Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Externe harde schijf als verwisselbare media instellen

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zit al een uur te Googlen in het Nederlands en in het Engels, maar ik kom er niet uit.

Op het moment dat ik mijn externe harde schijf met de computer verbind (deze zit praktisch altijd verbonden), dan staat hij in de verkenner als lokaal vast station. Daarbij gepaard zet Windows XP er een verborgen systeemherstel en prullenbak map op. Te pas en te onpas hoor ik de schijf opstarten, ook als deze niet door mij wordt benaderd.

Nu wil ik de schijf instellen als verwisselbare media/opslag. Daarbij laat Windows XP de schijf ongemoeid.

Informatie:

Windows XP Home SP3 NLD
WD 640 GB externe HDD aangesloten via USB 2.0.

Verder heb ik de beschikking over Acronis Disk Director Suite mocht dat nodig zijn.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 13:59
Kan je niet simpelweg Systeemherstel en de prullenbak uitschakelen voor dit station?

• F4T4L_3RR0R
EbOoZ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:58:
Kan je niet simpelweg Systeemherstel en de prullenbak uitschakelen voor dit station?
Ik heb systeemherstel algeheel uitgeschakeld in Windows XP, maar telkens worden de 2 eerder genoemde verborgen systeemmappen in elke (nieuwe) partitie gezet.

• Mhp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-10 06:21

Mhp

Ik heb zelf ook een externe HD. Als je prullenbak, swap-file, indexeren etc. voor de externe HD uitzet in Windows, dan laat hij de schijf geheel met rust. Moet wel zeggen dat ik Vista gebruik en geen XP.

• F4T4L_3RR0R
Mhp schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:42:
Ik heb zelf ook een externe HD. Als je prullenbak, swap-file, indexeren etc. voor de externe HD uitzet in Windows, dan laat hij de schijf geheel met rust. Moet wel zeggen dat ik Vista gebruik en geen XP.
Enig idee waar ik die optie in XP kan vinden? Zit al een tijd te zoeken, Google biedt ook geen soelaas.