelf belt, ontvang je alsnog de gemiste oproepen en smsjes. Ik had dit getest met twee verschillende T-Mobile simkaarten, die al jarenlang goed hebben gefunctioneerd in drie andere toesteltypes, Nokia 3109, Nokia 6021 en SE K510i. Het probleem trad op met beide T-Mobile simkaarten. Met een KPN simkaart trad bovengenoemd probleem niet op. Dit heb ik een weekend lang getest.

Inmiddels kan ik berichten dat de oplossing even simpel als effectief lijkt: een software update. Het is helaas niet mogelijk zelf de software te vernieuwen bij dit toesteltype. Ik heb de gsm aangetekend opgestuurd naar een SE service center en van nieuwe software laten voorzien. Na 1,5 week (incl. verzendduur) heb ik het toestel retour ontvangen. Dit valt overigens onder de garantieregeling als je een kopie van je aankoopbewijs meestuurt en er zijn geen extra kosten aan verbonden, behalve dan je eigen verzendkosten. Vooraf eerst telefonisch contact opnemen met een service center (voor adressen zie website SE). Ik heb nu software versie 1207-2375_R1DB001 en heb 24 uur getest en ik blijf bereikbaar met mijn T-Mobile simkaart. Ik heb helaas niet mijn oude software versie opgeschreven, maar goed, T-Mobile gebruikers moeten gewoon zich overtuigen dat software versie 1207-2375_R1DB001 op hun gsm staat.

De software versie is met deze toetsencombinatie op te vragen: -> * <- <- * <- *. Daarna zie je een menu met Service info -> Software-info.

Wat nu precies het technische probleem was, is onbekend voor mij, maar voor mij persoonlijk ook niet belangrijk. Ik hoop dat gebruikers hiermee geholpen zijn en dat ik volledig en duidelijk genoeg ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bovenstaande bericht heb ik naar dit topic verplaatst. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.